• K grrl

Är jag för snygg?

Nej, du är antagligen inte "för snygg" för att någon ska våga satsa på dig, lika lite som du inte är "för intelligent", "för beläst" eller vad du nu skulle kunna tänkas vara.

Kärlek är något som händer mellan två människor som vill att det ska hända. Varken mer eller mindre. Ingen är för snygg, för smart, för ful eller för dum för en relation. Men: man måste vara öppen för det. Det är antagligen killar som är intresserade men du inte bryr dig tillräckligt (om dem) för att se det.

Din kompis har en jättemärklig förklaring som antagligen inte har speciellt hög sanningshalt - eller, rättare sagt, är en analys som minst sagt brister. Det finns alltid män som är orädda av sig. Du säger att du lätt får ragg men att de är intresserade av engångsgrejer; män var så skrämda av din skönhet och rädda för ett bakslag som din kompis vill göra gällande skulle de inte våga ragga på krogen heller.

Du är 22, klart att du kommer träffa någon du också. Att du inte har gjort det än handlar sannolikt om att... Tja, du är som sagt 22, och dina presumtiva partners är i samma ålder. En annan sak att tänka på är att för att någon ska "våga satsa" måste man i lika hög grad våga satsa själv - och jag gissar att en bit av problemet ligger där.

Svar på tråden Är jag för snygg?