Athen skrev 2015-04-14 15:33:27 följande:
Hej igen!
Idag gjorde jag Vul på CD 14, jag hade på vänster sida en follikel på 15 mm och även en stor cysta, 38x23 ganska skor slemhinnan var 10mm, jag ska på återbesök på CD 16 för att se hur det ser ut. Känns skönt att jag fick den tiden.
Det en tydligen väldigt vanligt att få cyster, någon annan som gått det isamba med letrozol?
Doktorinnan,, jag fick också min mens sent, den har alltid varit sparsam, haft långa cyklar 30-45 dag mesta dels 33. Jag har PCo är normalviktig.
Hur länge hade ni försökt? Underbart att ni lyckades trots din mens historia. Det ger oss andra hopp ????
God morgon!
Är också normalviktig, var det även när jag gick ner i vikt men hade en skev kroppssyn! :/
Ja vi började försöka seriöst kring årsskiftet 2013-2014. Fick ett missfall (som jag inte visste om) i juli 2014, det var då vi tog kontakt med gyn. Märkte att jag blev så konstig i magen, var till hälsokost och köpte olika preparat för jag trodde det var nåt fel på matsmältningen, sen var jag också oerhört trött. Började blöda men tog ett gravtest som såklart visade positivt men sedan avtog. Sen blev magen och orken normal igen.
När det gäller denna graviditet kan jag inte svara precis på dagen hur symptomen kom men ca 8-10 dagar efter ÄL högg det till i magen när jag var ute och tränade, fick stanna upp och vänta ut det...höll på i ca 10 sekunder. Efter detta bl.a tilltagande trötthet, yrsel, förhöjd kroppstemperatur, huvudvärk till och från vilket jag aldrig har annars och krångel med magen (igen, vilket gjorde att jag hade mina misstankar). Lämnade progesteronprov 3 ggr för att se om jag haft ÄL...de första två visade 22 det sista 19. När det börjat sjunka försvann hoppet lite...men jag va tvungen att testa ändå och på den vägen är det! :) Nu är brösten stenhårda och ömma, träningsvärk i magen (fast jag inte har gymmat på 2 veckor, då kör jag styrkelyft så jag börjar få lite abstinens), lite känningar i ryggen samt trött.
Det var en rätt stor cysta, känner du inte av den? :O