Athen skrev 2015-04-18 21:14:46 följande:
Hej,
Tror du inte att du hinner lossa innan måndag? Ägget växer ca 1-2mm dag och man har äl från ca storlek 17mm (?) rätta mig gärna om jag har fel :)
Jag har läst attE-vitaminer ska vara bra för att bygga slemhinnan, läs på här inne.
www.fertilitetsguiden.com/index.html
Ska bli intressant att höra vad som sades på måndag. På återseende! och lycka till!!
Hej!
Här kommer en uppdatering efter dagens VUL.
Äggblåsorna hade vuxit till 18 mm (tror jag det var) och 20 mm (jämfört med största på 17 mm i fredags). Klart godkänt sa hon. Slemhinnan hade vuxit från 5.5 till 6.5. Också godkänt sa hon.
För att bygga upp slemhinnan äter jag redan sedan tidigare E-vitamin, dricker aloe-vera, linfröolja mm men vet inte om det hjälper. Men 6.5 mm är ändå ok, dock inte optimalt men kunde ha varit värre.
I helgen tog jag en chansning och tog 3 tabletter fytoöstrogen (lör och sön) trots att jag läst att det kan sabba cykeln. Anledningen är att jag läst att vissa fått tjockare slemhinna av det och jag tänkte att eftersom jag tagit Letrozol ett tag nu så kanske det är därför jag har tunn slemhinna. Jag vet att man inte ska mixa med sånt men nu efter 2 dgr o den vuxit 1 mm så kanske det var fytoöstrogenet, eller hade den vuxit ändå, det får jag aldrig veta.
Eftersom 2 ägg vuxit till sig (varav ett över 20 mm) fick jag nu en ägglossningsspruta på recept som jag ska ta ikväll. Känns spännande eftersom det är första gången då ju som jag med all säkerhet vet att jag i alla fall kommer ägglossa denna månaden. Alltid något.
Dock är det så att min man dessutom har få och slöa spermier (18 milj. och yvärr heller inte så rörliga efter swim-up). Så läkaren idag trodde inte riktigt detta kommer hjälpa oss utan hon sa att sannolikheten är stor att vi behöver IVF. Nu står vi därför i kö.
Hon tyckte dessutom att jag ska sluta ta Letrozol nästa mån (eftersom det är en kur kvar) och ställa in mig på IVF. Hon tyckte det var onödigt när mannen har dåliga spermier. Han ska dock ta nytt spermaprov i maj så vi får se då.
Förutsättningarna känns rätt så usla nu med mig som har äl-rubbning och mannen som har dåliga spermier.
Hoppas det går bättre för er andra där ute!