• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Lillajagmedpco
    vera skrev 2015-03-27 10:11:01 följande:

Överst från igår, och nederst från idag. Ingen direkt ökning men ser ut som plus iaf. Ska fortsätta mäta för att att se om det blir någon stegring... vågar inte riktigt hoppas på att det lyckats än...

Jag hade pos äl-test sön 15/3 (cb digital) och mån 16/3 (testlagret). Vet inte riktigt när min BIM är men antagligen mån-ons nångång med tanke på äl-testen. Jag brukar ha väldigt långa cykler i vanliga fall. (Detta var min andra letrozolkur.)

Solklart plus! Grattis! Om du inte tagit ovitrelle spruta för den ger positivt utslag.
  • skogstjejen19

Överst från igår, och nederst från idag. Ingen direkt ökning men ser ut som plus iaf. Ska fortsätta mäta för att att se om det blir någon stegring... vågar inte riktigt hoppas på att det lyckats än...

Jag hade pos äl-test sön 15/3 (cb digital) och mån 16/3 (testlagret). Vet inte riktigt när min BIM är men antagligen mån-ons nångång med tanke på äl-testen. Jag brukar ha väldigt långa cykler i vanliga fall. (Detta var min andra letrozolkur.)

Ser verkligen positivt ut! Grattis!!!!
  • vera

Tackar! Hoppas att allt går bra nu. Min första graviditet slutade i MF så jag är lite skraj. Har läst att det är ca 70% chans att det går bra efter att man sett ett plus, vet inte om det är viktat för ålder (jag är lite äldre), men det känns som en god chans iaf!

Jag har inte tagit några sprutor. Detta var mitt andra försök med Letrozol 2,5 mg. Första försöket tog jag cd 3-7 som ordinerat, svarade dock väldigt sent då. Denna gång tog jag på eget bevåg cd 1-9 för att få till en tidigare äl o det verkar ha fungerat. :)

Det känns lite dumt att ha ändrat doseringen på eget initiativ men jag tycker det är så svårt att kommunicera med min förskrivare, dels för att hen sällan är på plats och dels för att vi inte alltid förstår varandra. Har läst på en del amerikanska forum att det förekommer många olika typer av doseringar när det gäller letrozol, så det kändes inte farligt iaf. Möjligen att risken/chansen för flerbörd ökar något.

• eagle87
    vera skrev 2015-03-27 11:26:38 följande:

Tackar! Hoppas att allt går bra nu. Min första graviditet slutade i MF så jag är lite skraj. Har läst att det är ca 70% chans att det går bra efter att man sett ett plus, vet inte om det är viktat för ålder (jag är lite äldre), men det känns som en god chans iaf!

Jag har inte tagit några sprutor. Detta var mitt andra försök med Letrozol 2,5 mg. Första försöket tog jag cd 3-7 som ordinerat, svarade dock väldigt sent då. Denna gång tog jag på eget bevåg cd 1-9 för att få till en tidigare äl o det verkar ha fungerat. :)

Det känns lite dumt att ha ändrat doseringen på eget initiativ men jag tycker det är så svårt att kommunicera med min förskrivare, dels för att hen sällan är på plats och dels för att vi inte alltid förstår varandra. Har läst på en del amerikanska forum att det förekommer många olika typer av doseringar när det gäller letrozol, så det kändes inte farligt iaf. Möjligen att risken/chansen för flerbörd ökar något.

Åh grattis :) va har du för symptom?
  • eagle87

Är på äl+2, kommer bli så ledsen om mensen kommer efter 5000 spolning. Använde preseed denna månad. Fick äl tidigare på dag 5-9 jämfört med dag 3-7.

• Dakine

Helt klart plus! Ta ett till på söndag då lär det vara starkare ????
  • vera
    eagle87 skrev 2015-03-27 20:26:53 följande:

Åh grattis :) va har du för symptom?

Jag har inte så mkt symptom än. Mest PMS-liknande irritabilitet o deppighet +trötthet. Hade lite bröstömhet igår men den känner jag inte idag så nu är jag lite nojig. Ska testa imorn igen.
  • Dakine
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• eagle87
    Dakine skrev 2015-03-29 21:25:42 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

Åhh grattis :)))
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?