Cathy skrev 2015-04-07 10:08:08 följande:
apelsinpress; klart du kan få äl spruta! Stå på dig bara! Du går hos bm? Varför inte gå till en gyn som kan skriva ut ovitrelle? Ofta svarar man bättre på dubbeldos så var inte orolig, du får säkert äl innan din man hinner åka iväg. Och spermierna klarar ju sig ett par dagar därinne
Cathy: Tack för din positiva kommentar!
Känns lite bättre nu
Jag går hos landstinget (tidigare i början på året gick jag privat, han som skrev ut Letrozol, men kom precis in för fortsatt utredning hos landstinget). Det är tydligen en läkare som ska göra ultraljudet, och hon/han kan ju skriva ut spruta, men min oro är att de inte vill, för att de vill undersöka om jag lossar av mig själv ändå. Men eftersom det är 3:e cykeln och inget hänt, kanske de går med på det. Vi får se. Problemet är att jag cykel 1-2 gick hos en privat gyn och alltså har inte landstinget som jag ska till nu koll på mina tidigare cykler, därför kanske de inte vill ge spruta första gången jag är hos dem. eller för att inte överstimulera mig.
Åh... varför ska man ha sån otur jämt så att mannen måste resa bort nu mitt i allt.
Jag ska göra allt för att behålla lugnet och inte bli stressad, men är ju så svårt när man så gärna vill. Har försökt i 1,5 år nu ungefär och ena dagen orkar man kämpa vidare, nästa dag känna allt grått igen..
Det som stressar är att allt tar sån tid. Landstingets läkare ville inte ställa oss i kö till IVF än innan jag gjort spolning (vilket min privata gyn som haft 1,5 år på sig inte tycker man behöver). Och eftersom det är ca 4 månaders kö till spolning i det landsting jag bor i vet jag att vi troligtvis får försöka "på egen hand" till efter sommaren innan vi ens får sätta upp oss i kö till IVF. Sen lång väntan igen efter det... och inte ens säkert IVF funkar alla gångerna..Suck.
Ger allt mitt hopp nu till Letrozol så vi slipper IVF-svängen.
Känns så hoppfullt med alla andra där ute som lyckats!