• Pipam

Letrozolbehandling, resultat?

Hallå på er!

Jag hoppar in... Har PCO och försökt sedan våren 14.
    Jag är på dag 21 och tog enkeldos letrozol från dag 5-9. (Mitt första försök med hjälp av något)

Var på VUL dag 10 och då var det helt "stendött". Dag 15 fick jag utslag på Clearblues digitala (Började ta från dag 11)  Tog även senare på dagen ett billigt och likadant utslag att det var ägglossning...  

Nu går jag och hoppas massor men jag har inte ett enda symptom. Har vart uppblåst i magen det senaste bara... Den enda biverkningen jag märkt av tabetterna är jättehemska hormon "finnar" som kommit på rygg/bröst...

Ska ta ett test imorgon även om jag vet att det är tidigt...

• Pipam

Ska be om ett sådant om det inte tar sig denna cykeln för att vara säker! Har aldrig haft utslag på något ÄL test tidigare nej.. Men nojjade såklart att det är falskt positivt eftersom PCO men jag antar att det inte är så troligt eftersom den mäter stegring och det gått från negativt till positivt?

• Pipam

Ingen aning, jag har ju inget att jämföra med men det kanske andra i tråden har?

• Pipam

Mår skräp! Huvudvärk över pannan. Kan vara Min långdragna förkylning som nu endast sitter kvar i bihålorna.. Igår hade jag ont i magen och ländryggen, precis som mensvärk. BIM är nästa lördag.. Imorgon ringer läkaren för avstämning så får vi se om hur vi planerar vidare ifall jag inte är gravid.

• Pipam

Herregud vad konstigt jag mår... Det drar och "gör ont" i nedre delen av magen ibland... Säkert massa symptom som min kropp skapar bara för jag fått nytt hopp iom denna behandlingen men ändå... Jobbigt!

• Pipam

Min läkare ringde igår. Om jag inte blir gravid denna cykel ska jag köra samma kur med letrozol 2 gånger till, sen ska vi göra en fullständig utredning om det inte tagit sig. Inatt drömde jag att jag plussade och idag är jag övertygad om att jag inte är gravid... Blöäääääääääää!

• Pipam
    apelsinpress skrev 2015-02-17 08:37:20 följande:
    Jag fick också order om samma kur Letrozol några gånger till. Alltså inte högre dos (som en del andra får).
    Ok! Så bra... Jag har haft lite mörka flytningar idag så jag först trodde jag skulle få mens men nu är det spårlöst borta...
  • Pipam

Negativt test idag 2 veckor efter ÄL. Som man kanske inte alls ska lita på att man hade med tanke på vad ni skriver i tråden...? ????

Hur lång säkerhetsmarginal tycker ni jag ska ha innan jag börjar med provera igen? 1 vecka? Två veckor?

Är det enda säkra sättet att veta om man haft ÄL att göra ultraljud då?

• Pipam

Samma här! Är på dag 31 idag.. Negativt test och ingen mens. Funderar på när jag kan börja med provera igen.. Hade helst velat vara 110% säker på att man inte var gravid. Antar att det är blodprov/VUL som är alternativet mer än att vänta 1-2 veckor till.

• Pipam

Har köpt hem ett gäng till vanliga ÄL stickor. Ska köra varje dag hela nästa cykel.. Är rädd att jag litade för mycket på CLs test.. Tog ju inga fler sedan.

Tänkte tempa också... Vilken app är bäst tycker ni?

• Pipam

Jag hade enligt testen ÄL den 7 februari. Och vi hade sex i ett par dagar runt där sen mer sporadiskt. Om jag ägglossat senare så har det antagligen inte tagit sig ändå... Jag testar fortfarande negativt och imorgon börjar jag med provera igen..... Hoppas på nästa cykel! Ska se till att tempa och sedan ha så mycket sex vi orkar, eftersom man inte verkar kunna lita på testen...

• Pipam

Märkligt! Fick utslag på ÄL stickorna dag 12 och sen blev de svagare.. Igår var de starkare igen på dag 17 och idag tog jag upp det med läkaren. Hon sa att det kunde vara en graviditet, en komplikation eller något med testet. Hon hade en återbudstid till mig imorgon så jag ska komma in och göra VUL. Håll tummarna för mig...

Har massa känningar på äggstockarna sedan i lördags. Detta är min andra kur letrozole!

Grattis till Plusset Dakine!!!

• Pipam

Hade en stor fin äggblåsa redo att släppa! Nu vet jag vad vi ska göra de närmsta dagarna! Ett litet påskägg!

• Pipam

Idag kom mensen... Något positivt är att den kom av sig själv när den skulle så jag kan köra den tredje omgången letrozole direkt. Ska prova dag 3-7 denna cykeln istället för 5-9.

Har tid tillsammans med mannen i slutet på maj för påbörjad av IVF.

Eftersom jag har PCOS har vi ännu inte testat mannens simmare eller spolat mina äggledare så det är ju första steget.

• Pipam

Någon som provat ta både 3-7 och 5-9? Denna gången har jag huvudvärk, massa finnar och känner mig uppblåst på dag 3-7 har inte känt något på dag 5-9... Hoppas det är positivt.

• Pipam

Inte skrivit sen i våras men tänkte uppdater mig!

Kram på dig Sandra! Skönt som de andra skrev att ni kan komma igång med ivf direkt.

Jag körde tre kurer med letrozole utan resultat. Mannen lämnade simmare och allt var bra där i juni. Jag skulle spolat men var på fel ställe i cykeln så nu ska jag dit imorgon och spola igenom... Lite nervös!!

Nu har jag fått pergotime men jag känner mycket fler biverkningar av dem. Ska diskutera att då ta dubbeldos letrozole igen.

Är på dag 9 idag och har tagit pergotime 5-9. Enkeldos. Kan man få någon spruta eller något som ger en skjuts till för ägglossning?

• Pipam

Jag fick letrozole endast för att pergotime inte fanns i lager. Har precis tagit en Ipren som jag var rekommenderad och det är dags om en timme.

Fan vad nervös jag är.

• Pipam

Spolningen gick bra! Var lite obehagligt men inte mer. Känns som Mensvärk nu efter... Ska dit om en vecka och kolla hur äggen ser ut. Han kunde inte se mycket nu.

Unnar migsjälv en ridlektion på favorithästen ikväll, nu ska jag nana en stund.

• Pipam

Jag var tillbaka i onsdags för VUL men han kunde inte se mer än " att min slemhinna såg lovande ut". Fick order om att dubbla dosen igen av levaxin (låg på 2,6 trots att jag tar 50 mg per dag) och sen fick jag lämna progesteron prov också.

På tisdag morgon är det vårt sista möte efter utredningen. Vi ska prata igenom vad allt visat och sen lägga upp en plan för framtiden. Jag tippar på att jag får mer pergotime/letrozole och uppsatta i kö till IVF.

Är på dag 23 idag. Haft lite känningar i äggstockarna men annars mår jag som vanligt.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?