• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • eagle87

Fattar inte perfekt tajmat sex, högt progestrone, fri passage, bra spermier, gör alla husmorsknep tex benen uppe etc, bisolvon, tog baby aspirin, q10,andra vitaminer ändå går de ALDRIG.

Ja vet att de söger att de ca 20% per äl etc men varför går de för alla andra?

• skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-05-08 08:46:41 följande:

Fattar inte perfekt tajmat sex, högt progestrone, fri passage, bra spermier, gör alla husmorsknep tex benen uppe etc, bisolvon, tog baby aspirin, q10,andra vitaminer ändå går de ALDRIG.

Ja vet att de söger att de ca 20% per äl etc men varför går de för alla andra?

Ja du om någon ändå hade de svaret :(

Bisolvon kan även göra hinnan för tunn, blev så för mig när jag åt pergo och var på vul, läkaren sa att slemhinnan var alldeles för tunn.

Han frågade om jag tog något slemlösande, tordes inte berätta det :|

Så sa nej,

Å då sa han, va konstigt detta ser man oftast på patienter som självmedicinerar med de...

Ooopppps

Blev rätt röd i ansiktet så han drog nog några slutsatser ändå ;)
  • Cathy

eagle; ja om man hade svar på dina frågor Men det måste komma ett bra ägg också (och alla är inte det om man tex har PCO, är äldre osv) och att om man har ngn autoimmunsjukdom som man kanske inte ens känner till eller antikroppar av ngt slag så kan kroppen stöta bort embryot och då lyckas det ju inte....innan min första graviditet hann vi med många ivfer /inseminationer och blev till slut gravid utan ivf men det var tack vare immunbehandling (balanserade immunförsvaret). Jag hoppas att du inte behöver gå den 'långa vägen' för att bli gravid men vill bara säga att även om många lyckas bli gravida fort så är vägen till graviditet ingen okomplicerad process för kroppen...mycket som kan gå fel

• Athen

Idag fick jag tips om AGNUS Castus för OS-medaljer PCO är det någon här som äter det?

• Athen

Blev lite fel i stavningen :) ingen OS-medaljer ???? Skulle stå för oss med PCO

• Athen

Gjorde hysteskopi igår, började samtidigt med Letrozol. Cykeldag 7 fick jag börja. Förra månaden blev set tyvärr ingen äl :( Böttr tur den här månaden.

• skogstjejen19
    Athen skrev 2015-05-08 15:59:46 följande:

Blev lite fel i stavningen :) ingen OS-medaljer ???? Skulle stå för oss med PCO

Förlåt OS-medaljer skrattar så jag bryter ihop.

Men frågan är ju om man inte skulle få en medalj för de man går igenom :)
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-08 14:30:05 följande:

eagle; ja om man hade svar på dina frågor smile5.gif Men det måste komma ett bra ägg också (och alla är inte det om man tex har PCO, är äldre osv) och att om man har ngn autoimmunsjukdom som man kanske inte ens känner till eller antikroppar av ngt slag så kan kroppen stöta bort embryot och då lyckas det ju inte....innan min första graviditet hann vi med många ivfer /inseminationer och blev till slut gravid utan ivf men det var tack vare immunbehandling (balanserade immunförsvaret). Jag hoppas att du inte behöver gå den 'långa vägen' för att bli gravid men vill bara säga att även om många lyckas bli gravida fort så är vägen till graviditet ingen okomplicerad process för kroppen...mycket som kan gå fel smile4.gif

Känns som vi har lite lika historia,

För 14år sedan började vi resan mot barn, efter tabletter, sprutor, ivfer, fet

Så gick vi vidare mot adoption och efter 10 år fick vi äntligen barn.

Då fick jag min reumatism diagnos, och började medicineras för det, å läkaren sa att efter vi fått ordning på medicineringen med reumatismen så kommer vi säkert bli gravid, och mycket riktigt vi blev gravida med endast 1 kur pergotime.

Men nu verkar det vara mycket svårare :-| å är rädd att det ska bli som förut.
  • eagle87

Jag Ska prova utan letrozol denna månad, känner att jag behöver en paus. Innan letrozol hade jag en cykel på ca 35 dagar med äl runt dag 21. Med letrozol har ja kortare cykel ca 28-30 dagar äl mellan dag 15-17. Hur tror ni det blir nu efter letrozol?

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?