• Athen

Letrozolbehandling, resultat?

Hej tjejer, känner mig små desperat, jag har pco och min gyn skriver endast ute pergotime till mig:( är så ledsen. Är det någon här som har ett extra paket Letrozol över som jag kan köpa?

Kram och lycka till alla kämpar.

• Athen

[quote=75110532][quote-nick]eagle87 skrev 2015-04-04 12:01:08 följande:[/quote-nick]

Bim -4 o ja har alla mina vanliga pms symptom. För varje månad de inte blir ngt tappar jag hoppet mer O mer. Vill ge upp men känner mig samtidigt misslyckad om jag gör. Känns så skit att de ändå inte funkar trots bra spermier ägglossning fler/bättre ägg pga letrozol spolning. Vad mer krävs liksom, varför kan alla andra naturligt? O ja gör allt extra men ändå händer ingenting. Hur länge orkar man?

Hej, vist är det såå frustrerade..... Du kanske har immunologiska problem?

www.fertilitetsguiden.com/immunologi/immunproblem.php

Läsvärt!

• Athen

Hej är idag på dag 11 i min cykel. Medicinerats med letrozol dag 3-7 har kissat på Stickan sedan dag 9 ingen äl, hur har ni känt dagarna före positivt äl test?

Jag har immunsupporten vid sidan av letrozolen. Har pco normalviktig, 162cm 54kg har svårt för att ägglossa, gjort 1st ET och3st fet ingen har lett tillgraviditet, lägger all min hopp på letrozol

• Athen

Ett stort grattis doktoriannan!! Underbart att höra????????

Märkligt att äl kom så sent som dag 18, har läst att det är vanligare att man lossar tidigare med letroxol.

Vilken dag startade du på? (3-7?)

Jag har fortfarande inte fått positivt på äl-sticka, idag ska jag göra Vul, är på dag 14. Jag känner av hormonerna, brösten ömmar smått och så känns det lite konstigt i tjejmagen, dock inte hela tiden bara till och från..

Vet du veta varför din krop inte svarade bra på enkel dos Letrozol.

Har du pco?

Ta hand om dig och njut av graviditeter, stort grattis igen!! ????

doktorinnan skrev 2015-04-12 05:31:26 följande:

Hej!

Nu när jag åt trippel dos Letrozol (först en dubbel utan äl) hade jag äl natten till dag 18, dagen/kvällen före hade jag rejäl molvärk på höger sida...där hade jag en 19 mm blåsa enligt VUL. Har inte använt mig av äl-stickor utan har kontrollerats med VUL på gyn. Har oxå svårt att ägglossa på egen maskin, därför ville min gyndoktor följa den blåsan han såg på första VUL på dag 14...var på 3 st denna omgång! :) Så nu efter första trippeldosen Letrozol sitter jag här med 5 positiva gravtest sen förra helgen å bröst som jag skulle kunna döda om nån kom åt.

Lycka till!

• Athen

Hej igen!

Idag gjorde jag Vul på CD 14, jag hade på vänster sida en follikel på 15 mm och även en stor cysta, 38x23 ganska skor slemhinnan var 10mm, jag ska på återbesök på CD 16 för att se hur det ser ut. Känns skönt att jag fick den tiden.

Det en tydligen väldigt vanligt att få cyster, någon annan som gått det isamba med letrozol?

Doktorinnan,, jag fick också min mens sent, den har alltid varit sparsam, haft långa cyklar 30-45 dag mesta dels 33. Jag har PCo är normalviktig.

Hur länge hade ni försökt? Underbart att ni lyckades trots din mens historia. Det ger oss andra hopp ????

• Athen

Vi har haft sex varannan dag sedan dag 8 lite tidigt men vet aldrig när det sker, bättre att ha färska simmare. Förmodligen så kommer jag att lossa på dag 15-17 ca. Håller tummarna för alla!!

Doktorinnan, när började du känna av grav symptom? Vilken dag i cykeln?

Berätta gärna i detalj om du orkar

• Athen

Vi har haft sex varannan dag sedan dag 8 lite tidigt men vet aldrig när det sker, bättre att ha färska simmare. Förmodligen så kommer jag att lossa på dag 15-17 ca. Håller tummarna för alla!!

Doktorinnan, när började du känna av grav symptom? Vilken dag i cykeln?

Berätta gärna i detalj om du orkar

• Athen

Info från mig,

CD 15 hade jag ett ägg 15mm och en stor cysta 38x23 och slemhinna 10mm.

Återbesök CD 16 då hade mitt ägg tyvärr krympt till 14mm och även cystan hade krympt.

Är det någon som har varit med om liknande att ägget inte fortsätter att växa utan krymper? Jag ska lämna blodprov på dag 23 för att se om det blivit någon äl eller inte, min läkare trodde inte att det hade blivit någon äl, tyvärr

Det är tydligen väldigt vanligt med cyster vid hormonstumuleringar blad pco patienter. Finns det någon som kan ge tips på vad man kan göra för att hjälpa ägget att växa?

• Athen

Hej,

Tror du inte att du hinner lossa innan måndag? Ägget växer ca 1-2mm dag och man har äl från ca storlek 17mm (?) rätta mig gärna om jag har fel :)

Jag har läst attE-vitaminer ska vara bra för att bygga slemhinnan, läs på här inne.

www.fertilitetsguiden.com/index.html

Ska bli intressant att höra vad som sades på måndag. På återseende! och lycka till!!

apelsinpress skrev 2015-04-17 15:34:23 följande:

Hej!

Här kommer en uppdatering. Var hos gyn idag som gjorde UL dag 13 för att kolla hur letrozol fungerat. Detta var min 3:e kur, men dubbel dos.

Hade en äggblåsa på 15-16 mm och en lite större på 17 mm (på skärmen stod det 17.8 dock). Läkare som undersökte mig denna gången ville INTE skriva ut ägglossningsspruta, eftersom "den är dyr" och kanske inte har effekt ändå om det är så att mina äggblåsor är dåliga/tomma (eller vad han nu sa) för då är det onödigt. Han menade att han ville göra ett till UL på måndag för att se om de vuxit, och först då kunde han ev. skriva ut en spruta.

Han sa att anledningen är att han ej sett min utveckling tidigare och pga. tunn slemhinna (5.5 mm) så vet han inte om det är så att äggen verkligen är nåt eller ej (vad han nu menade). Och så fall skulle spruta vara onödigt. Men visar UL på mån att de vuxit som de ska så kan han ev. ge en spruta.

Dock sa han att eftersom min man har lite sämre spermier (18 milj. och något mindre rörlighet) så trodde han att ÄL-stimulering var onödigt för oss och därför skulle han ställa oss i kö till IVF nu direkt.

Känns både bra och dålig. Bra för att ngt händer, men dåligt för att andra gyn sagt att vi ändå kan ha chans genom ÄL-stimulering eftersom jag dessutom har PCO (eller åtminstone rubbning).

Vet mer efter andra ultraljud på måndag.

Vad jag ska gör åt min tunna slemhinna återstår..

• Athen

Idag fick jag tips om AGNUS Castus för OS-medaljer PCO är det någon här som äter det?

• Athen

Blev lite fel i stavningen :) ingen OS-medaljer ???? Skulle stå för oss med PCO

• Athen

Gjorde hysteskopi igår, började samtidigt med Letrozol. Cykeldag 7 fick jag börja. Förra månaden blev set tyvärr ingen äl :( Böttr tur den här månaden.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?