• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Ja, annars förstår man inte "i huvudtaget".

Men uttala dig om att nästan alla invandrare som kommit till Sverige de senaste åren skulle vara "mer eller mindre analfabeter" gör du utan att skämmas.

Det här är inte Avpixlat. Här får man mothugg när man kommer dragandes med sådan nonsens.

Nu får du nog läsa det jag skrivit igen, sedan räcker det att skriva ett svar, inte flera stycken, blir lite rörigt då. Och hetsar inte upp dig för mkt över det här, inte bra för hjärtat ;)
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-12 20:12:54 följande:

Det jag inte riktigt förstår är varför så många "exborgerliga" röstar på ett parti fullt med såsserier. Höga skatter hit och dit, bidrag till kreti och pleti, bara det inte går till invandrare?

Jag tycker att SD har gått mer åt höger och håller oftast med de borgliga i finans och skattefrågor. Sedan är inte svensk höger så mkt höger, om man ser på ett internationellt plan.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-12 20:10:30 följande:
    BS har inget emot våra minoriteter, det är där media har förvridit eller säkert många i spåren av detta, missuppfattat, inklusive du då som det verkar och jo, jag har rätt att skriva du, då det är dig jag diskutera med i detta fallet, alltså din åsikt mot min åsikt.

Jag vet att både media och våra pk-politiker enbart prarar i termen flyktingar och det med ett syfte. Att få oss svenskar att tro att det handlar om stackars flyktingar som förtvivlat söker asyl här i Sverige pga skyddsbehov. Men faktum är att det bara är runt 2% av dem som kommit till Sverige som invandrare sen 96 som enligt är flyktingar enigt FNs konventioner. Den största delen består av anhöriggetsinvsndring som står för nära 50% av den totala invandringen på ca 1.7 miljoner människor.

UNHCR, har utryckt oro över att Sverige tar emot så många fler flyktingar än övriga Europa. Vet inte om du missade det, att UNHCR faktiskt hade sin första privata insamling nu före jul, då pengarna som normalt kommer från enbart bistånd inte räckte till.
    Media? Missuppfattat? Jag har en egen hjärna att tänka med. Om en kommunist hyllar kapitalismen, en rasist etnisk blandning eller en nationalist enklaver med minoritetsfolk anar jag a dead rat.

Jag vet inte hur många gånger jag måste be dig: källa på det tack. Du bara tycker och tror utan belägg för någon av dina siffror.

Det finns inget som heter "anhöriggetsinvsndring" Om du är lika dålig på att kolla upp dina siffror som du är på att kolla upp vad det du pratar om heter så förstår jag hur det kommer sig att du så ofta hamnar snett.

Hämtar du all din "information" från Axpixlat? UNHCR vill att FLER ska ta emot FLER flyktingar. De har inte uttalat att Sverige tar emot FÖR MÅNGA per se utan att andra tar emot FÖR FÅ.

• Rataxes
    Molle1981 skrev 2015-01-12 20:25:04 följande:
    Jag tycker att SD har gått mer åt höger och håller oftast med de borgliga i finans och skattefrågor. Sedan är inte svensk höger så mkt höger, om man ser på ett internationellt plan.
    Du har ju rätt i att det knappt finns ett riktigt borgerligt parti längre. Centern hade en del vettiga förslag för ett par år sedan, men folkstormen det rev upp var ju inte riktigt väntad. Själv har jag gått till KLP som är det minst dåliga.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-12 20:19:16 följande:
    Jag kan bara uppleva att det är du som är sur här, jag tycker det är lite småkul att du verkar bli så provocerad. Du förstår tråden var tänkt att vara lite ironisk, samtidigt som den är väldigt verklighetsförankrad ;)

Jag tycker inte jag behöver ha käller på allt, speciellt inte självklara saker som de flesta som följer med lite om vad som händer i omvärlden vet. Att kolla vilka grupper som invandrat är inte så svårt och att ta reda på hur hög utbildningsnivån i dessa länder är, är heller inte så svårt. Du fick en rad käller på arbetslös och invandring igår här samt på hur mkt Arbetsförmedligens olika arbetsbidrag såsom etableringsbidrag och nystartsjobb kostar staten varje år. Som sagt ska inte behöva vara din mamma och ta fram allt du behöver ;)
    Du kan också bara uppleva att "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen." så att din upplevelse av så mycket annat är helt off är ju förståeligt.

Sura inte mer med prat om mamma utan plocka fram källor på dina påståenden eller tig med dina fördomar.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-01-12 20:32:48 följande:
    Du har ju rätt i att det knappt finns ett riktigt borgerligt parti längre. Centern hade en del vettiga förslag för ett par år sedan, men folkstormen det rev upp var ju inte riktigt väntad. Själv har jag gått till KLP som är det minst dåliga.
    Det har nog mer/mest med din ålder att göra, en vilja att leve i det förgångna, så du har troligen blivit frånseglad av omvärldens alltid pågående förändring.., dags att inse att inget är för evigt, att tiderna förändras, å att vi inte kan hålla på å älta om hur det var förr..
    Gillar du inte läget, så kan du ju alltid dra igång ett eget politiskt parti..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-01-12 20:40:57 följande:
    Det har nog mer/mest med din ålder att göra, en vilja att leve i det förgångna, så du har troligen blivit frånseglad av omvärldens alltid pågående förändring.., dags att inse att inget är för evigt, att tiderna förändras, å att vi inte kan hålla på å älta om hur det var förr..
    Gillar du inte läget, så kan du ju alltid dra igång ett eget politiskt parti..
    Knappast i mitt fall. Jag har gått från sosse på 80-talet via M/FP till KLP. Att vara sosse idag är verkligen att vilja leva i det förgångna.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-01-12 20:46:40 följande:
    Knappast i mitt fall. Jag har gått från sosse på 80-talet via M/FP till KLP. Att vara sosse idag är verkligen att vilja leva i det förgångna.
    Att inte kunna förnya sig gäller alla partier, inkl SD som verkligen letat upp gammal skåpmat, dessutom en som tidigare redan förkastas av hela Världen..

Problemet är det system vi har idag, att vi aldrig får en regering som får regera ensam utan inblandning av andra partier.
    Ett sån´t system (det finns i flera andra länder) skulle tvinga alla partier att profilera sig tydligare å vi skulle veta vad vi eg röstar på, den möjligheten finns inte idag..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 21:39:52 följande:
    Klart det förekommer. Men du måste förstå att helt outbildat folk som inte ens har läst grundskola och är mer eller mindre analfabeter aldrig kommer få ett framskjutet jobb om ens något jobb i Sverige i huvudtaget.

Det är främst dessa människor som och har invandrat till Sverige de senaste åren.
    Ta och förklara vad du menar med detta om du inte menar att det är främst outbildat folk som inte ens har läst grundskola och är mer eller mindre analfabeter som har invandrat till Sverige de senaste åren?
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-12 20:22:19 följande:
    Nu får du nog läsa det jag skrivit igen, sedan räcker det att skriva ett svar, inte flera stycken, blir lite rörigt då. Och hetsar inte upp dig för mkt över det här, inte bra för hjärtat ;)
    Väldigt vad du är bekymrad för min person.

Lägg heller lite krut på sakfrågan där det glappar rejält mellan påståenden och belägg. Utan belägg faller dina påståenden under rubriken rasistisk propaganda.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?