Molle1981 skrev 2015-01-12 20:10:30 följande:
BS har inget emot våra minoriteter, det är där media har förvridit eller säkert många i spåren av detta, missuppfattat, inklusive du då som det verkar och jo, jag har rätt att skriva du, då det är dig jag diskutera med i detta fallet, alltså din åsikt mot min åsikt.
Jag vet att både media och våra pk-politiker enbart prarar i termen flyktingar och det med ett syfte. Att få oss svenskar att tro att det handlar om stackars flyktingar som förtvivlat söker asyl här i Sverige pga skyddsbehov. Men faktum är att det bara är runt 2% av dem som kommit till Sverige som invandrare sen 96 som enligt är flyktingar enigt FNs konventioner. Den största delen består av anhöriggetsinvsndring som står för nära 50% av den totala invandringen på ca 1.7 miljoner människor.
UNHCR, har utryckt oro över att Sverige tar emot så många fler flyktingar än övriga Europa. Vet inte om du missade det, att UNHCR faktiskt hade sin första privata insamling nu före jul, då pengarna som normalt kommer från enbart bistånd inte räckte till.
Media? Missuppfattat? Jag har en egen hjärna att tänka med. Om en kommunist hyllar kapitalismen, en rasist etnisk blandning eller en nationalist enklaver med minoritetsfolk anar jag a dead rat.
Jag vet inte hur många gånger jag måste be dig: källa på det tack. Du bara tycker och tror utan belägg för någon av dina siffror.
Det finns inget som heter "anhöriggetsinvsndring" Om du är lika dålig på att kolla upp dina siffror som du är på att kolla upp vad det du pratar om heter så förstår jag hur det kommer sig att du så ofta hamnar snett.
Hämtar du all din "information" från Axpixlat? UNHCR vill att FLER ska ta emot FLER flyktingar. De har inte uttalat att Sverige tar emot FÖR MÅNGA per se utan att andra tar emot FÖR FÅ.