BF september 2015!
Allt såg bra ut på RUL!! Bebis ville inte helt och hållet samarbeta och det var nära att vi fick en ny tid för att försöka igen, men till slut fick BM till det ändå efter en väldig massa buffande på magen.
Allt såg bra ut på RUL!! Bebis ville inte helt och hållet samarbeta och det var nära att vi fick en ny tid för att försöka igen, men till slut fick BM till det ändå efter en väldig massa buffande på magen.
Vad säger ni här? Har fått feber och halsont. Tempar drygt 37,5 (är lågtempare). Febernedsättande eller ej och i så fall när? Någon som varit febersjuk och pratat med bm eller liknande om detta? Hittar en del info om att feber inte är bra för bebis men hur ska man veta när febern är "för" hög?
Min dotter var 16 mån när hon skolades in (2,5 år idag). Det gick hur bra som helst och hon har älskat att vara där ända från början. Tror oxå att det är olika för alla barn. Vissa är mogna för det tidigt, andra inte. Om det går kommer vi försöka skola in det kommande syskonet vid ung samma ålder.
Vill oxå ha några namnförslag klara tills bebisen kommer. Förra gången skrev jag och sambon varsin lista med namn och jämförde först på BB. Visade sig att vi hade 2 namn gemensamt och då blev det att välja mellan dem. Hoppas att det går lika smidigt denna gång. Men det känns nästan svårare nu. Vill gärna att det ska passa ihop med storasysters namn oxå.
Tar tacksamt emot förslag (både pojk- och flicknamn) som passar ihop med LIVIA :)
Har oxå börjar med Laktulos nu. Magen har krånglat ända sen förra grav och nu med järntabletter blir det ju inte direkt bättre. Tar oxå Niferex "bara" varannan dag denna gången, men det hjälper föga. Hoppas på Laktulosen nu :)
Ni som har problem med förstoppning; har ni provat byta järntabletter? Förra grav tog jag niferex och det blevTOTALstopp, kunde inte äta på en vecka. Sen bytte jag på inrådan av BM till duroferon och då blev det mycket bättre!
Hej:)) tänkte att nu e det dags att hoppa in här, vart inne o läst en del men valt att vänta med att skriva.. Men nu så... Vi väntar en liten flicka som skall heta Ella som beräknas att komma den 9/9=))
55% avklarat! "Bara" 45% kvar ;)
Har en liten fråga till er som har lite erfarenhet :) jag har hört många säga att man knappt använder sittdelen i en duovagn utan bara liggdelen. Har fått för mig att det beror på att vagnen känns otymplig sen i sittvariant, tung osv. Och att låna sedan säljer vagnen för att köpa ny. Så nu undrar jag om det är dumt att köpa en duovagn? Om man ändå kommer byta sen? Nån som vet?
v 23+1 idag.
Var ute och gick (på marknad) hela hela dagen igår, och det straffade sig vill jag lova. Sååå ont i kroppen nu, bäcken och höfter ffa, och svullnade upp som jag vet inte vad i fötter och ben :( Trodde inte det skulle bli så här redan nu. Vet att jag hade jobbigt emellanåt sist oxå, men det var inte förrän efter v 30 typ.
Fattar inte varför mina bilder alltid vänder på sig :(
v 25 idag och har gått upp 8 kg. Känner på nåt sätt på mig att jag kommer gå upp mer denna gången än med första (gick då upp 15kg). Vet inte varför jag har den känslan. Antagligen för att jag gått upp mer på kortare tid denna gången eller nåt. Känner ingen panik över det, det blir som det blir.
fattar inte varför jag e så trött helt slut de flesta dagarna järn värdena är bra så behöver inte äta järn ännu. vill vara pigg orka mer än jobba å sen komma hem å vill till jag får gå å sova
Tröttheten har väl med hormoner och grejer i kroppen att göra oxå, så inte bara järn- el blodvärdet som påverkar. Hoppas du piggar på dig iaf! Här går det väldigt upp och ner, från dag till dag. Vissa dagar ligger jag enbart i soffan och andra hinner/kan jag göra hur mycket som helst. Soffdagarna är nog fler dock ;)
Klarar ni av att ha sex?
Nu har jag fått lite bättre koll på foglossningen med hjälp av sjukgymnast. Jag jobbar några veckor till, sålänge jag orkar eftersom jag får ont men är verkligen inte redo att gå hem på heltid än, skulle bli sönderstressad av att inte få sysselsätta mig. Tillbaka till läkaren om 3 veckor o då lyckas jag nog inte undan sjukskrivning.
Jag får oxå sammandragningar efter sex, helt normalt o vi lyckas nog få till det 2-3ggr/vecka. :) Brukar lägga en stor kudde under rumpan, så slipper magen få tryck, rekommenderar.