• rosali84

BF september 2015!

4 kg i v 18. Det mesta av det har jag gått upp de senaste 2-3 veckorna.

• rosali84
    Inorr02 skrev 2015-03-29 19:03:38 följande:

Nån som vet vad som gäller om man inte får igenom havandeskapspenning kan ändå gå från jobbet 4 veckor innan bf ?
    Man kan ju då ta föräldradagar om man vill men måste man det för att det inte ska bli nått med sgi ? 

Tror du har rätt att gå ung lika tidigt som med graviditetspenning. Tror oxå att du måste ta av föräldrapenningen isf, för att behålla SGI, precis som du skriver.
  • rosali84
    Inorr02 skrev 2015-03-29 19:03:38 följande:

Nån som vet vad som gäller om man inte får igenom havandeskapspenning kan ändå gå från jobbet 4 veckor innan bf ?
    Man kan ju då ta föräldradagar om man vill men måste man det för att det inte ska bli nått med sgi ? 

Hittade förresten detta på FK hemsida.

Får jag lägre föräldrapenning om jag går ner i arbetstid innan förlossningen?

- Nej, inte om det är 6 månader eller kortare tid kvar till den planerade förlossningen. Din föräldrapenning beräknas på den inkomst du hade innan du gick ner i arbetstid.
  • rosali84
    Inorr02 skrev 2015-03-29 20:14:47 följande:
    joo det vet jag men jag vill ju inte ta ut fp tänkte leva på sparade penningar om jag inte får igen hp men frågan är kan man göra så utan att sgi blir påverkat finns inte en chans att jag fixar att jobba nå närmare än 4 veckor innan ha mycket foglossning nu som de är. 
    Läs inlägget jag skrev innan :)
  • rosali84

Känner bebisen dagligen sedan ca 2 v, innan dess kände jag den då och då i ca 2 v. Är i v 19 nu. Så skönt att äntligen få bekräftelsen på att det verkligen är nåt där nu :) Den är riktigt vild emellanåt.

• rosali84
    Inorr02 skrev 2015-04-06 18:27:53 följande:

nån som börja ha sammandragningar? 

känns som livmodern blir en boll 

Jag har en hel del sammandragningar till och från. Minns inte att jag hade det så här tidigt med dottern.

Har oxå RUL på onsdag :) Längtar!!! Jag känner mig gravid, svårt att inte göra det så som magen växer nu och så mycket som bebisen lever runt i magen :) Är i v 20.
  • rosali84
    lördagsgodis skrev 2015-04-07 11:57:16 följande:

Nu är rul klart och pyre ser så frisk ut den kan och antagligen blir det en lillasyster<3

Härligt! Har tid imorgon kl 11 :)
Svar på tråden BF september 2015!