• rosali84

BF september 2015!

sagofröken skrev 2015-02-12 19:02:32 följande:

När kommer ni ha rutinultraljud ("stora" ultraljudet)? Alltså vilken vecka+dag kommer ni vara i? Vi är bortresta första veckan i april så jag kommer ha mitt i vecka 19+3. Min BM menar att man måste gått 18 fulla veckor så innan resan går inte.

Kommer vara i v 19+1.
  • rosali84
    Pluppla skrev 2015-02-16 08:17:10 följande:

10 dagar kvar till Kub.. Äntligen närmar det sig.. Att få se nått för första gången...

Jag har KUB på torsdag! Ska bli såå spännande! Lite nervös är jag nog dock oxå.
  • rosali84

Ni som har flera barn sen tidigare; Hur tidigt kunde ni känna bebisen andra gången (andra barnet)? Väntar andra nu och med första kände jag inget förrän runt v 20. Hoppas på att få känna något lite tidigare nu :)

• rosali84
    Sopp skrev 2015-02-16 13:29:15 följande:

Någon fler som måste skaffa ny vagn? Vi köpte en begagnad emmaljunga till första som vi har nu. Den fyller sitt syfte men inte mycket mer. Den gigantiska sittdelen är kanske mer dimensionerad för en 3åring än en 10månaders. Tror vi ska beställa en donkey från holland nu eftersom det blir så tätt mellan barnen

Har redan 5 vagnar (och 1 barn!) så tror nog jag får nöja mig med dem vi har ;) Men sitter och kikar på vagnar rätt ofta!
  • rosali84

Om lite drygt 2 h är det dags för KUB-ultraljudet! Lite nervös nu faktiskt. Håll tummarna för mig!

• rosali84
    sandra 1986 skrev 2015-02-19 10:28:48 följande:

Vad avundsjuka jag är på er alla som får göra kub! Själv måste jag vänta två månader på att få se den lilla på en skärm :(

Får och får. Får hosta upp 1500kr för att få göra det :( Men det var det värt!
  • rosali84

Nu var KUB avklarat! Fick äntligen se vår fina lilla bebis för första gången! Ett hjärta som slog och en bebis som levde runt och sparkade och gav BM en liten utmaning ;) Fick bra siffror (1:5219 på DS och 1:20000 på de andra trisomierna) och nu känner jag att jag äntligen kan slappna av! Jag har en bebis i magen!!! Blev flyttad till 28/8 så nu väntar vi egentligen en augustibebis istället, men tänkte hänga kvar här ändå (blir säkert en septemberbebis iaf tror jag).

• rosali84
    Emeralda skrev 2015-02-19 19:21:23 följande:
    Varför måste du betala? Här får alla över 35 göra det till vanlig patientavgift.
    Är inte över 35 :)
  • rosali84

Går in i v 14 idag :) Har idag rejäl växtvärk i magen. Inte haft det på ett par veckor nu så det känns bra :) Ska ta och börja fota magen ordentligt idag. Syns inte så mycket än, men känns väldigt tydligt att kläderna börjar sitta trångt.

• rosali84

Berättade på jobbet idag :) Eller berättade för chefen, har inte berättat för kollegorna än, men det kommer när det kommer. Tycker det känns konstigt att bara slänga ur sig. Det dyker oftast upp tillfällen då det ändå faller sig naturligt att berätta. Har haft många såna tillfällen redan, men då valt att vänta.

Berättade för chefen hur jag tänkt mig sommaren, att ha semester i juli och sen direkt ta ut graviditetspenning efter den, och hon verkade tycka att det var en bra idé. Kan ibland vara lite kämpigt att få ihop våra semestrar (jobbar inom vården), men hon skulle ordna så att jag fick till det så :) Känns jättebra just nu :)

Svar på tråden BF september 2015!