• rosali84

BF september 2015!

Igår kände jag den äntligen!!! Härligt bebis-sprattel på kvällen när jag låg i soffan! Så himla mysigt!

• rosali84
    lizanilander skrev 2015-03-15 09:58:33 följande:
    ååååh vad härligt!!!!! Jag tror bannemej jag kände nåt igår jag med, precis som att den slog volt, kändes både bakåt mot ryggen och fram när jag höll handen mot. Men känns tidigt än så jag vet inte om det var nåt annat. Däremot tror jag nu att det faktiskt växer lite iaf, imorse när jag vaknade och var kissnödig så kändes livmodern tydligt! Har inte kunnat känna den riktigt innan och med platt mage så funderar man :P men den växer väl kanske lite längre bak/in eller vad man nu säger ;)
    Oxå helt övertygad om att jag kände en volt för ett par veckor sedan, men sedan dess har jag inte känt något. Förrän igår :) Men nu var det det vanliga "fladdret". Med dottern kände jag inget alls förrän i v 20-21, men hoppades verkligen att jag skulle få känna tidigare denna gång och det fick jag! Får se hur mycket det kommer att kännas närmsta tiden, känner iaf nu på fm oxå :)

Ja, det växer verkligen så det knakar nu! Magen har gått från "degklump" till gravidmage på bara nån vecka. Går inte att dölja i vanliga kläder längre (jo, i stora tröjor såklart), tur att vi har generösa jobbkläder ;)
  • rosali84
    lizanilander skrev 2015-03-15 19:29:21 följande:
    Ja men det känns ändå märkligt tidigt :P ska bli kul när det börjar synas ordentligt utanpå magen :) haha, degklump :P Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men kanske inte så länge till. Med första kunde jag bara ha dom till vecka 6-7, men vägde c:a 5 kg mer då så det låg säkert på höft och rumpa de kilona ;) Ja, tur man inte behöver gå i tighta kläder, usch!
    Köpte inte så mycket mamma-kläder förra gången. Bara byxor. Använder mest linnen och toppar som funkar både som gravid och icke gravid.

Vilken vecka är du i nu?
  • rosali84
    lizanilander skrev 2015-03-16 10:06:38 följande:
    Nä inte jag heller, hade turen att få låna ett par jeans, köpte ett par oc hade sen leggings eftersom det ändå var så jäkla varmt den sommaren, så körde mkt linne och klänningar :) gött! Jag är i vecka 16 nu,(15+2) har precis fått tid för RUL, blev den 7/4 :) LÄNGTAR!!!! Vilken vecka var du nu?
    Är i v 17 (16+3). Då har du RUL en dag före mig! Jag har 8/4 :) Känns fortfarande som en eeevighet dit ;)
  • rosali84

Idag är det 3 veckor kvar till RUL. Var ju jättelångt kvar nyss! Vad hände? Tiden går fort nu :)

• rosali84

Vi har en Bugaboo Donkey som jag ÄLSKAR!!! Har den i mono till dottern just nu. Längtar till att få använda i duo oxå ;) Och med liggdel! Har inte haft den sen dottern var liten, så liggdelen har jag aldrig fått använda. Har sedan en BRIO Nova -05 som jag oxå älskar! Bästa gunget och en helt fantastisk promenad/terrängvagn! Sen har jag även 2 sulkys, en vändbar och en vanlig paraplyvagn. Har en till iofs, en stabil Carena, som jag haft på dagis nu i vinter, men den ska jag nog sälja nu då jag inte längre kommer ha användning av den när jag är föräldraledig i höst/vinter.

• rosali84
    fyrklöver81 skrev 2015-03-20 17:21:05 följande:

Kommer ni kolla kön? Jag har fram till precis nu tänkt att vi inte ska det. Men nu fick jag ett stor sug att veta. Finns ju fördelar. Men samtidigt är det ju grymt spännande att inte veta.

Vi kommer inte att kolla denna gången heller. Vill ha överraskningen kvar ;) Jag ser inga fördelar i att veta :)
  • rosali84

Jag har RUL 8/4 och är då i v 19+5. Längtar verkligen efter att få se det lilla livet igen :) Känner bebisen dagligen nu. Vissa dagar är det verkligen full aktivitet i magen :)

• rosali84

Jag går på semester ca 1:a veckan i juli och efter det blir det graviditetspenning. Jobbade till 3 v innan förlossning förra grav, trots att jag fått beviljat grav-penning och har ett tungt fysiskt jobb, men det var typ kaos då och jag ställde upp för mina kollegor. Det gör jag inte denna gången. Det var fruktansvärt på slutet då och då hade jag ändå bara mig själv och kunde vila på soffan all ledig tid. Det går inte riktigt nu med en då 3-åring hemma ;) Så nu tänker jag passa på att vara ledig hela sommaren med dottern.

Svar på tråden BF september 2015!