• rosali84

BF september 2015!

MissJP skrev 2015-01-06 13:53:32 följande:

Går in i vecka 7 idag (6+0) känns lite magiskt med vecka 7.. vet inte varför.

Är däremot jävligt trött på illamående, mardrömmarna och trötthet. Minns inte att det var så här från någon av mina tidigare graviditeter.

Går oxå in i v 7 idag. Illamåendet är helt ok vissa dagar och jättejobbigt andra dagar. Men tröttheten!!!! OMG!!! Minns inte alls att jag var så här trött förra gången. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.
  • rosali84

Vi kollade inte med förra. Trodde för mig själv att det skulle bli en kille, men ut tittade vår dotter :) Vill inte kolla den här gången heller. Jag gillar att ha den överraskningen kvar till förlossningen :)

• rosali84

Försökte ringa och boka av tiden för vår fertilitetsutredning idag (har tid för provtagning imorgon), men det gick ju sådär :( De öppnar visst inte förrän imorgon, efter att ha haft julstängt. Har en liten stund på fm imorgon att försöka få tag på de innan jag ska jobba. Jaja, inte mycket att göra åt. Jag kan ju inte vara den enda som blir gravid i väntan på utredning när de har stängt :) Beroende på hur mycket jag hinner imorgon så kanske jag ringer BM oxå. Annars blir det nog först om 2 veckor, kommer inte kunna ringa nästa vecka.

• rosali84
    snusmumriken skrev 2015-01-07 15:47:52 följande:

Jag fick en halvtimma över idag och la mig för att vila, just när jag hade somnat knackade det på dörren *grr* Är så trött, känns som att jag går i sömnen hela dagarna. Nu är båda barnen hemma och det är full rulle till klockan 20 ikväll :)

Jag har sovit middag när dottern har sovit både igår och idag ;)
  • rosali84

2 dagar nu av en väldigt olustig känsla i kroppen :( Och på det; minskade symptom igen samt det värsta av allt, drömde om missfall inatt. Var så verkligt att jag nästan helt ställt in mig på att börja blöda när som helst :(

• rosali84
    Cessely skrev 2015-01-30 18:33:05 följande:

Var på hälsosamtal idag v.8. Helt onödigt enligt mig. Men de ville jag skulle komma ändå. Ska på inskrivning i slutet av februari.

Ni som har barn tidigare?? Kommer era män följa med på inskrivningen?? Hur ofta har ni tänkt ha med dem???

Min sambo var med först på besöken efter RUL, när man börjat lyssna på hjärtljuden. Han var inte med på inskrivningen då och kommer inte vara nu heller.
  • rosali84
    hilja14 skrev 2015-01-31 21:38:57 följande:

Är hos svarföräldrarna i helgen (de vet ingenting) och vi ska bada bubbelpool som de har. Läste på internet och de flesta verkar avråda varmt bad (badtemp över 38.5grader) samt att bakterier produceras i bubbelpool ökar risken för UVI och svamp. Lika bra man avstår att bada. Som tur brukar jag avstå ibland då jag är en badkruka.

Vad anser ni om varmt bad? :)

Är väl främst offentliga bubbelpooler de avråder ifrån vad jag har förstått, men är du det minsta osäker så tycker jag du ska avstå. Bättre att du känner dig trygg med ditt beslut. Vad gäller värmen så är det en myt att det skulle skada fostret. Din kropp reglerar den värmen så det är inte fara för barnet. Men bakterierna i vattnet är ju bra att undvika.
  • rosali84
    hilja14 skrev 2015-02-01 17:33:49 följande:

Glädjande besked! Fick se ett hjärta som fortfarande slår och bäbisen rörde sig så att vi såg det också. Liten lättnad! Smärtan är borta, men blöder kraftigt som läkaren inte kunde svara på varför jag blödde. På onsdag ska jag till gym och se hur det ser ut. Tills dess ska jag äta medicin som hämmar blodflödet lite.

Tänk om det ändå kan vara positivt trotts kraftig blödning?! :) Vill hoppas på att det ser lika bra ut på onsdag:)

Hoppas allt fortsätter att se bra ut och att det slutar blöda snart! Skönt att ha sett ett hjärta slå!
  • rosali84
    Blixt3 skrev 2015-02-01 20:56:07 följande:

Så tråkigt att ni mår så dåligt! Hoppas allt ska gå bra:)

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

Jag mår hur bra som helst! Inget illamående alls, viss trötthet men inte så farligt just nu, något ömma bröstvårtor fortfarande (men inte så det gör ont att duscha längre). Är i v 9+5 idag.
  • rosali84
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 23:38:51 följande:

Jag tog ju ett cellprov hos bm idag för det var länge sedan sist och jag kunde lika gärna passa på nu och jag vet att hon sa att jag skulle blöda lite efter men fy så läskigt det var att se blodet i trosorna fastän bm säger att det inte är någon fara.

iima, grattis men hur kommer det sig att du inte plussat förens nästan V8!?!

Jag gjorde oxå cellprov på inskrivningen i onsdags. Blödde dock inget efteråt, men tror det är vanligt att man kan göra. Förstår att det var lite läskigt med blod. Man förknippar det ju ändå med det värsta.
Svar på tråden BF september 2015!