• Sopp

BF september 2015!

15+2 idag, känner inga fosterrörelser men börjar se rätt "tjock" ut då mitt redan existerande fläsk åkt ut en bra bit ;)

Jag tänkte fråga er som redan har barn om mitt nuvarande barn (så det här har absolut inget att göra med barnen vi väntar) - Vår son på snart 1 år har alltid älskat mat, all mat, absolut inga problem där. nu är han helt plötsligt så OTROLIGT ofokuserad, det är en lång pina att få i honom lunch och middag. Han ska göra allt utom att äta, maten försöker han bara putta bort. Helst slå ut över bordet så att man kan kleta runt den och kanske stoppa in en makaron i munnen då och då. Kommer det här sluta av sig självt eller vad ska man göra? Vi försöker bara ta det lugnt och har han inte ätit upp efter ca 30 min så lägger vi ner, då blir det ingen annan mat

• Sopp

Ja det är bara att hoppas på att det vänder snart då. Känns lite skönt att det inte är jag som är hemma nu så jag slipper många matningspass :D det är ju extra svårt att behålla behärskningen nu när man är så trött och känslosam!

• Sopp
    malbjo skrev 2015-03-11 09:10:55 följande:

Var har/tänker ni handla era mammakläder. Jag har fått lite begagnat av en svägerska o köpt ett par byxor på HM. Lägger extremt lite pengar på kläder annars o handlar bara när jag måste. Bor på gård o har uniform när jag jobbar så det är mest slit o slängkläder. Känner inte för att lägga ut en förmögenhet men vill ju ändå känna att jag inte går runt i sambons tröjor o ser ut som ett levande tält :)

Förra graviditeten hade jag ett par gravidjeans och så köpte jag några strumpbyxor för gravida och körde på luftiga klänningar med gott om plats som även går att använda nu
  • Sopp

Enligt regelverket måste du meddela när du planerar att gå hem 3 månader innan den planerade föräldraledigheten. Sedan kan det förstås hända något oväntat (så som en sjukskrivning) men den kan du inte planera efter. Tycker dock inte att det är märkligt att arbetsgivaren frågar, de har ju ett företag att driva och det är väl inte märkligt att vilja planera i tid?

• Sopp
    detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-03-12 13:45:51 följande:

Ni som har haft gravidjens, har ni kunnat ha er vanliga storlek o att jeansen är så pass anpassade att det går bra? ( Man blir ju större mer än bara runt magen...) Tips på br gravidjeans? Någon som köpt från hm?

Finns bara att beställa från nätet för mig..

Jag har köpt två stycken som jag är väldigt nöjda med! Förra barnet köpte jag ett par billigare (för 199) men de tappade formen direkt. De här svarta för 249 är verkligen mycket skönare, så himla mjuka och goa trots att de är slim fit och håller bra form än så länge!
    http://www.hm.com/se/product/73123?article=73123-A

De andra använder jag som sköna mysbyxor eller typ gå ut på stan på helgen-byxor. Otroligt skönt att slippa mudd över magen och de är ändå supermjuka
    http://www.hm.com/se/product/77550?article=77550-C

• Sopp

Jag har tid 1/4, längtar verkligen! Primärt för att se att allt är bra förstås, men jag är SÅ nyfiken på kön också

• Sopp
    Emeralda skrev 2015-03-17 16:40:26 följande:

Och nu är jag hemma från kub. Fick fina siffror och allt såg bra ut. Blev flyttat från 25/9 till 27/9.

Vad skönt! =)
  • Sopp

Jag känner också av foglossningen redan. Antar att det inte direkt hjälper att det var så kort tid sedan förra graviditeten. Som tur är har jag kontorsjobb så bör kunna jobba som planerat! Dock är det tråkigt att behöva tänka på hur vida jag ska lyfta upp min son eller inte :(

• Sopp
    fyrklöver81 skrev 2015-03-18 19:29:32 följande:

Har idag beställt fina graviditet klänningar på asos. Kolla in klänninga rea upp till 70%. Finns massa fint!

Tack för tipset! Klickade hem 3 stycken =)
  • Sopp
    Emeralda skrev 2015-03-19 20:13:38 följande:

Har ni bestämt vad ni ska köpa för vagn? Själv har jag sneglat lite på Bugaboo Buffalo då en kompis har den och är väldigt nöjd. Hade Emmaljunga city cross till mina två första barn och hade velat testa nåt annat denna gång.

Hur tänker ni? Vad är viktigt när ni väljer? Vilka funktioner vill ni ha och vad behöver ni inte?

Själv ändrar jag mig från dag till dag :p

Vi ar beställt en bugaboo donkey eftersom den går att växla mellan dubbel och enkelvagn. Vi kommer att ha tätt mellan barnen så vill ha möjlighet att köra runt båda samtidigt, men även separat och när äldsta inte vill åka vagn mer. Om du ska köpa en ny bugaboo kan jag tipsa om att beställa från Holland, man tjänar några tusenlappar på det
Svar på tråden BF september 2015!