• Sopp

BF september 2015!

Var på inskrivning idag då det är oklart när det här barnet tillverkades. Enligt sista mens är jag i vecka 10+3 men är rätt så säker på att så inte är fallet, tror snarare att jag är i 7+0 ungefär. Fick remiss för VUL för att fastställa graviditetslängd. På något sätt är det först idag jag känner mig gravid (även om jag har havt gravidsymptom). Det blev liksom på riktigt.

• Sopp
    Cessely skrev 2015-01-14 16:28:15 följande:
    Varför tror du det? Går man inte alltid efter sista mens?
    Jag födde barn för inte allt för länge sedan (9 månader sedan) och min mens har varit väldigt oregelbunden sedan dess, allt ifrån 20 dagar till 45 dagar emellan - Om jag kommer ihåg rätt så var första gången vi hade sex efter min senaste mens inte förrän i december så antingen är jag längre gången än 10 veckor eller så är jag någonstans kring 7 veckor - men 10 tror jag inte är möjligt om jag inte förträngt något samlag.. ;)

Alltså jag är så himla orolig för att få missfall nu! Fick en liten blödning tidigare idag, jag hoppas att den beror på det cellförändringsprov jag fick ta hos MVC (eftersom det va 4 år sedan sist) men jag är så orolig nu, helt plötsligt känner jag hugg imagen hela tiden
  • Sopp

Kan det kanske vara så att embryot, precis som foster gör sen, växer lite "i stötar" vilket gör att de ser mindre eller större ut än de "borde" vara utifrån ÄL? Det låter ju som sagt var orimligt att till exempel plussa 4 dagar efter ÄL

• Sopp
    Minlillaninja skrev 2015-01-14 22:48:27 följande:

Någon här inne som är gbs bärare som vill berätta för mig vad det innebär nu vid ny graviditet?

Är inte så sugen på att googla då jag är lite av en hypokondriker! ;)

Jag googlade lite åt dig ;) Enligt 1177 är det ingen fara även om man ibland gör en insats (typ ger antibiotika vid förlossning), prata med din BM vid inskrivning så får du bra vägledning. Det enda det står som man ska passa sig för är om en GBS-infektion har orsakat komplikationer i tidigare graviditet så hålls man under noga uppsikt. Det är väl jätteskönt att du vet att du bär på det då så att du och BM kan ha det i åtanke!
  • Sopp
    igelkotten01 skrev 2015-01-15 22:11:55 följande:

Ja. Jag har bestämt mig för att jag vill behålla. Önskar bara att han kunde känna att han är med på noterna med. Men förhoppningsvis så växer den positiva känslan hos honom i takt med magen! :)

Jag hoppas att det löser sig! Jag tror det är viktigt att respektera varandras känslor och att inte skuldbelägga den andre när den får negativa känslor. När jag testade positivt den här gången så fick jag världens chock och sedan grät jag typ i en vecka. Det var ju inte alls så jag hade planerat mitt liv och nu var allt "förstört". Nu känns det dock kul och spännande och jag är mest orolig för MF. Jag gissar att man som man nog har en längre väg för att gå från sorgen över att det livet man tänkt sig försvann till att känna glädje till hur livet faktiskt blir nu, när man inte är den som bär på det nya livet... Vet inte vars jag ville komma med det här - bara en tanke från en som inte heller kände att det skulle bli så jädrans kul =)
  • Sopp
    igelkotten01 skrev 2015-01-15 22:11:55 följande:

Ja. Jag har bestämt mig för att jag vill behålla. Önskar bara att han kunde känna att han är med på noterna med. Men förhoppningsvis så växer den positiva känslan hos honom i takt med magen! :)

..såg att det kanske lät som att jag anklagade dig för att skuldbelägga din man, det menade jag såklart inte!! jag menade generellt!!
  • Sopp

Jag har fått tid för VUL på onsdag, oj vad jag längtar! Lite orolig också för vad vi ska få se (eller inte se), men jag känner mig gravid så hoppas att få se något positivt. Hoppas bara att det inte visar sig att jag är mycket längre gången än jag trodde

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-01-16 09:20:07 följande:

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

Jag är riktigt gasig
  • Sopp

Om jag får reda på tidigt i graviditeten att fostret har en kromosomskada kommer jag nog att avsluta graviditeten. Det kanske låter hårt men jag känner inte att jag är beredd att ta det stora ansvaret som det innebär och om jag kan styra att jag får ett friskt barn så kommer jag att göra det. Skulle det dock visa sig när barnet kom att det har exempelvis downs är det klart att det är en situation man blir tvungne och säkert lär sig hantera. Men det tar jag då isf, går inte att föreställa sig hur jag skulle reagera om jag fick det beskedet varken efter fostervattensprov eller efter förlossning 

• Sopp
    26number1 skrev 2015-01-19 22:23:07 följande:

Idag plussade jag!!

Jag och sambon har försökt bli gravida sedan i mars förra året och har använt mig av appen NaturalCycles. Min mens är otroligt oregelbunden men fick tack vare appen reda på min ÄL och ja, nu väntar vi vårt första barn!

Nu är frågorna självklart hur många som helst;

Hur många test har ni gjort? Jag tog två imorse och de gav båda tydliga resultat.

När ska man boka tid med BM?

Jag drack vin i lördags, hade verkligen ingen anledning att misstänka graviditet. Borde jag oroa mig?

Min graviditet var oplanerad så över jul drack jag vin, öl, snaps, var ute på krogen och shottade mintu på annandagen - en hel del alkohol med andra ord. Känns såklart inte kul men jag pratade med min BM och hon sa att det är väldigt vanligt tidigt i graviditeten och att det bara är att lägga det bakom sig och fokusera framåt. Så nu glömmer vi det och så tänker vi på vad vi stoppar i oss framöver istället! =)

Ang BM kan du ringa när som, de kan ge lite tips om var du kan läsa på innan inskrivning etc
Svar på tråden BF september 2015!