• Sopp

BF september 2015!

Tack för bärsjalstips, jag åkte till BigBaby för att prova lite men de hade bara en enda modell inne. Vilken besvikelse :(

Jag ar inte börjat med stödstrumpor än, får väl se när man börjar svälla upp?? Då jag jobbar på kontor så sitter man ju mest hela dagarna. Min sambo använder frågan "Har du några möten idag?" som bedömning på hur mkt jag har att göra på jobbet och när jag kommer hem - Jag har verkligen lyckats förmedla vad jag gör på jobbet ;)

Foglossningen börjar bli riktigt jobbig nu kan inte sitta i skräddarställning längre, då tar det ca 5 min att ta sig upp från golvet igen. Synd då det känns mest naturligt när man leker på golvet

• Sopp

Jag har 3,5 vecka kvar nu till semester! Ärtan lever rövare där inne mest hela tiden, så jag tror att sömn inte står på schemat hösten 2015 .. :)

• Sopp

30+3 idag, foglossningen är riktigt jobbig nu, kan inte lyfta eller bära runt min 1åring längre :( otroligt svårt att sova när man vaknar av precis ALLT såhär i tredje trimestern. Känns förövrigt som han är halvvägs ute när han sparkar låååångt ned och man känner sig konstant bajsnödigt av trycket nedåt. Tror förövrigt att lite av slemproppen har lossnat, hoppas det är normalt med andra barnet??

Så, färdiggnällt för den här gången .. :)

• Sopp

Kilona drog iväg även här senaste veckan, men där ligger ett osunt intag av kakor till grunden så har bara mig själv att skylla!

Foglossningen är helt sjukt jobbig nu, kan inte gå i trappor eller lyfta längre. Ont i ländryggen kan ju bero på fogarna det med, om dina muskler kring fogarna får överkompensera hela tiden. Eller bara för att bebben börjar tjocka på sig :)

Jag jobbade fram till 2 veckor innan bf förra gången, hade lätt kunnat jobba längre med tanke på att jag har kontorsjobb. Den här gången går jag 6 veckor innan (semester först) och känns skönt då jag behöver vila både sinne och kropp på ett helt annat sätt nu med en liten kille där hemma redan

• Sopp

Jag är skitnervös att jag har fått framfall. Har ju beklagat mig den senaste tiden över att jag känt mig konstant bajs oh kissnödig, men att det sällan kommer något när jag går på toaletten och det tar säkert 1 min i uppstartsträcka innan det kommer något kiss. Idag kände jag efter där nere och det buktar verkligen ut. Har fått tid för undersökning på förlossningen imorgon. Ååå känner mig som en utsliten gammal tant med livmodern hängandes vid knävecken. Så surt

• Sopp
    fyrklöver81 skrev 2015-07-01 20:28:50 följande:

Usch så jobbigt. Det kan inte vara åderbråck då? Ja svar får du imorgon. Hoppas det är

Ngt enkelt att åtgärda!! Och visst känner man sig skruttig till och från:)

Allt såg bra ut, antagligen barnets huvud som åker långt ner när kvällen närmar sig. "Uttänjd" tror jag ordet var ;) så skönt, borde sluta googla saker!
  • Sopp

Ja det är lätt att känna att man ska klara någon form av prov/test när man går till MVC. Jag får alltid ett adrenalinpåslag när de ska mäta blodtrycket, man vill ju göra bra ifrån sig. Går hem skitnöjd och redovisar det fina järnvärdet för sambon, likt en tredjeklassare som nyss spikat alla glosor. Sjukt beteende.. ????

• Sopp

Angående namn så velar vi fram och tillbaka. Först hade vi bestämt oss för Sven, sen ville inte jag det längre. Nu är jag inne på Sven igen men nu har sambon ändrat sig.. Haha! Blir slagsmål på BB. Med första så var det klart och kändes helt lugnt från och med att vi sett könet

Angående ekonomi så känner jag att det snarare är billigare när man har småbarn, men då ska tilläggas att vi har det rätt gott ställt ekonomiskt till att börja med så vi har inte vänt och vridit på kronorna innan första barnet kom. Dock så upplevde jag att eftersom man helt plötsligt inte har mkt till fritid att tala om så försvinner alla restaurangbesök, biobesök, semestrar etc vilket var mycket mer pengar än vi har lagt på blöjor och liiite extra mat (dom äter ju inte så jättemycket). Möbler o vagn o allt sånt kan man få tag på billigt på blocket, man behöver ju inte köpa allt nytt. Ditt barn kommer definitivt inte märka någon skillnad =)

• Sopp

Bor just nu på övervåningen i en stuga. Kan ej gå i trappor längre pga foglossning men har hittat en metod att hasa upp och ner på rumpan. Är dock sådär kul med de nattligga toabesöken i stugans enda toalett på nedervåningen. 6 veckor kvar!

Svar på tråden BF september 2015!