• Sopp

BF september 2015!

Jo problemet är vår "bortskämda" lilla kille på 15 månader som vill komma upp och sova i min säng när han vaknar mitt i natten och den enda dubbelsängen är där uppe. Vi måste vänja honom att sova vidare i egen säng innan augusti är slut känns det som .. :) någon som har något bra tips?

• Sopp

Men hur undviker man då att den stora mosar den lilla när man plötsligt har en pytteliten i sängen igen??

• Sopp

Var och shoppade idag med familjen. Hittade en snygg jacka men insåg att vad ska jag med en ny jacka till, kommer va inlåst i hemmet med blöjbyten resten av året - så började jag gråta!! Känslorna svämmar verkligen över nu, min annars så sparsamma sambo insisterade på att jag köpte jackan :)

• Sopp

Ush vad jobbigt! Bra att du har koll på det nu iaf, även om jag förstår att det inte är det man tänker sig vid 23.

Köpte jackan och tog på mig den för en liten tur till ICA =) Jag antar att jag bara känner stor oro inför att ha två bebisar hemma, nu är det ju rätt enkelt att bara se till att en förälder är hemma så kan man komma iväg själv. Det löser sig. Nu har vi iaf framgångsrikt nattat sonen i hans nya juniorsäng för andra kvällen i rad, inga incidenter ännu peppar peppar. Spjälsängen tänkte vi ge till nya bebisen så klart!

• Sopp

Får sammandragningar när jag andas typ :) men de gör inte alls ont och är andra barnet så känner mig inte orolig. 5 veckor kvar idag! (+en vecka skulle jag gissa med tanke på att första kom 41+2)

• Sopp

Förresten! Vi funderar på en extravagn till dubbelvagnen så vi kan gå åt olika håll med barnen. Den ska funka även på vinter, ingen ranglig paraplyvagn - har ni några tips?

• Sopp

Ja mycket hormoner är det! Fick prata med en kurator nu innan nästa förlossning och vi pratade mycket om förväntningar och så. Att man kan ha så stora förväntningar på hur allt ska vara och den omedelbara enorma kärleken man ska känna så när det inte blir så kam besvikelsen och rädslan att det är fel på en ta över, när man i själva verket måste ge det tid och lära känna varandra först

• Sopp

Var på kontroll hos BM idag, allt såg bra ut. Hade hoppats att hon skulle säga att han låg fixerad eller något (vilket han inte var), är så himla less på att vara gravid nu! 35+5 idag, har för mig att barnet anses som fullgånget vid 37+0 och helst skulle jag ju inte gå en dag längre än så. Dock föddes sonen över en vecka efter BF så känns inte så troligt att denna skulle dyka upp innan BF

Har fått något superryck nu och känner att allt måste bli klart NU inför barnet. Har städat garderoben i barnrummet, barnhyllorna i badrummet och gjort plats för ärtans saker. Tvättat upp babykläder för att göra i ordning BB-väskan etc.

Augusti kommer att gå så HIMLA LÅNGSAMT - Hur fördriver ni tiden?

• Sopp

Vi har ju ett löjbarn hemma redan så det mesta finns, men har köpt och kokat nya nappar samt köpt på mig lite färdigblandad ersättning om mjölken skulle ta tid att rinna till ordentligt Fick ett sånt här startpaket från BVC när jag var där igår, där låg lite blöjor och sådant.

Som du beskriver dina förvärkar kändes det när min förlossning startade, Liza. Men sen hade jag aldrig några förvärkar heller så jag antar att det är individuellt :) Ta det lugnt nu så får din man fixa allt med flytten nu !

• Sopp

Jobbigt med era sammndragningar! Jag håller på att bli tokig, har så otroligt ont av foglossningen vilket tär otroligt på humöret. Vaknar arg som ett bi och fortsätter så resten av dagen. Hjälper inte att min son på 16 månader gått in i någon form av fas och får utbrott.av precis ALLT (så som att man rör hans gaffel, att man ger honom saken han pekar på, börjar sjunga fel sång etc)

Svar på tråden BF september 2015!