• Sopp

BF september 2015!

Idag?? Hur snabbt virkar du? Så fin!

• Sopp
    Thelma88 skrev 2015-04-24 21:12:19 följande:

Det där med sammandragningar eller allmänt ha värk av diverse slag.. Jag känner typ aldrig något i magen... Borde man inte åtminstone ha lite växtvärk eller nåt?:/

Jag hade som sagt var inte en enda ond sammandragning innan förlossningen startade med förra. Kände någon enstaka icke ond sammandragning efter vecka 30 men knappt något annat. Det är bara att tacka och ta emot, är nog inte kul med massa förvärkar kan jag tänka mig
  • Sopp

Grattis till lyckade UL!

Här hemma håller tröttheten på att ta kol på mig. Det är OLIDLIGT! Jag mår illa dagarna i enda för att jag är så trött - Har börjat ta järntabletter nu och hoppas att det ger något resultat. Det hjälper inte direkt att jag får ta mastodontnattningar med sonen varje kväll - tar 1 timme att få honom att somna. Och han vägrar att somna på egen hand och han vägrar att somna bredvid sin far om han vet att jag är hemma. Tålamodet börjar tryta minst sagt.. =)  

• Sopp

[quote=75222011][quote-nick]Marian03 skrev 2015-04-28 11:23:40 följande:[/quote-nick]

Nu fick vi barn mycket tätare än planerat så har fått köpa endonkey då vi tyckte det verkade vara den bästa duovagnen, men planen som halvt skred till verket var en begagnad duovsgn och att vi skulle köpa en sittvagn från 1 år som han kunde åka i som var ny. Primärt för att duovagnar är klumpigare och tar mer plats i bilen.

DOCK så skulle jag säga till er attvälja duovagn av mindre modell, vi har haft en emmaljunga nitro ozone och sittdelen på den är ju mer dimensionerad för en treåring, så han har ju hängt som en hösäck i den. Dumt när vi ändå tänkt byta vagn vid 1 år!

• Sopp
    Marian03 skrev 2015-04-28 13:52:15 följande:
    Tack! Vi har tänkt köpa en emmaljunga viking 2015. Så var planen efter att jag provkört alla vagnar på babyproffsen :) och den e ju liten :)

Kanske man ska testa nu att fälla ihop ordentligt och så för kan tänka mig att det är krångligt i bilen. Så svårt alla val ibland :)
    Jag känner flera som har viking som är väldigt nöjda. Och så är den ju snygg också ;)
  • Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-04-29 07:16:56 följande:

Grattis och välkommen hokus pokus!

Fick reda på att en nära vän är gravid så det kommer skilja ca 4 månader, vi fick barn samtidigt för 8 år sedan och de barnen är jätte goda vänner så ser fram emot det:)

Vad roligt! Jag ansedde mig ju själv ha "massor" av vänner innan jag fick barn för 1 år sedan - tyvärr är det ju ingen av dom vännerna som är i närheten av att skaffa barn och då blir man ju snabbt rätt ensam. Måste vara så kul att ha en vän att dela det hela med =) Med detta barn ska jag nog vara lite mer framåt på öppna förskolan, bjuda ut någon mamma på "dejt" !
  • Sopp

Själv går jag in i 23+0 idag, bf 27/8 (blev framflyttad på RUL). Illamåendet har smygit sig tillbaka, mår tjyvens helt enkelt! Tycker dock att jag är liiiite piggare nu efter 4 dagar med järntabletter. Ärtan sparkar på som bara den där inne, helt klart mycket mer aktiv än förra. Om det beror på hur han ligger vet jag inte, men har moderkakan i framvägg precis som förra gången. Vår kille utanför magen är ju väldigt lugn som mig, så nästa kanske blir mer åt det vilda hållet som sin far?

Ni som har flera barn sedan tidigare, stämmer det att man känner lite av personligheten redan i magen?

• Sopp

Jag är på plus 4 kg 23+0. Drar väl iväg nu snart. Inatt vaknade jag för andra gången på 6 veckor av att jag kissar. I sängen. Det här är för sjukt, vad är felet??? Man ska vakna avv att man BEHÖVER kissa, inte faktiskt kissar. Så himla skämmigt!

• Sopp
    Mockingjay skrev 2015-05-05 15:04:08 följande:

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu blir det väl till att överklaga... :-/

Lätt för mig att säga som har kontorsjobb - men försök att inte låta det jaga upp dig allt för mycket! Det ordnar sig på ett eller annat vis. Jag vet inte vilken vecka du är i men snart kommer väl foglossning eller någon annan bieffekt av graviditeten så då får du gå och fixa intyg från doktor så att du kan bli sjukskriven!
Svar på tråden BF september 2015!