• Sopp

BF september 2015!

NattaLind skrev 2015-01-28 08:20:08 följande:

Jag gör inte tidigt ultraljud, kommer göra ett i vecka 12 och det är mitt första. 26 år, första graviditeten och har ingen anledning att göra tidigare :)

Dock blir alla i mitt landsting erbjudna KUB, jag vet inte ännu om vi kommer ta det. Får se i morgon vad BM säger på mötet :)

men det är ju KUB som görs i vecka 12, annars får du inget UL då. Isf får du vänta till vecka 20
  • Sopp

Min såg ut typ som en ojämn fralla i 8+3, ingen sa något. Jag hade också blivit sjukt nojig om den som utförde UL sa sådär, men försök att inte älta för mycket. Hjärtat tickade som det skulle, och om 10 dagar får du kika igen! Jag har för mig att någon i den här tråden hade en bananformad hinnsäck som resulterade i en helt frisk liten bebis =)

• Sopp

Min sambo var med på nästan varje besök med första barnet. Han hade en hel del frågor han med och jag tyckte det kändes rätt att vi båda var med eftersom det är bådas barn. Den här gången tror jag att han är med på ultraljud och även de senare besöken då man lyssnar på hjärtslagen. Tidiga när de bara tar prover och blodtryck och sånt på mig känner jag att jag kan ta själv den här gången.

• Sopp

Jag blödde lite efter cellförändringsprov, antar att det blir lite samma effekt vad man än "stoppar upp" där nere

Vecka 10+0 idag, illamåendet har lugnat ner sig men tröttheten består. Får lite panik nu när jag närmar mig vecka 12+0. Var helt övertygad om att detta skulle sluta med missfall, nu börjar det sjunka in att jag blir 2-barnsmor inom loppet av 17 månader. Jösses.

• Sopp
    PaLo skrev 2015-02-04 23:59:58 följande:

Jag lämnar tråden inom kort. I torsdags konstaterades MA (andra i rad nu) och i fredags började jag blöda. Har nytt VUL inbokat om en vecka och hoppas att kroppen då gjort sitt jobb, vilket den inte klarade att göra förra gången. Känns dock inte som om kroppen gjort det den ska än iaf. Det har kommit lite blod, slem och småklumpar samt en större klump. Men jag har ej haft direkt ont och jag har ej fyllt normalbindor på 6 timmar någon gång. Hade antagligen klarat mig med trosskydd om jag bytt var 3-4 timme.

Cytotec funkar ej på mig så enda alternativet är väl skrapning om det visar sig att kroppen inte gjort vad den ska.

Lycka till ni andra!

Många kramar till dig och din kille. Hoppas det är er tur nästa gång
  • Sopp
    sagofröken skrev 2015-02-05 07:23:56 följande:

PaLo, beklagar verkligen. Önskar att det går så smärtfritt som möjligt och att ni snart får som ni vill. Tufft med två MA i rad...

Till er som sett hjärtan - grattis! Ett litet extragrattis till TVÅ hjärtan :)

Är det nån här som kan känna livmodern redan? Jag är bara i v 10+2 men på morgonen (sprängfull urinblåsa...) sedan tre dagar tillbaka har jag känt en hård oval boll strax under naveln, och lite på sniskan precis som förra grav så naveln ser sned ut :) men då tror jag inte jag kände den förrän minst en månad senare! Kan det verkligen vara livmodern redan? Efter toabesöket sjunker "bollen" ner i fettet och känns knappt alls.

Jag är i 10+2 också och känner ingenting, men sen har jag lite fläskig mage  så det spelar säkert in ;) Kan säkert va livmodern, jag tror jag kände kring 11+0 förra gången

Grattis till nya plus och lyckade VUL. Så himla kul att vara tvilling kan jag tänka mig, dina barn kommer få det toppenroligt Hemlighetenshemlighet =)
  • Sopp

Idag gick jag och lämnade prover inför KUB nästa onsdag. Obehagligt när de fyller rör på rör! Tröttheten kvarstår och blir värre, illamåendet börjar lugna sig. 11+0 imorgon

• Sopp
    Manik skrev 2015-02-11 10:44:17 följande:

Jättefin mage! :) Är i vecka 11 nu (10+4) och har fått för mig att min son har börjat titta på min mage och dottern sa i morse vid tandborstningen att mamma, den tröjan börjar att bli för liten på dig och drog ner min tröja över magen, som hade tittat fram... Vi tänkte berätta för barnen på måndag (vecka 12, 11+2) efter att vi gjort ett vul inför kommande fostervattensprov. Hoppas att de blir glada över att få ett syskon. :)

Detvblir dom säkert! Får man fråga varför ni ska göra fostervattensprov?
  • Sopp
    Manik skrev 2015-02-11 11:55:40 följande:

Det får vi hoppas :) De är 7 och 8 år. Känns spännande att börja om med en liten igen. Vi har haft turen att få två friska barn och jag är 36 år och vet att det är en större risk att få ett barn med tex Downs syndrom. Har även haft tre missfall tidigare. Men vi håller tummarna att allt ser bra ut.

Aha jag uppfattade det som att fostervattensproveg redan var bokat innan UL! men då förstår jag. Vi kommer också göra fostervattensprov om misstanke att något är fel finns
  • Sopp
    Manik skrev 2015-02-11 11:55:40 följande:

Det får vi hoppas :) De är 7 och 8 år. Känns spännande att börja om med en liten igen. Vi har haft turen att få två friska barn och jag är 36 år och vet att det är en större risk att få ett barn med tex Downs syndrom. Har även haft tre missfall tidigare. Men vi håller tummarna att allt ser bra ut.

Btw! Hur har det varit att ha barnen så tätt? Vi kommer att ha 17 månader emellan så är väldigt nervös
Svar på tråden BF september 2015!