rosali84 skrev 2014-12-26 12:19:23 följande:
Både symtomen och testen ökar i styrka ;) Mår illa till och från (men fortfarande så att det går att stoppa med att äta nåt, blev aldrig värre än så här med dottern så hoppas på lika nu), brösten ömmar mer och mer, tröttheten och hungern är enorm. Molvärken i magen är väl det enda som minskat. Hade ingen molvärk alls med dottern i början. Hur mår ni andra?
Jag har som ett svagt illamående hela tiden och känner redan hur jag inte klarar av vissa saker. De förra graviditeterna kunde jag först inte äta köttfärs och det gick mer och mer över till kött överhuvudtaget, eller ägg. Makaroner gick inte heller, däremot spagetti. Man blir bra skum :)
Har ett sug efter citronté som de två förra gångerna. Hade även lite senare i graviditeterna craving efter att lukta på bensin/diesel samt skurmedel, var helt galen! Ibland kunde jag inte stå emot att springa ut och lukta på gräsklippartanken och jag hällde upp en hink med vatten och skurmedel varje dag, doppade en svamp i och luktade på.
Vet inte om jag vill att det ska bli så igen, jobbigt som fan, men sån fruktansvärd tillfredsställelse när man för skurtrasan mot näsan och får lukta i sig härligheten, haha!
I övrigt kan jag känna av ligamenten när jag ställer mig upp, mensvärk, ömma bröst.. typ det vanligaste. Mitt plus syntes knappt när jag testade första gången, men har blivit starkt nu :)