• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken

PaLo, jag fick också skrapa efter ett MA. Man tror att allt är lugnt och visar det sig att det inte finns något där. Måste ha varit hemskt att få veta så sent som v. 14 =/

• PaLo

Snusmumriken: Ja, det var riktigt tungt.. Hade ju gjort ett UL i v 7+1 och då var allt frid och fröjd.. Men tydligen så hade graviditeten avstannat strax efter det.

Det som känns allra jobbigast är ju att kroppen dröjde så länge innan den sa ifrån. Först blödning och sedan fruktansvärda smärtor.Och sedan att kroppen inte klarade att sköta det själv var också tufft.. Fick avvakta några dagar.. Hände inget. Åkte in akut med fruktansvärda kramper tre dagar efter första blödningen. Blev inlagd för att ta abortpiller.. Kroppen reagerade med att helt sluta försöka stöta ut fostret.. Var väl skönt att slippa smärtorna just då, men kändes ju inte så bra att kroppen inte ens fixade det med medicinsk hjälp. Så det blev skrapning morgonen efter..

Så nu är man ju lite skraj.. Ska ringa min barnmorska 7 januari tänkte jag.. Har lite sjukdomshistoria som gör att jag måste kontrolleras mycket tidigt i graviditeten..

• snusmumriken

Jag upptäckte det i v. 9 och det blev skrapning 3 veckor senare, kändes lite skumt. Men blev gravid direkt igen efter det. Nästa graviditet blödde jag också och det var inga problem att få komma in och kolla upp det, de är ju lite kinkiga med det annars.

Det måste vara oerhört liten risk att det händer dig igen, försök att bara vara lugn :)

• Onix

Hej, jag plussade svagt igår på självaste julafton och lite starkare idag. Jag och min partner är i chock eftersom vi fick en dotter i september förra året som är 3 månader nu så det kommer bli ca 12 månader mellan våra barn. Jag hade inte fått min första mens efter förlossningen innan jag hann bli gravid.

• De5pojkarna

Hej! Plussade idag på BIM-4, dock svagt, men man såg..  

Blir mitt 5:e barn, och min sambos 3:e.. Våra 2 gemensamma är pojk 7 månader, och pojk snart 2 år den 2:e Januari.. Så vi har 16 månader emellan dom 2 vi har nu. Och kommer vara 15 månader mellan de 2 minsta.

Mitt Bf är allt mellan den 3:e September och den 8:e.. 

• snusmumriken
    npf skrev 2014-12-23 16:28:30 följande:

Usch, har fått en liten blödning nu. Ljust rött blod, lite "slemmigt". Vet inte om det är missfall eller om det kan vara nåt annat.... Är så himla ledsen!

Hur har det gått för dig?
  • snusmumriken
    Liam05Milton08 skrev 2014-12-25 16:18:49 följande:

Hej! Plussade idag på BIM-4, dock svagt, men man såg..  

Blir mitt 5:e barn, och min sambos 3:e.. Våra 2 gemensamma är pojk 7 månader, och pojk snart 2 år den 2:e Januari.. Så vi har 16 månader emellan dom 2 vi har nu. Och kommer vara 15 månader mellan de 2 minsta.

Mitt Bf är allt mellan den 3:e September och den 8:e.. 

5:e barnet, spännande :) Grattis!
  • MissJP

Hej, hoppas att jag får vara med er här :)

Jag väntar andra barnet. Bf 1a september. Är ett smärre mirakel att jag är gravid men hög risk att det är utomkved. Den 30e december ska jag in och kolla läget.. kommer då vara i vecka 4+5 ungefär :)

Just nu pendlar jag mellan lycka och förtvivlan, som så många andra.

Svar på tråden BF september 2015!