Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Vi har oxå två katter (ena skaffad när den andra var vuxen) och det funkar bra men dom kommer inte få sova i vårar sovrum när bebis kommer eftersom jag är rädd att dom lägger sig på den men dom sover nästan lika gärna hos barnen så det ska nog gå bra.

• lördagsgodis

Härligt med solsemester sagofröken, själv åker vi iväg om tre veckor för sol och bad, ska bli skönt med en familjesemester innan bebis kommer.

Trist att du inte fick berätta själv paddi men syns det inte på dig än?!? Själv fick jag berätta i v.15 för kollegorna då magen började sticka ut misstänkt mycket.

• lördagsgodis

Dom säger att rund panna/skallform ska betyda ficka och plattare panna/skallform ska betyda pojke men vet inte hur mycket sanning det ligger bakom. Tycker din bild är åt det rundare hållet så gissar flicka

• lördagsgodis

Om jag litat på min magkänsla så hade vår son varit vår dotter och vår dotter vår son:) den här gången trodde jag lite mer på flicka eftersom vi hade oskyddat sex så långt innan äl och jo det blev en tös. Det där med huvudformen skrev jag ju att jag inte vet hur mycket sanning det ligger i men kul med lite skrock och spekulerande. Jag kissade på bikarbonat i v12 och det visade på tjej men kinesiska kalendern sa pojke och ringtestet visade båda

• lördagsgodis

Ja lycka till på rul!

Själv ska jag på begravning idag, är lite ledsen för det var en nära väns mamma som jag tyckte bra om. Vet inte riktigt hur jag ska klä dottern tycker det är svårt då det mesta är glatt och lekfullt.

• lördagsgodis
    Lissing skrev 2015-04-10 14:54:29 följande:

Idag hade vi RUL och det ligger
    en frisk liten tös i min mage <3
    Blev flyttad från 12/9 till 16/9.
    Moderkakan låg så långt ner 
    så vi får ett till ultraljud i v 32 för 
    att se om den flyttat sig uppåt,
    annars blir det nog kejsarsnitt. :-/
    Men allt med bebis såg bra ut smile1.gif <3

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
    Grattis till tösen! Visst hade du en av varje innan?
  • lördagsgodis

Jag har en pojke född 07 och en dotter 09 men här var det dottern som ville ha en lillebror och sonen som ville ha en till lillasyster:) har ni funderat på namn än? Ända namnet både jag och min man gillat än så länge är Alva.

• lördagsgodis
    sagofröken skrev 2015-04-10 19:25:31 följande:

Hade också RUL idag och är så lättad att allt såg bra ut! Både med bebis och min cysta (försvunnen?) och myomet som bara vuxit en halv centimeter :) Och nu känner jag bebis på vänster sida titt som tätt, moderkakan sitter på höger sida. Tjoho, det ska verkligen bli bebis om max 22,5 veckor! :) BF fortfarande 31/8. Nu är det plötsligt kul att prata om namn och vagn och föräldraledighet :)

Grattis! Tog ni reda på kön eller vill ni ha en överraskning?
  • lördagsgodis

Grattis mrsH och vilken fin bild!

Sagofröken blir det inga fler barn efter detta? Det var inte säkert att vi skulle ha fler än två men nu blir det en 3a och jag kan inte svära på att det inte blir en 4a oxå;)

• lördagsgodis

Jag känner av lite foglossning men om jag inte tar för stora steg och inte springer så går det hyfsat. Jobbar ju inom vården så det är mycket sittandes på huk vilket jag börjar uppleva som jobbigt men vill inte bli hemma än heller. Jag har tagit ledigt helgerna i maj och juni så jag slipper långpassen och sen går jag på mp i slutet av juni.

Svar på tråden BF september 2015!