Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Min väninna är inne på förlossningen nu då vattnet gått och vi hoppas och tror på bebis idag! Vi har kommande bebis syskon hos oss och dom har fått bestämma frukostt och är ute och badar badtunna på bakgården nu, vill göra det här till en riktigt glad dag för dom:)

Vänder sig era barn? Alva vände sig från rygg till mage på lucia men har inte gjort om det och blir ju 4 månader idag. Mina andra två har varit en hel månad tidigare.

• lördagsgodis

Jag fick vara med på min väninnas förlossning!!! Så häftigt och den lilla killen som kom ut var perfekt trots 3 vecor tidig. Han ska till och med få mitt namn som mellannamn:)

• lördagsgodis

Det var riktigt häftigt att vara på sidn av, känns som om jag haft min fjärde förlossning fast utan smärta:D alla barnen sover här hemma och nästan all mat är lagad så jag ligger och skvalpar i ett julbad innan vi ska slå in några bortglömda klappar, måste säga att de är skönt att intevara hos oss på jul som det varit de senaste 4 åren utan att vara bortbjdna mycket mindre tress. God jul på alla

• lördagsgodis

Hoppas alla haft en trevlig jul! Vi pustar ut lite idag och barnen har hunnit titta lite på sina julklappar men snart kommer kusiner och sonen har nyss åkt till en kompis, min man och några gubbar ska bada i badtunnan och dricka öl ikväll men barnen passar på att bada nu snart. Trist meddenna halka nu på jullovet, inte mycket man kan göra ute.

Alva ska till bvc efter helgdagarna så får se vad hon väger då, hon drar 68 nu men vissa 62 funkar fortfarande. Hon tycker det är skönt stt vara hemma idag

• lördagsgodis

Vi var på bvc idag, hon är 4 1/2 månad och väger 7800g och var 68cm så hon växer bra:) vi har ju börjat med gröt och det är uppskattat men det åker ut ungefär lika mycket som det kommer in tror jag.

• lördagsgodis

Ja dom är ju så jäkla gulliga nu när de ler och är så med:D imorgon är jullovet slut här och vi är åter i vardagen vilket jag tycker är skönt, bara jag och Alva några timmar per dag ska bli mysigt!

• lördagsgodis

Alva har varit förkyld nu i helgen och vi har delat upp nätterna men inatt sov hon hela natten och idag har hon verkligen lärt sig att vända sig från rygg till mage! Så nu är det lite frustration när hon inte kan vända tillbaka men det kommer. Annars har vi börjat med lite mat som morot, potatis, banan och pumpa, inget är lika gott som gröt men banan var jätte äckligt:)

• lördagsgodis

Flyter på här med men så har hon ju varit en drömbebis. Storasyster vaknade 5-10 gånger per natt i samma ålder och åt 3 gånger natten så förstår det där med att vilja sova! Vi kör på smakisar och allt har än så länge smakat bra förutom banan:) vi har en sådan där matnapp som hon smakar på det mesta i, jätte praktiskt. Här rullar hon än så länge bara från rygg till mage men hon får ta det i sin takt. Hon tycker mycket om att sitta med vid bordet när vi äter och pysslar med storasyskonen och hon åratar och sjunger massor:) ska på bvc på torsdag det är ett läkarbesök så får se då hur hon växt.

• lördagsgodis

Vår tjej har jätte svårt att somna med min man och hon kräver mer underhållning när han har henne men det är ju jag som är hemma så inte så konstigt ändå.

• lördagsgodis

Härligt att dom växer:) Alva blir 6 månader nu den 19de så vi ska till bvc snart. Alva sitter rätt stadigt själv nu sen någon vecka tillbaka och tycker mycket om att bli läst för, tittut är även det en jätte rolig lek:) hon har haft en lite orolig period då hon drömt mycket på natten men det verkar blivit bättre. Nu har vi helt slutat amma och hon äter de flesta grönsaker och frukter:)

• lördagsgodis

Alva äter ersättning 180ml på morgonen sen en hel portion gröt plus fruktpure innan hon sover sin förmiddagslur sen äter hon lite grönsakspureer med frukt till lunch för att senare äta 2 dl välling innan hon sover en stund till. Sen äter hon mer grönsakspureer till middag och mer frukt och kanske lite gröt på det för att sen innan sänggående dricka 1-2 flaskor välling lite beroende på hur hon bajsat under dagen. Hon är 6 1/2 månad nu och väger 9kg och är 71cm:) hon sover ju 12 timmar utan mat på nätterna så antar att hon kompenserar över dagen.

• lördagsgodis

Alva är hårdare i magen nu när hon äter mer mat så vi kör med katrinplommon och mese ibland och hon bajsar 2 till 3 gånger om dagen. Alva är för det mesta en solstråle (hon brås på sin bror i humöret) men hon vill helst inte att man rör hennes näsa:) och visst kan hon vara kinkig om hon är trött eller hungrig. Vi ska åka iväg 16 mil imorgon och båda våra barn ska tävla i gymnastik och jag kan följa med och ta Alva med mig vilket inte skulle gått med hennes syster i samma ålder så dom är ju så olika.

• lördagsgodis

Vi var på bvc igår och Alva vägde 10.5 kg och var 74.5 cm och följer sina kurvor perfekt! Hon håller på att få en tand nu, den högra nere så det har varit mycket bajs och lite gny senaste dagarna och idag köpte vi en tandborste hon ska få vänja sig vid är tanken. Även förflyttningen går framot när hon sitter på rumpan och det dröjer nog unte länge förens hon kryper:) hon äter nästan allt nu och dricker vatten till maten men hon har även kommit på att det är roligt att prutta med mat i munnen så det sprutar... jag tycker det är måttligt roligt;)

• lördagsgodis

Vilken sötnos! Här är redan andra tanden påväg upp och lilltösen är förkyld så snoret rinner och hon avskyr snorsugen och att man torkar av näsan. Förkyldning och tänder på samma gång är ingen bra kombination. Här kom det en decimeter snö i förrgår så ungarna var ute och byggde snögubbar och idag var det snöfritt solen sken och barnen plockade tussilago, snabba kast såhär års:)

• lördagsgodis

Oj lizan grattis:) spännande att se hur långt gången du är! Jag har 26 månader mellan mina älsta så tätt men inte jätte tätt, det är ju tuft att ha många små men mina är bästisar idag och leker fantastiskt bra tillsammans<3

Här hemma så kryps det för fullt och hon har börjat ställa sig upp mot saker så nu går det fort! Vi ska iväg till mannens släkts somarstuga i helgen och det blir andra gången hon sover borta men tror det går bra. Sen har vi bokat en resa till sommaren och ska passa på att träffa lite släkt i Stockholm på vägen så känns kul men lite jobbigt med all packning och vagn mm som ska med när man har en så liten.

• lördagsgodis

Tycker du ska prata med bm och få prata med kurator för det är ju ett stort beslut att ta... hoppas ni tycker lika och inte behöver ångra något beslut.

• lördagsgodis

Hej igen:) Alva fyller 1 år nu den 19 och hon har fått 5 tänder och går obehindrat kring möbler och med gåvagnen och hon står stadigt och tar ett steg ibland men det har inte lossnat helt. Hon säger mamma tack och titta, vinkar och gillar att leka ge och ta<3 det händer så otroligt mycket nu. Sommaren har varit jätte fin och vi var ute och reste med tåg och båt som gick över förväntan men hon var så glad att vara hemma igen efter 10 dagar borta. Jag blir hemma tills sista april nästa år så hon hinner bli 20 månader innan dagis och då börjar jag på 80% så dagarna blir kortate.

• lördagsgodis

Dom är ju så gräsligt söta nu:) Alva hejar på allt och alla och skriker HEJ! om den hon hejar på inte svarar. Det är ju så kul med kalas för de små oxå jag har tänkt göra en babblarna tårta och en liten som hon får helt själv att kladda med:) när vi var iväg så pass länge och bodde hos släkt på båt och hotell så tror jag hon inte trodde det fanns något hemma längre utan det var vagnen som var det enda kända platsens, vi ska iväg nu i helgen och sova borta två nätter är det tänkt så hoppas det går bra.

Svar på tråden BF september 2015!