Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Tack för fina ord alla! Vi kommer leja bort allt med begravningen så vi inte ska behöva tänka på att duka, laga mat eller städa då vi helt enkelt inte har tid. Tycker oxå Anna är tidlöst och vackert, fint att ni har det som släktnamn men förstår att ni väljer Ruth:)

• lördagsgodis

Jag känner mig oxå så otymplig och stor och behöver hjälp med det mesta för golvet är fantastiskt långt borta. Jag kommer ju antagligen ha min bebis ute nästa vecka och jag hoppas igångsättningen inte drar ut på tiden utan att jag har bebisen i min famn senast i helgen som kommer. kommer ha min mamma med under förlossningen käns som om det är extra viktigt att vara tillsammans nu.

Jag blev klar med vagnmobilen igår

• lördagsgodis

Jag är i v. 37+2 !

Om man har en fast anställning så behöver man inte oroa sig allt för mycket över sgi för samma dag du börjar arbeta har du tillbaka din sgi baserat på din lön (jag har ringt och kollat) och om du tar ut 100% ska det ju bli 80% av din lön och många arbetsplatser har försäkringar så man får ännu lite mer, värt att kolla upp.

• lördagsgodis

Om man jobbar på ett fast jobb så får man tillbaka den sgi man hade innan från dag ett tillbaka på jobbet enligt handläggaren jag pratade med på försäkringskassan. Om man skulle måsta bli sjukskriven under föräldraledigheten under år två hemma så får man lägre sgi men den risken dömmer jag i mitt fall vara såpass låg att jag kommer lägga min fl utan tanke på det.

• lördagsgodis

Vad jobbade du med mijjan? Nattarbete brukar ju inte rekomenderas och kan vara anledning att få graviditetspenning? Jag är så slut i kroppen nu, det gör ont av att nästan bara stå och gå och att ta sig i och ur bilen är en pers, hon trycker även på vissa stälen i magen så det känns som om jag får blåmärken på insidan och så tycker jag mig känna hennes huvud som liksom skaver mot blygdbenet när jag går ibland! Idag ska jag få följa med min väninna och hennes man på detas rul!!! Så spännande och jag har fått uppgift att filma, har även förberätt en liten pressent om det visar sig vara en pojke eller flicka då dom vill ta reda på könet:) hoppas den lilla är samarbetsvillig!

• lördagsgodis

Idag var jag ju med på min väns ul och det var en jätte fin liten kille som sprattlade runt:) sen hade vi möte med begravningsbyrån och har planerat en del om begravningen. Imorgonbitti ska vi på ul 9.30 och diskutera igångsättning, får se om det blir på torsdag eller fredag... nervös och spänd känner jag mig!

• lördagsgodis

Beklagar iwtl. Dom brukar vilja att man är 37+ innan de sätter igång.

Jag kan inte sova då jag är så nervös och spänd och lite rädd inför vad som komma skall, kommer det gå fort eller dra ut på tiden och kommer jag hinna få min ryggbedövning och hur kommer hon sova sen när hon väl är ute och hur ska det funka med amningen och vad kommer syskonen känna???? Frågorna är många så här på natten:)

Svar på tråden BF september 2015!