Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Alva kom till värden 15.00 igår efter en rätt utdragen förlossning som dock slutade med en frisk alldeles perfekt liten flicka:) hon vägde 4035 och var 52cm och huvud på 36cm så stor men inte så stor som vi trott. Jag fick sy ett stygn så känner mig ok idag, hon fattar bröstet och har låtit oss sova några timmar. Nu ska vi snart hem tilll syskonen, dom var upp en sväng igår och sa hej med farmor. Jag hade ju min mamma med på förlossningen och det var bra, var så inne i mig själv så jag märkte knappt något runt om. Nu har hon just fått ok stämpel utav doktorn:)

Grattis till pojken mj!

• lördagsgodis

Förstår att ni längtar! Här har vi ju haft begravning för min mormor och det har varit rätt tuft för min moster, kusiner, och min mammas kusiner har varit här både igår och idag, hade så velat träffa alla under andra omständigheter men ceremonin var fin och allla vänner och släktingar var förstås bedårade av Alva, hon är alldeles fantastiskt snäll och äter, sover och bajsar som hon ska:) hon vill doch inte ligga själv utan på oss vilket är helt ok när man är så liten. Amningen funkar bra den oxå och idag kl 16 ska vi upp och göra pku-test, hoppas och tror hon gått upp bra i vikt. Imorse var vi 15 pers till frukost då alla som sov över var här och löste melodikrysset tillsammans, det har varit en stadig tradition som min mormor och mamma haft och det var fint och roligt att få göra det tillsammans som en hyllning:) men nu är jag oerhört slut, har fortfarande hemsk träningsvärk efter förlossningen och det där enda stygnet dom satte har inte fått ro att läka då jag inte kunnat sitta i min bebisbubbla utan varit igång hela tiden. Dessutom tror jag att en förkylning är påväg att bryta ut... Nu de närmsta dagarna tänker jag sitta eller ligga och min fantastiska man ska få sköta marksörvissen. Syskonen är hos vänner idag och ska sova över vilket är guld värt dom är bedorade av lillasyster men ser nog fram emot att hon blir lite äldre:)

• lördagsgodis

Grattis ritva! Hoppas ni mår bra.

Vi ska till bvc för första gången imorgon, slår ihop det med stora dotterns utskrivning därifrån då hon ju börjar 0an imorgon:) och sonen börjar 2an så det är inte klokt hur snabbt tiden går! Jag börjar återhämta mig efter förlossningen, underlivet känns mycket bättre och träningsvärken har gett med sig.

Igångsättningen var som så att jag fick gel på rätt omogen tapp på måndag vilket gav pinvärkar och jag öppnade mig till 2 cm sen fick jag sovdos och en till omgån gel på tisdag vilket gav fler värkar men öppnade mig bara en cm till och de ville inte ta vattnet innan man var öppen 4 cm men vid kl 01 på natten mot onsdag gick vattnet och sen var det bara att vanka av och an tills riktiga värkar började och det tog tid! Inte förens 15.04 på onsdag kom hon ut och jag kommer faktist inte ihåg allt, hade ont länge och hade ändå både eda och lustgas... men det är ju värt all möda och minnena börjar redan blekna;) men om jag ska föda igen så får det bli aurorasamtal och någon bättre planerad bedövning.

• lördagsgodis

Ååå vad spännande lizan, lycka till!

Snart är det fullt med bebisar i tråden:)

Vår lilla tjej är oxå väldigt lik storasyster till utseendet men hon är mycket nöjdare än syrran som inte sov en hel natt på över ett år och som var väldigt missnöjd första månaderna medans Alva sover, sover, äter,sover och fyller sina blöjor:) hon har några kortare vakenperioder på dagen och hon trivs allra bäst när det är liv och rörelse runt henne.

• lördagsgodis

Jag tror man ska vara trött less och otymplig på slutet så man ska vilja krysta ut bebisen när tiden väl kommer:) jag har tagit barnvagnspromenader igår och idag och jag är helt slut när jag kommer hem, kondisen är inte på topp men hoppas på en fin höst så kan jag gå och hämta barnen efter skolan och låta bilen stå.

• lördagsgodis

Vad underbart med en snabb och komplikationsfri förlossning! Och grattis till en jätte fin son:)

lizanilander skrev 2015-08-30 11:10:30 följande:

Efter 9 timmar i väntan på om vi skulle få igångsättning eller inte igår så sattes det tillslut ett dropp typ 18:45 då jag redan var öppen 3 och tappen var nästan utplånad. 20:37 kom vår lilla Mio med raketfart till världen! Det gick sjukt fort och jag fattar inte hur jag kan vara hel efter detta, då jag fick sys över en timme med första sonen efter mkt bristningar och klipp. Vilken total skillnad och jag är nästan mer i chock över hur jag kan kissa utan att det svider, än att det gick så fort :P Lycka!!!

• lördagsgodis

Min första förlossning tog 13 timmar och andra tog 3 timmar från första värk tills hon var ute, tyckte dock det var lite läskigt att det gick så fort men nu den tredje utdragna var inge bättre...

Jag känner med er som väntar man är ju så less på slutet!

Lilla Alva har lite fler vakenperioder nu och det är jätte trevligt att ha lite ögonkontakt:) hon tycker inte om att ligga själv om det inte är på en guppig skogsväg i vagnen och hon gillar inte bilstolen, oj vad hon skriker i den om hon inte sover.

• lördagsgodis

Hoppas igångsättningen går bra iwtl!

Ni som väntar och går över tiden, ut kommer dom ju tillslut och även om jag sov dåligt som höggravid så är sömnen en ännu större bristvara nu:)

Svar på tråden BF september 2015!