BF september 2015!
Jag amar innan varje mål ersättning och hon sväljer luft både vid bröstet och med flaskan men hon svalde mer luft med mamflaskan. Lycka till och hoppas ni kan fortsätta delamma för myset.
Jag amar innan varje mål ersättning och hon sväljer luft både vid bröstet och med flaskan men hon svalde mer luft med mamflaskan. Lycka till och hoppas ni kan fortsätta delamma för myset.
Fan också, jag misstänker att jag fått svamp i mitt ena bröst :( Varför ska allt göra ont för?? Från vänstra bröstet funkar amningen jättebra och jag börjar vänja mig vid att en liten person äter från det och det börjar faktiskt bli mysigt, medan bara tanken på att jag måste amma från höger ger mig dödsångest..
Alltså nu behöver jag er HJÄLP! Hur fan (ursäkta) nattar man ett barn med en bebis med? Hittills har vi legat bredvid tills han somnar, men nu när jag har en liten bebis också kan ju detta bli problematiskt om han inte råkar sova samtiigt. Idag stod jag och skulle gunga runt med minsta som skrek om jag inte gick runt med honom samtidigt som min väldigt övertrötta äldsta son gick bananas inne på sitt rum. Jag började gråta inte mindre än tre gånger, 1,5 timmar senare hade han äntligen somnat. Vad ska jag göra för att få detta att flyta på???
[quote=75871225][quote-nick]EijaIsland skrev 2015-10-13 13:14:29 följande:[/quote-nick]I söndags, den 10 oktober, fick vår dotter sitt namn enligt forn sed.
Skönt att ni fick en vacker namngivning!
Vi har haft vanlig namngivning till de två första och ska ha namngivning till våren för Alva. Hur ska ni andra göra?
Hur jobbar din man soop, måste du ta läggningarna varje kväll? Vi har storytell och ibland låter vi barnen lyssna på det om vi har mycket att göra på kvällen, kunde kanske vara en ide för din son och att du är i rummet bredvid så han vet att du är nära?
Storytel är en app med böcker där det även finns barnböcker som mamma mu, alfons åberg mm.
Har aldrig heller fattat hur man ska få in mjölken i deras näsor:) men nässugen är värd sin vickt i guld när de små är förkylda!
Alva blev 8 veckor igår och vi var hos bvc idag, gogrisen väger nu 5820g och är 60 cm och så var det läkarkoll vilket hon fick okstämpel på:)
Hon vägde 4035 vid födseln så det är bra uppgång! Nu har hon just somnat, skulle önska hon gjorde natt lite tidigare men nu kommer hon sova till ca 12 imorgon med ett matvak så ska inte klaga.
När Alva var gul mätte dom med någon aparat som trycktes mot hennes panna och fick fram några siffror så vi slapp blodprov och hon låg straxt under gränsvärdena och nu är hon inte gul längre. Hoppas eran lilla snart blir bra men om dom går upp bra så bajsar dom väll ut gulsoten så att säga:)
Sopp måsre storebror sova middag? Ni kan inte varva ner i soffan med en film istället och bara ha lungn tid. Kanske han somnar i soffan ett tag då om han behöver.
Mjölken kan inte bara ta slut men han är kanske i en tillväxtperiod och vill öka produktionen? Amma innan du ger ersättning eller ge lite ersättning först och erbjud bröstet sen så han inte är vrålhungrig och har lite mer tålamod att vänta på utprovningsreflexen.