Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Nu på fredag och lördag har lillan fått smaka lite gröt och hon verkar gilla det:) vi tänker ge henne lite smakisar nu och sen vid 4 månader kan hon få lite större portioner, vet att det är tidigt.

Min nära vänn ska få en bebis om ca 3 veckor då hon blir igångsatt, ska bli så roligt med en till bebis som man får följa och en lekkamrat till våran dotter:)! Vi ska alla fira jul tillsammans och ska bli spännande med två små <3

Vi tog även julbilder på barnen idag

• lördagsgodis

Vilka fina bebisar lizan och smurfan! Gillar bilden där bebisen ser ut att vilja ta stjärnan:)

Vi har två barn som soveröver idag och de har fått basta och rulla sig i snön då den första riktiga snön kom idag! Men nu sover alla inklusive bebis, imorgon har storabarnen gymnastikavslutning och på söndag har mellandottern kalas och 20 barn har tackat ja så vi har hyrt en gympasal att ha kalas i, borde hålla dem sysselsätta men måste baka och fixa med tårta oxå...

• lördagsgodis

Vilken sötnos eija! Och toppen med ny vagn smurfan och va go han ser ut i den:) vi har inte använt vagnen mycket då jag bröt tån i slutet på oktober så har det blivit mycket bil men nu är den myket bättre så ska försöka koma ut mer med vagnen.

Alva vill helst stå och sitta, även hon vill sitta med i knät vid köksbordet och inte sitta i vaggan eller ligga på en filt på bordet lägre. Syskonen är favoriter som man vill hålla uppsikt på allt vad hon kan<3 håler med om att de blir "stora" fort. Har suttit uppe och fixat inför morgonens kalas men ska försöka sova nu.

• lördagsgodis

Sonen hade mycket feber som bebis och flera daga i streck. Vi fick av läkaren utskrivet alvedon, rätt höga doser som jag kommer ihåg och detta sklle ges tre dagr i rad. Tror inte jag hade gett honom det idag då hans allmäntillstånd var ok men han var första barnet och jag var oroligare men så länge de äter sköter magen och inte är allt för medtagna så är det oftast ingen fara.

• lördagsgodis

Skönt, hoppas det får fortsätta så. Jag har gjort piroger idag, försökte få till det när hon sov men hon vaknade efter hälften och uppskattade inte att ligga på filten undertiden... jobbigt när man får låta de skrika ett tag men samtidigt vet jag ju att hon inte mår dåligt och att degen måste bli gräddad

• lördagsgodis

Alva får en bitleksak och några nappar, hon har börjat dregla en del så haklappar ska nog införhandlas. Idag har vi lussat för mormor och snart ska vi iväg till farmor och farfar.

• lördagsgodis

Härligt att du känner att du fått revansch lizan:)kännde samma sak men med amningen när jag fick min älsta dotter, hon har föresten fyllt 6 år idag (snacka om att tiden går fort!) Hon önskade palt till födelsedagsmiddag:)

Alva blev till den 6 december så hon är ju över året nu;) vet det för vi hade tänkt vänta några månader med bebisgörande så trodde det var en säker period men hon ville komma då och glad är jag för det.

Igår bakade vi tunnbröd till jul och alla barn var jätte duktiga jag hade Alva på ryggen och hon sov mest. Innan veckan är slut så kommer min närmsta väninna få en bebis och vi ska ha deras barn och jag ser så fram emot den bebisen.

• lördagsgodis

Sopp, jag hade sonen hemma i nästan 4 år då äldsta dottern inte började dagis förens hon var 2 år men inte heller här i en småstad får man ha två barn på babytyttmiken. Däremot så har vi alltid gått på öppnaförskolan som var i samma lokaler men annan tid. Såklart kan du ge dina barn det dom behöver, de behöver inte stimulans från 10-20 andra barn i den åldern.

• lördagsgodis

Jag kommer ihåg att jag och sonen gjorde popcorngirlanger att hänga i granen ett år när dottern var två år vilket resulterade i att dottern välte granen två gånger för att komma åt popcornen:)

Svar på tråden BF september 2015!