Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Min tjej sväljer för mycket luft både vid bröstet och med flaskan så ska köpa en annan flaska idag iaf och se om det hjälper.

• lördagsgodis

Dottren tar napp och det funkar, men luften är jobbig här och jag vet inte hur man ska få bukt med det, en massa pruttar och rapar bråkar med henne:( men hon sover fortfarande bra även om hon vill vända lite på dygnet. Imorgon ska vi till öppnaförskolan för första gången så det blir roligt.

• lördagsgodis

Idag har vi varit på öf, hade med mig båda döttrarna och det var riktigt trevligt lillan sov halva tiden och var nöjd andra halvan, har gått där i snart 8 år då sonen var liten. Min lilla tjej älskar lampor hon tycker dom är jätte fina och tittar oftare på dom än mig, jag lyser ju inte;)

• lördagsgodis

Jag hade tänkt att titta på månförmörkelsen inatt som var men lillan somnade vid 1.00 och vaknade inte förens 7.00 för att äta! Hon har även börjat att ge svarsleenden:) men luften är fortfarande ett problem på kvällarna. Storebror fyller år imorgon och vi städar ut det sista i mormors lägenhet så det är intensivt men ska försöka göra tårtan ikväll.

• lördagsgodis

Vilken sötnos lizan:) vi har oxå använt minifom men märker ingen större skilnad... lillan somnar kring 02.00 på natten och sover nästan 12 timmar med

ca 2 matpauser sen äter hon var tredje timme under dagen men vill äta ett extra mål innan hon ska sova natt. Får se om vi kan vända dygnet så småning om. Igår fyllde sonen år och jag lyckades städa lite och fixa tårtan men hon vill inte ligga själv några längre perioder då hon är vaken.

• lördagsgodis

Min mjölk räckte inte den här gången men jag hobbyammar , ger det jag har och fyller på med ersättning. Vi får det där extra myset med amningen men jag behöver inte oroa mig för om mjölken räcker och min man kan mata vilket är bra.

• lördagsgodis

Myra låt honom sova och tacka din lyckliga stjärna att din bebis sover så bra:) jag är så otroligt glad att Alva sover så gott som hon gör och ordspråket lyder väll, väck ej den bebis som sover?!?;)

• lördagsgodis

Grattis till din lilla kanelbulle IMHO!

Det finns sempers magdroppar på apoteket men jag tycker inte de gjort någon större skilnad, vår lilla gillar inte magmasage som man anars kan prova men jag brukar gunga henne mage mot mage och då kan det komma pruttar och bajs.

• lördagsgodis

Vi har en drbrown flaska och kör på nan sensitive. Alva har ju lite problem med luft och magen ibland men jag tycker flaskan och byte av ersättning har hjälpt även om pruttar och rapar bråkar med henne ibland.

Svar på tråden BF september 2015!