• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej!
    Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015? 

• Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund
  • thuram
    JGFH skrev 2015-02-27 18:19:49 följande:
    Okej:) Ja det låter jätte roligt. Vet en som ska få nu i april och en ska få i Juli:) Känns som roligt att få någon man kan dela saker med då:) Ja det är nog inte så många som har någon att rådfråga riktigt. Någon måste ju bli den första också:) Men sånt löser sig alltid.

Ja precis:) Lika bra att låta det vara tills det närmar sig istället

Ja absolut:D Längtar ihjäl mig tills jag får inreda våran minis rum när vi får huset. Jag älskar att pyssla med inredning och själv kunna bestämma hur man vill ha det:D Haha, ja det har du rätt i. Man kan alltid hoppas på vinst i alla fall;)

Okej:) Jasså, men det måste kännas bra att man i alla fall får lyssna på hjärtat:) Tror det blir så för oss med, mot slutet är det varje vecka så det kommer bli extremt mycket bm besök. Men dom säger att vi kommer känna oss mer säker och veta mer när vi väl kommer in i allt och får råd och så pass mycket stöd så det känns verkligen jätte skönt. Hoppas bara allt flyter på bra och att de verkligen tar hand om oss när vi undrar över något. 
    Känns som det snurrar runt tusen frågor i huvudet och tankar på hur ska jag klara detta? Vet verkligen ingenting när jag tänker efter. Hoppas det blir bättre när vi får börja i föräldrar gruppen med. 
    Okej:) Ja men det känns skönt att ha det närmaste liksom. Slippa åka hur långt som helst bara för att åka till bm och så:) Vi ska börja i april:) Vi var med i gruppen som skulle starta nästa gång:) 
    Okej, va kul! Ja men vill ju gärna prata av sig om sina "besvär" och funderingar med någon som är lite mer intresserad och insatt än med sina icke gravida vänner som kanske inte vill höra mitt bebisprat varje gång vi ses.. ;)

Förstår dig, känns så sjukt mysigt att få inreda ett barnrum liksom :D Själv skruvade jag precis ihop spjälsängen, kom nästan en tår av overklighetskänsla att tänk om några månader ska våran bebis ligga där i.. :D Så mysig känsla! Så ja, jag kommer väl grina när jag väl sätter igång med rummet också, haha! Jag som var känslig innan graviditeten.. :p

Ja absolut, men känns så tråkigt att man kanske inte får gå på nå mer ultraljud. För som jag förstår det så blir det bara ultraljud om det är något avvikande för mig nu..
    Skönt för er ändå att få gå så ofta även om det kanske kommer kännas mycket, ni lär ju som sagt få svar på många frågor :) varje gång jag har varit hos bm har hon frågat om jag haft nå frågor och det har jag inte haft förrän jag gått därifrån :p haha! Börjar också känna mig lite nojjig, den där känslan som många tydligen (inte så konstigt) verkar få, ska JAG bli MAMMA? och ta hand om en liten bebis som kommer att växa upp och bli stor. Åh jag får lite ont i magen när jag börjar tänka sådär :p
    Man kommer nog in i rollen rätt fort skulle jag tro ändå :) Oj vad tiden går fort, tänkte att april är ju länge kvar tills jag kom på att det redan är mars imorgon.. sjukt! haha! Får väl se om vi får vara med i den gruppen då, vet ju inte hur många grupper det finns men känns sent för oss om vi skulle vänta till typ maj, då är ju ungen nästan redan här.. :p
  • Nevihc

Heeej. Får jag vara med här? :)

Jag bor visserligen inte i Östersund, utan i Järpen. Men jag har BF 30 juni :) Första barnet. Det verkar må bra trots att jag blött massor :/

• thuram
    Nevihc skrev 2015-02-28 21:18:30 följande:

Jag bor visserligen inte i Östersund, utan i Järpen. Men jag har BF 30 juni :) Första barnet. Det verkar må bra trots att jag blött massor :/

Välkommen, absolut så får du vara det :)

Usch vad jobbigt med blödningar.. Jag själv hade lite grann i början bara men den verkar frisk och pigg där inne :) Har du varit på rutin ultraljudet än? :)
  • Nevihc

Ja, jag har haft tre jätteblödningar och fått åka in akut. Och sen dess har jag blött lite hela tiden, varje dag.. :(
    Och dom vet inte varför.
    Är inne i vecka 22+4 nu och detta började 14+2.

Jajamensan, gjorde mitt RUL 2/2. Då var det dock mitt fjärde ultraljud.

• thuram
    Nevihc skrev 2015-03-01 17:47:29 följande:

Ja, jag har haft tre jätteblödningar och fått åka in akut. Och sen dess har jag blött lite hela tiden, varje dag.. :(

Och dom vet inte varför.

Är inne i vecka 22+4 nu och detta började 14+2.

Jajamensan, gjorde mitt RUL 2/2. Då var det dock mitt fjärde ultraljud.

Usch vad stressande.. Men om allt ser bra ut lär det ju inte vara någon fara :) Men förstår att det borde kännas jobbigt!

Hur gammal är du? :)
    26+0
  • Nevihc

Jo, fast nu tampas jag med jävliga sammandragningar också. Att vara gravid trodde jag verkligen var underbart.. Tji fick jag.

Jag är 25 år gammal. Fyller 26 i höst :) Hur gammal är du själv?

• JGFH
    thuram skrev 2015-02-28 19:29:41 följande:
    Okej, va kul! Ja men vill ju gärna prata av sig om sina "besvär" och funderingar med någon som är lite mer intresserad och insatt än med sina icke gravida vänner som kanske inte vill höra mitt bebisprat varje gång vi ses.. ;)

Förstår dig, känns så sjukt mysigt att få inreda ett barnrum liksom :D Själv skruvade jag precis ihop spjälsängen, kom nästan en tår av overklighetskänsla att tänk om några månader ska våran bebis ligga där i.. :D Så mysig känsla! Så ja, jag kommer väl grina när jag väl sätter igång med rummet också, haha! Jag som var känslig innan graviditeten.. :p

Ja absolut, men känns så tråkigt att man kanske inte får gå på nå mer ultraljud. För som jag förstår det så blir det bara ultraljud om det är något avvikande för mig nu..
    Skönt för er ändå att få gå så ofta även om det kanske kommer kännas mycket, ni lär ju som sagt få svar på många frågor :) varje gång jag har varit hos bm har hon frågat om jag haft nå frågor och det har jag inte haft förrän jag gått därifrån :p haha! Börjar också känna mig lite nojjig, den där känslan som många tydligen (inte så konstigt) verkar få, ska JAG bli MAMMA? och ta hand om en liten bebis som kommer att växa upp och bli stor. Åh jag får lite ont i magen när jag börjar tänka sådär :p
    Man kommer nog in i rollen rätt fort skulle jag tro ändå :) Oj vad tiden går fort, tänkte att april är ju länge kvar tills jag kom på att det redan är mars imorgon.. sjukt! haha! Får väl se om vi får vara med i den gruppen då, vet ju inte hur många grupper det finns men känns sent för oss om vi skulle vänta till typ maj, då är ju ungen nästan redan här.. :p
    Haha ja men precis:)   

Å vad mysigt:) Vi har skruvat ihop spjälsängen vi köpt också:D Känns så himla mysigt. Nu har vi beställt massa saker också. Oj så jag längtar tills den lilla vill komma ut:)

Jaha, men vad tråkigt. Man vill så gärna gå på ultraljud och få se den lilla<3 Men samtidigt hoppas man inte att det ska bli något avvikande. Jag blir så känslig när jag inte vet hur den lilla där inne har det. Brukar bli lugnare efter ul. Känns som skönt att dom kan se något avvikande då med om det nu skulle hända något. Så svårt att veta hur det ska vara om man behöver åka in eller inte. 
    Hoppas verkligen allt går bra. 
    Haha ja men det är nog normalt:D 
    Ja det kommer nog vara en mycket speciell känsla när det är första barnet och så. Ja men eller hur, det är Mars och i Juni kommer mini. Det går så fort känns det som. Vi har inte ens köpt barnvagn och såna saker ännu. Men det börjar bli mer och mer saker hemma nu. Speciellt kläder. Hur mysigt som helst att gå med sambon och titta på allt. Så roligt att han själv vill titta och kommer med förslag. Men oj så många tankar det snurrar omkring i huvudet. Blir så orolig att jag ska köpa för mycket kläder eller för lite, tänk om jag glömt något osv. haha. Mycket som snurrar omkring där inne.
  • JGFH
    Nevihc skrev 2015-02-28 21:18:30 följande:

Vad roligt med en till i gruppen:) 
    Oj så tråkigt att du blött en massa. Hoppas allt går bra
  • thuram
    JGFH skrev 2015-03-07 19:41:56 följande:
    Haha ja men precis:)   

Å vad mysigt:) Vi har skruvat ihop spjälsängen vi köpt också:D Känns så himla mysigt. Nu har vi beställt massa saker också. Oj så jag längtar tills den lilla vill komma ut:)

Jaha, men vad tråkigt. Man vill så gärna gå på ultraljud och få se den lilla<3 Men samtidigt hoppas man inte att det ska bli något avvikande. Jag blir så känslig när jag inte vet hur den lilla där inne har det. Brukar bli lugnare efter ul. Känns som skönt att dom kan se något avvikande då med om det nu skulle hända något. Så svårt att veta hur det ska vara om man behöver åka in eller inte. 
    Hoppas verkligen allt går bra. 
    Haha ja men det är nog normalt:D 
    Ja det kommer nog vara en mycket speciell känsla när det är första barnet och så. Ja men eller hur, det är Mars och i Juni kommer mini. Det går så fort känns det som. Vi har inte ens köpt barnvagn och såna saker ännu. Men det börjar bli mer och mer saker hemma nu. Speciellt kläder. Hur mysigt som helst att gå med sambon och titta på allt. Så roligt att han själv vill titta och kommer med förslag. Men oj så många tankar det snurrar omkring i huvudet. Blir så orolig att jag ska köpa för mycket kläder eller för lite, tänk om jag glömt något osv. haha. Mycket som snurrar omkring där inne.
    hehe jag fick typ panik i helgen att vi typ inte köpt något. Har en säng sen lite lite kläder i olika storlekar fast ingen tanke bakom så nu har jag börjat med en lista på vad som verkligen behövs så man kan börja bocka av och bli klar på vissa områden istället för att bara gå omkring och strököpa saker som är fint ;) Så nu är kläder typ klart för den första tiden :) frågan är ju bara hur varmt det har tänkt att bli i sommar.. :p Barnvagn ska beställas denna vecka plus babyskydd men jag har verkligen kört fast på skötbord, så sjukt dyrt om man vill ha något fint och vettigt..

Eller hur, känner mig ändå rätt lugn än så länge, går liksom inte att missa att det är något som lever i magen så som det buffar och har sig hela dagarna ;) Känns ju ändå skönt att man bor i östersund och har nära till sjukhuset om man skulle noja ihop istället för att behöva köra typ 10 mil.. :) Ja eller hur, det blir en speciell känsla när sambon tycker till lite och kommer med förslag :) 

Alltså jag har 89 dagar kvar till bf, känns som ingenting! Sen tänker man ju att även om det inte är så normalt för förstföderska att föda tidigt men det kan ju bli 14 dagar tidigare, då är det kanske 75 dagar kvar.. Börjar bli lite stressad både på inköp och att ta in mammarollen.. Och inte att tala om försäkringskassan och föräldrarpeng, jag fattar fortfarande ingenting även fast jag försöker läsa på men det är såå tråkigt :p Men detta ska nog gå bra! (djupt andetag och positiva tankar! ;) haha)
  • thuram
    Nevihc skrev 2015-03-02 18:35:02 följande:

Jo, fast nu tampas jag med jävliga sammandragningar också. Att vara gravid trodde jag verkligen var underbart.. Tji fick jag.

Jag är 25 år gammal. Fyller 26 i höst :) Hur gammal är du själv?

Usch, jobbigt för dig! Ja innan jag blev gravid trodde jag mest att man plussade på stickan, fick stor gosig mage och ungen ploppar ut 9 månader senare.. haha! Fast dom säger ju att det är värt det så vi får väl tro på det :)

Okej :) Fyllt 24 nu i år.
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund