• Millan101

Invandrare ta hand om era barn

Jag har 3 barn i åldrarna 5, 8 och 10 år. Jag bor i en ganska liten kommun, som på senare år haft väldigt hög invandring, mest muslimska syrianer. Med denna ökade invandring så har det kommit en hel del problem. Min undran är hur dom kan skaffa så många barn och sen inte ta hand om dom ? 5 åringar går själva till dagis, cyklar hej villt utan hjälm. När det tex är kakförsälning, bakning mm i skolan så dyker det aldrig upp någon  med utländsk bakgrund, men när väl resan ska åkas på då är dom där. Inga föräldrar på klassmöten. Barnen går till badhuset själv så personalen får jobba som galningar med alla barn som inte kan simma men är där utan föräldrar.mm,mm,mm,mm

Är det bara så här i våran kommun..... 

En som håller på att bli riktigt sur.....

• Svar på tråden Invandrare ta hand om era barn
  • SHB

Invandrare ta hand om era barn?????

om du generaliserar...

Slå upp ordet invandrar och vänligen ändra inlägget.. din okunskap skapar irritation. 

• Anonym (agda)
    Anonym (hehe) skrev 2014-12-04 08:07:12 följande:

Öppna era hjärtan! Närmsta 4 åren väntas en halv miljon till : D

Men kanske blir det andra tongångar efter omvalet i vår? Känns så.
  • Anonym (Pedagog)

jag har inte läst hela tråden men jag har märkt att oavsett nationalitet så minskar föräldraansvaret extremt mycket och det är mer och mer vanligt att ansvaret läggs på "någon annan"! Det är barnen som drabbas hur som helst, barnen saknar en närvarande vuxen som lär ut regler och normer och när föräldrarna inte tar sitt ansvar= trygghet, så blir barnen otrygga och känner utanförskap,och det OAVSETT etnisk bakgrund.

• Anonym (agda)
    Anonym (Pedagog) skrev 2014-12-04 10:03:43 följande:

jag har inte läst hela tråden men jag har märkt att oavsett nationalitet så minskar föräldraansvaret extremt mycket och det är mer och mer vanligt att ansvaret läggs på "någon annan"! Det är barnen som drabbas hur som helst, barnen saknar en närvarande vuxen som lär ut regler och normer och när föräldrarna inte tar sitt ansvar= trygghet, så blir barnen otrygga och känner utanförskap,och det OAVSETT etnisk bakgrund.

Okej. Men rimligtvis tillkommer det väl extra belastning på samhället att stötta och hjälpa barn från främmande kulturer som inte har språket och grunden att stå på? Eller kanske inte?
  • Anonym (Fördomar)

Varför måste alla tänka som er??? Vem har sagt ert sätt att tänka är det som är bra? Jag tror att ni skulle må bra av att ta lite efter invandrarna och börja se om era grannar. Det skulle inte skada nån att öppna upp sig lite och se efter sina grannar. Jag förstår inte varför man stör sig på att barn leker ute själva? Lekte inte ni själva ute som barn? Herregud ni har folk som dör ensamma i sina lägenheter för att folk är så trångsynta och sköter

• Anonym (Fördomar)

*sköter sig själva. Vad är det som är så hemskt med att se efter varann?

Jag kommer ihåg för några år sen nån svensk morsa som blev polisanmäld för att hon lämna vagnen obevakad nån minut. så gör vi i Sverige sa hon. Även nån svensk pappa som anmäldes för att han hade sin dotter i knät i bara pyjamas. Varför tog inte dom reda på vad som gällde i USA? Välutbildade och pratar flytande engelska dessutom

• Utflykt i verkligheten
    gbgumman skrev 2014-12-03 18:22:52 följande:

I mitt barns klass går bara svenskar men ändå mycket få som ställer upp när något ska fixas. Samma tredjedel varje gång.

Uppfattar det på samma vis i sonens "svenska" klass.
  • Anonym (agda)
    Anonym (Fördomar) skrev 2014-12-04 13:11:11 följande:

*sköter sig själva. Vad är det som är så hemskt med att se efter varann?

Jag kommer ihåg för några år sen nån svensk morsa som blev polisanmäld för att hon lämna vagnen obevakad nån minut. så gör vi i Sverige sa hon. Även nån svensk pappa som anmäldes för att han hade sin dotter i knät i bara pyjamas. Varför tog inte dom reda på vad som gällde i USA? Välutbildade och pratar flytande engelska dessutom

Tänk ett varv till när du nu ändå håller på!
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (agda) skrev 2014-12-04 14:11:05 följande:

Tänk ett varv till när du nu ändå håller på!

Du jag har mer förstånd i mitt ena lillfinger än vad du har bakom ditt pannben. Vad sitter du och gnäller om för 'belastning på samhället'? vilket samhälle lever du i? Hur många invandrare finns det här i Sverige? När gick du senast in på en vårdcentral/folktandvård/apotek/äldreboende/myndighet/kontor/skola/affärer/taxi/buss/restaurang etc och inte hittat invandrare som arbetar där? Bidrar inte dom också till samhället menar du? Räknas inte deras skattepengar? Och dom flyktingar som nu kommer till Sverige. Har inte dom några skolor och universitet i sina hemländer? Kommer inte dom att arbeta och bidra eller är de bara 'belastningar' Herregud! Man ser på nyheterna barn som dör i kylan just nu i flyktinglägren. Eller folk som säljer sina barn för att kunna överleva men NEJ dom ska inte tänka på att fly till ett land som har bestämt sig för att ge dom asyl för dom ska ju tänka på dina känslor.

Jag bor själv i ett 'svenskt' område. Jag kanske ska starta en TS med rubriken 'SVENSKAR TA HAND OM ERA BARN'.

Ungarna här springer ute hela dagarna utan nån vuxen i närheten. Dom är ouppfostrade och svär åt allt och alla. Deras morsor går runt i mjukisbyxor och lever alla på bidrag. Dom vill inte ens jobba för som dom säger ' Man förlorar bidragen då'. Deras barn g
  • Anonym (Fördomar)

*deras ungar går omkring i sina slitna kläder och ser ovårdade ut. Måånga som aldrig deltar i bullbak eller skickar matsäck med ungarna när det är utflykt för 'SKOLAN SKA JU VARA AVGIFTSFRI!!'

Dom har inte råd med sånt men ÖL och FREDAGSMYS har man minsann pengar till. Springa på krogen för man behöver ju ha trevligt också. Eller unnar sig en UPPIFFNING Med kolsvart hårfärg och EXTENSIONS.

Farsorna som sitter o röker o super. Ungarna får panta ölburkar för att köpa sitt lördagsgodis.

Jag kanske borde kräva lite svensk rättvisa och kräva att dom barn vars föräldrar inte har bidragit med bak till klasskassan ska stanna hemma från skolresan

• Anonym (Fördomar)

*deras ungar går omkring i sina slitna kläder och ser ovårdade ut. Måånga som aldrig deltar i bullbak eller skickar matsäck med ungarna när det är utflykt för 'SKOLAN SKA JU VARA AVGIFTSFRI!!'

Dom har inte råd med sånt men ÖL och FREDAGSMYS har man minsann pengar till. Springa på krogen för man behöver ju ha trevligt också. Eller unnar sig en UPPIFFNING Med kolsvart hårfärg och EXTENSIONS.

Farsorna som sitter o röker o super. Ungarna får panta ölburkar för att köpa sitt lördagsgodis.

Jag kanske borde kräva lite svensk rättvisa och kräva att dom barn vars föräldrar inte har bidragit med bak till klasskassan ska stanna hemma från skolresan

• Anonym (Fördomar)

Sen skriver TS att invandrarna skaffar massa barn som man inte 'kan ta hand om'.

Dom enda jag har hört gnälla om hur jobbigt det är med ungar har varit svenska morsor. Sitter med mobilen i handen jämt och behöver AVLASTNING för det är ju så jobbigt. Sonens kompisar som nästan varje dag frågar om dom får följa med hem för det får dom för mamma. Och dom ska vara hemma senast klockan 20

• Anonym (Fördomar)

På helgerna ska dom sova över också.

Mamman behöver ju egentid. Dejtar nya karlar hela tiden och EN månad in i förhållandet så känns det sååå rätt att hon springer och tar ut spiralen. Jag har träffat måååånga med en massa barn som alla har olika farsor.

• Anonym (invandrare själv)
    Anonym (Fördomar) skrev 2014-12-04 15:39:46 följande:

På helgerna ska dom sova över också.

Mamman behöver ju egentid. Dejtar nya karlar hela tiden och EN månad in i förhållandet så känns det sååå rätt att hon springer och tar ut spiralen. Jag har träffat måååånga med en massa barn som alla har olika farsor.

Haaha, vad tyst det blev i tråden efter dina inlägg...you go girl!
  • Mrs Moneybags

Om du talar om muslimska syrianer, så säg då muslimska syrianer.

Jag kan garantera dig att alla människor från alla andra länder utanför Sverige inte har en och samma syn på barnuppfostran. Eller menar du verkligen att en kines, en kenyan, en mexikan, en kanadensare, en fransman och en norrman alla har exakt samma sätt att uppfostra sina barn???

Tyvärr låter du extremt okunnig när du uttrycker dig på det viset.

Svar på tråden Invandrare ta hand om era barn