• AnnaJo

Är det ok att bära palestinasjal på jobbet

Jag är nyss fyllda 40 och arbetar som lärare på en mellanstadieskola.  Jag försöker klä mig så ungdomligt jag kan, går alltid i moderna jeans, converse sommarhalvåret och knähöga Doc Maartens med snörning på vintern.

Nu var jag med mina döttrar i Tunisien och dom ville absolut köpa äkta palestinasjalar snarare än dom fuskisar som säljs överallt här hemma. Jag passade på att köpa några till mig själv också inklusive en storrutig (typ Yassir Arafat) och en litet tjockare klarröd. Sedan vi kom hem har jag haft palestinasjal som accessoar varje dag jag arbetat i skolan och fått en o annan uppmuntrande kommentar från barn och kollegor. "Häftigt fröken" sa några av killarna i klassen t ex.

I veckan hade vi föräldramöte och en av föräldrarna tog upp att dom tyckte det var olämpligt att undervisa i palestinasjal och Doc Maartens.  Vår rektor försvarade min rätt att klä mig som jag vill men flera föräldrar höll med. Jag blev helt tagen på sängen.  Jag har ingen lust att ändra på en klädstil som passar mig.

Eller har jag fel?  Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det ok att bära palestinasjal på jobbet
  • Centurione
    Anonym (C) skrev 2014-11-27 22:18:34 följande:
    Nä, att säga patetisk om någon är bara elakt. Håller dock med om att Converse och palestinasjal hör ungdomen till och inte klär en 40-åring. JAG känner mig för gammal för Converse och palestinasjal och jag är 28..
    Converse är dessutom skadligt för fötterna - och ännu mer för växande fötter, så barn borde egentligen ABSOLUT inte ha dem.
  • johanna101

Det är egentligen ett sidospår i förhållande till TS fråga, men jag har barn på både dagis o förskola där många i personalen har palestinasjal när man är ute med barnen på stan. Vad jag vet har ingen förälder reagerat - tvärtom barnen älskar sina fröknar.

• Anonym (Viv)
    johanna101 skrev 2014-11-30 18:23:56 följande: