• Minxy

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-05-07 20:44:15 följande:

Förresten, vi använde Libero under dotterns fyra första månader. Det blev bajsläckage hela tiden. Blöjorna höll knappt bajsen en minut ens. Sen testade vi Pampers och sedan dess har vi inte haft ett enda läckage. Nu är dottern över två år.

Hon har vägrat gå på pottan ett tag men idag lyckades vi få henne att gå genom att skoja med att hennes docka ville gå och då kissade hon minsann! Vi ska försöka mera i sommar.

Det var likadant med våra två, bara Pampers som passade. Tror det har mycket med kroppsformen att göra.

Sommartid är definitivt bäst för pott-träning! Minns att våra gick nakna utomhus när vi var i stugan och kissade lite här och där, bara för att dom skulle få upptäcka själv att det blev blött och rann på benet om man inte hann till pottan
  • Minxy
    Kattflickan skrev 2015-05-07 21:11:02 följande:

Har börjat oroa mig lite. Förra graviditeten fick jag hepatos- graviditetsklåda. Det kan innebära en risk för barnet om gallsyrorna i blodet blir för höga. Förra gången kom det i vecka 34 och jag blev igångsatt i vecka 37+0.

Nu har jag redan vaga känningar, är imorgon i 27+0. Kanske hade jag det tidigare förra gången också utan att märka det. Jag kollade mitt gallsyrevärde och det har börjat stiga, men ännu är det i ofarliga nivåer.

Oroar mig en del, har läst på allt för bra vilka risker hepatos kan innebära den här gången.

Jobbigt, hoppas inte dina värden ökar allt för snabbt
  • Minxy

Tantvarning! Igår införskaffade jag stödstrumpor för att förebygga åderbråck och för att slippa trötta ben. Drog på mig dom imorse och satan vad snygg man kände sig...

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-05-08 07:44:34 följande:
    Stödstrumpor har jag haft i ett par veckor (sen v25) till min sjukgymnasts stora glädje :) . Stooor skillnad från att ha utan. Jag frågade min sg hur det skulle gå i sommar med varma, tajta stödisar?! Han sa, att ju oftare jag använder nu, desto mer kan jag fuska i sommar :D (sen är det så jäkla skönt att slippa värken i fossingarna så jag lär ju ha det ändå...)
    Ja precis, jag har också funderat på sommaren...

Jag har iofs köpt stödstrumpor i nylon (hudfärgade), så man kanske kan ha dom om man har byxor som går till knät/en bit ner på vaden?
  • Minxy

Här har det storstädats på ovanvåningen hela dagen. Varenda millimeter yta har blivit dammtorkad, allt är dammsuget och skurat. Väntar på tvättmaskinen nu (den 4:e idag....) och sen ska jag bädda rent i alla sängar.

Det känns att jag inte orkar lika mycket som tidigare. Mår lite illa när jag hade städat två timmar, fick SD när jag sprang upp och ner i trappen osv. Nu äter jag lite lunch, sen ska jag på't igen.

• Minxy
    rosali84 skrev 2015-05-10 12:03:41 följande:
    Helt missat bildtråden! Var hittar jag den?
    Åh...jag kan inte länka till från mobilen

Men den heter BF Augusti 2015 *BILDTRÅD*

Kanske du kan söka på namnet?
  • Minxy
    höstjejen skrev 2015-05-10 14:49:08 följande:

99 dagar kvar! :)

Coolt med tvåsiffrigt!

Själv är jag inne på 106 dagar kvar....snaaaart nere under 100!
  • Minxy

Upptäckte idag efter duschen att jag börjat läcka råmjölk

Har inte gjort det med mina tidigare två (vad jag minns) och tycker väl att det är lite irriterande att det ska börja redan nu. Förhoppningsvis var det bara pga den varma duschen. Jag vill helst slippa läckande bröst på jobbet!

• Minxy
    Speck skrev 2015-05-11 06:23:49 följande:

Zora: tack :)

Minxy: jag har läckt sen två veckor tillbaka (v25), jag har amningsinlägg i bh:n för att va säker trots att det inte är några större mängder jag läcker.

Då är man inte ensam om det iaf

Ja jag kanske också borde skaffa amningsinlägg. Det ser inte snyggt ut med blöta fläckar på tröjan...
  • Minxy
    komisska skrev 2015-05-11 10:40:53 följande:

Jag har så fruktansvärt ont i blygdbenet/fiffin. Alltså så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Både när jag är stilla o rör mig. Hade inatt dessutom sammandragningar o sov knappt nåt... Men detta onda är det foglossning eller? Ska jag va orolig för att det är nåt annat! Känt såhär ca 2 veckor men blir värre o värre! Är i v 29... Ovan förstföderska!

Låter tyvärr som foglossning

Kontakta din BM så hon kan sätta dig i kontakt med en sjukgymnast. Då kan du dels få foglossningen bekräftad + hyra foglossningsbälte och kanske börja med några stärkande övningar.
  • Minxy

Haha, förra veckan bestämde vi att leja bort städningen av vårt entréplan 2 ggr/månad.

Idag efter lunch kommer dom och nu har jag städat inför städbolagets ankomst. Man är ju bra knäpp alltså....

Men idag när dom gör sitt första besök ska dom ju faktiskt inte städa, dom ska bara gå igenom städplanen med mig och ge ett prisförslag. Så jag är ju inte helt galen iaf :P

Hoppas alla mår bra, här går vi in i v.26 (25+0) idag

• Minxy

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)

• Minxy
    excalibur skrev 2015-05-13 10:29:39 följande:

Jag det kändes nästan som att vinna på lotto! ;) Det brukar ju alltid vara nån annan som hinner knipa såna här fynd först :P

Nä det gjorde ni rätt i Muffincake! :D

Jodå, lite krämpor här med Minxy. Halsbränna, lite foglossning till och från och en ischias från helvetet. Och så min förkylning som ännu inte släppt efter 8 veckor :( Men annars! Annars är det bra! ;) Hoppas foglossningen håller sig till måttlig för din del!

Men fy vilken seg förkylning! Hoppas den ger sig snart.

Haha, ja vi får hoppas att alla våra krämpor håller sig små och hanterbara. Jag städade större delen av dagen igår, skulle tro att det är därför jag har extra ont idag.
  • Minxy
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-13 16:51:01 följande:
    Har också krämpor fogarna börjar djävlas , likaså ryggen och enorm trötthet som inte verkar bli bättre alls men är ju sjätte barnet så är väll väntat smile2.gif .. Skönt ska de bli när liten är ute smile1.gif
    Ja man längtar!
  • Minxy
    Lilla My82 skrev 2015-05-13 17:20:24 följande:
    Med första barnet så kände jag inte av några krämpor alls. Iaf vad jag kommer ihåg. Men nu smile4.gif Var tvungen att gå hem från jobbet igår för att jag hade så ont. Som svidande känsla i magen. Känner av lite foglossning men bara när jag jobbar/har jobbat. Hoppas att det inte blir ännu värre för då lör jag måsta bli sjukskriven. smile4.gif

Men bebis verkar må bra iaf. Sparkar och har sig smile1.gif

Har gått upp 6 kilo sedan inskrivningen så nu måste jag börja äta frukt ist för godis men det är ju inte alls lika gott smile2.gif
    Jobbigt, så ont har iaf inte jag än. Hoppas det inte blir värre för dig!

Haha, jag har också tänkt att jag måste börja tänka lite på vad jag stoppar i mig, men precis som du säger så är ju inte frukt lika gott/lättsamt som godis
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-05-14 13:41:40 följande:
    Nä, ingen räkmacka (fast blev sugen på att äta en nu?!)... Foglossning om jag rör mig för mycket, ont i övre rygg om jag sitter (räcker med att sitta i 10-15 min innan det börjar värka, spelar heller ingen roll typ av stol el kudde i svanken), ont i fossingarna om jag står. Promenera kortare sträckor och ligga ner på mjukt underlag är det enda som känns bra. Bara vecka 28 och redan så jobbigt :(
    Åh, det lät verkligen inte bra
  • Minxy
    Liafiaa skrev 2015-05-15 09:50:40 följande:

Äsch, ville inte lägga ut mitt namn här eftersom det bara finns en med mina namn ;)

Lägg till mig som vän på Facebook, Saga Nordvall Dässman :)

Jag har också lagt till dig som vän på fejjan nu - man är ju lite oftare på Facebook, men jag kommer definitivt hänga kvar här i tråden också
  • Minxy
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-15 15:22:33 följande:

Idag har jag varit och mätt magen för första gången smile1.gif , BM sa bebisen ligger ytligt i magen ( vilket inte är så vanligt så här tidigt ) så hon kunde känna bebisens kroppsdelar och jag fick känna på huvudet smile1.gif .

Häftigt
  • Minxy
    Speck skrev 2015-05-15 17:48:41 följande:

Minxy: Haha räkmacka, nä du. Som redan nämnt blev jag deltidssjukskriven i mars pga foglossning, gör ont så fort jag lyfter vä ben/vänder mig i sängen /tar mig upp från liggande. Och sen 1,5 v så är jag 100% sjukskriven pga sammandragningar så fort jag blir stressad eller anstränger mig. Ibland räcker det att gå till bilen för att få sd. Men från den 26/5 är det tänkt jag ska jobba 50% förutsatt att det blivit bättre med sd. Hade förut huvudvärk varje dag från v 12 till 26 (sjukskrivningen). Är i v 28 nu.

Usch och fy, vad jobbigt!

Hoppas att dina SD ger med sig och att bebben fixerar sig tidigt och hjälper dig att stabilisera fogarna!
Svar på tråden Bf Augusti 2015