• Minxy

Bf Augusti 2015

charlotta1985 skrev 2015-03-24 08:42:48 följande:
    Härligt att känna varje dag!

Jag har också varit alldeles för onyttig under graviditeten, även fast jag sa till mig själv att jag inte skulle vara det... Svårare att ha karaktär när man vet att man kommer att gå upp i vikt oavsett och dessutom inte kan träna ordentligt, kanske ömmar lite extra för sig själv etc etc...
    Ja, jag hade verkligen bestämt mig för att hålla igen, men så har det inte blivit....

När jag mådde illa var jag tvungen att äta hela tiden och kroppen har liksom vant sig vid att få något på en gång. Gärna nåt sött :P
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-24 11:42:42 följande:
    Uppföljnings-ul, vad innebär det?
    Jag måste dit igen eftersom jag var där "för tidigt"

På vårt sjukhus ska man vara minst v.19 (18+0) när RUL görs. Jag var bara i v.18 (17+2), så därför måste jag tillbaka, men det gör mig ingenting
  • Minxy

Idag är ingen lugn dag på jobbet direkt. 3 av våra 5 handläggare är lediga/sjuka, så jag och den andra som jobbar får dela på 5 personers jobb. Idag har mina sammandragningar duggat tätt kan jag säga.

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-25 16:05:17 följande:

Firade lyckat RUL med lite shopping. Finfina byxor från polarn och en overall med leopardmönster från hm som jag tittat på länge.:)

Mysigt! Jag är sugen på att köpa ett gulligt sängklädeset till vagga/vagn... Har sett det på Babyproffsen, men snålräven i mig tvekar eftersom våra två stora barn behöver helt nya vår-garderober
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-25 20:17:56 följande:
    Know the feeling.;) Men som tur var har dottern det mesta så unnade mig lite idag. Jag å min bästa kompis åker på en weekend till London om 2,5 vecka, då blir det nog mer shopping. Har hört att primark ska vara typ Londons svar på Ullared, så blir nog lite där. Har dock en massa efter dottern å vet ju inte vad det blir denna gång.:)
    Primark är väldigt bra, man kan köpa mycket kläder där för billig penning!

Jag var i London förrförra året - då handlade jag bara åt mig själv så jag har ingen kolla på utbudet vad gäller barnkläder, men gissar att det finns en hel del
  • Minxy

Ikväll fick båda barnen känna på bebisens små buffar, men 5-åringen sa bestämt att den inte sparkade - "Den bajsade på mig!" utbrast hon förtjust.

Det här med kiss, bajs och prupp är väldigt häftigt just nu *suck*

• Minxy

"Hur är det med tjockisen?"

Är det verkligen ett acceptabelt sätt att hälsa på sin arbetskamrat? *suck*

Och vi kan ju säga såhär: även om min mage börjar synas så är jag ändå inte lika stor som kvinnan ifråga. Mupp....

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-03-26 10:47:12 följande:
    Jisses vilka idioter det finns. Extra lustigt som du säger när de själva är större utan att vara gravida....
    Ja precis!
  • Minxy
    Speck skrev 2015-03-26 10:47:24 följande:
    Men ja!! Jag blir kallad 'mamma mu' och har fräst ifrån "men är jag en jävla kossa eller?!", o när jag har väldigt ont av foglossningen får jag kommentarer som 'oj va du går' jaa jag går o hämtar kaffe - är det ok?? Eller "borde inte du va hemma om du har ont" - ja för så funkar det. Man kan bara 'va hemma ' så fort man inte känner sig på topp.

Jag dras redan med dåligt humör och det känns ibland som att folk anstränger sig för att va så irriterande som möjligt.
    Fan vad sur jag hade blivit om någon kallade mig "Mamma mu"!

Fräs ifrån du ;)
Svar på tråden Bf Augusti 2015