• Minxy

Bf Augusti 2015

Här gick i jag RUL bra! En frisk krabat där inne, dock blev jag tillbakaflyttad, så BF är 24/8 istället för 19/8.

Därför fick vi också en ny UL-tid om några veckor för att kolla igen, men jag känner ingen oro. BM gick verkligen igenom allt noga, vi har sett hjärtat, njurarna, magsäcken, urinblåsan, räknat alla fingrar och tår osv. Allt såg jättebra ut!

Det bästa är att min man kommer kunna följa med på nästa UL!

• Minxy

Grattis till alla lyckade RUL!

Vi kollade inte kön, men jag gissar på en liten pojke eftersom barnmorskan sa: "Jaha, vill du kika mellan benen? Jag har redan sett, så jag vet vad det är."

Jag tänker att om hon sett könet trots att vi inte aktivt letat så lär det vara en kille eftersom det är "lättare" att se könet på pojkar än på flickor

• Minxy
    jenwal skrev 2015-03-20 15:15:56 följande:

Jag måste fråga er, ni som känner eller har känt era barn röra sig, känner ni dem varje dag eller?

Jag har känt ibland några dagar på raken men nu har jag varken känt igår eller idag. Man vill ju gärna känna varje dag för att slippa oron... (v.17+2)

Jag känner barnet varje dag numera, men i olika omfattning. Häromdagen var det disco i magen hela dagen lång, idag har jag nästan inte känns ett dugg! Jag hoppas bebben kommer igång till kvällen, hen brukar vara som mest aktiv runt 21

Men för bara någon vecka sedan kunde det gå en eller två dagar utan att jag kände något alls. Tror det är fullt normalt. (Är också i v. 18 (17+3)
  • Minxy

Jag lyckades ramla i en stentrappa idag och bröt stortån

Så himla typiskt...

• Minxy
    höstjejen skrev 2015-03-20 15:44:10 följande:

Rul gick bra! Väntar en pojke den 17e augusti :)

Grattis till lyckat RUL
  • Minxy

Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår bröt jag stortån, idag backade jag in i en annan bil

Just nu känns det lite motigt. Tur jag har mina underbara barn och lillbäsen i magen + min snälla och förstående make (även om han skrattade åt mig när jag kom hem och berättade om påbackningen).

• Minxy
    Plutten120301 skrev 2015-03-21 14:50:17 följande:
    Typiskt, ibland händer allt sånt samtidigt. Förstår att det är irriterande men tänk att det ändå är småsaker ; ) (ett försök att peppa lite)

Själv börjar jag bli mycket irriterad på min förkylning, fortfarande ont i halsen efter tre veckor, får nog bli vårdcentralen på måndag. Försöker också tänka på bäsen i magen efter lyckat RUL när det är jobbigt.
    Jo visst är det så. Dessutom kan man alltid tänka: "ok, men om det där dröjsmålet (påbackningen) aldrig inträffat så hade jag kanske krockat rejält sedan på vägen hem istället."

Då känns plötsligt en påbackning inte lika hemsk längre.
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-03-22 07:26:42 följande:
    Lider med dig! Jag blir oxå alldeles klumpig nu när jag är gravid. Ännu värre den här gången än förra gången och min man bara skrattar åt mig! :P han är vanligtvis den klumpigaste här hemma så han njuter väl av att nån annan har tagit den rollen :P
    Skönt att jag inte är ensam om att vara klumpig
  • Minxy

Jaha, då gick man in i v.19 (18+0) igen :P

Lill-humlan lever rövare i magen flera gånger per dag, känner Henån mest nertill vid blygdbenet men ibland strax under naveln också. Har inte märkt av någon hicka än men det kommer väl.

Jag har varit väldigt onyttig den här graviditeten...har levt på glass och kolasås i flera veckor känns det som!

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-24 08:34:07 följande:
    Haha, först var jag tidigare än dig å blev tillbakaflyttad 8 dagar å du framflyttad ngr, å nu är vi på samma. Får se vad de säger imorgon på RUL, men de tre tidigare ul har gett samma dag.:)
    Haha, ja vi får se om dom flyttar mig igen när jag ska tillbaka den 10 april för uppföljnings-UL

Med min tur lär dom väl säga: "Nä du ska inte ha bebis förrän i september!"
Svar på tråden Bf Augusti 2015