• Minxy

Bf Augusti 2015

Cvs skrev 2015-02-24 19:27:25 följande:

fick höra på jobbet i helgen: "är du säker på att du inte väntar tvillingar, du är ju redan så stor. har dem verkligen räknat rätt hur långt gången du är"  
    Av en kvinna som själv har barn! Usch tycker såna kommentarer är så onödiga! :/

Idag hade jag en kollega på jobbet som sa: "Oj, en sån mage redan?!" och en annan kollega som sa: "Men är inte du väldigt liten för att vara i v.16?"

Jag har insett att ALLA kommer ha en eller annan åsikt om magen, försöker att bara le och nicka lite så jag slipper engagera mig.
  • Minxy
    Zora skrev 2015-02-26 19:20:09 följande:
    Mäh!! Autocorrect är ju kul! Manskläder??? Mammakläder ska det såklart stå! smile1.gif
    Hehe, manskläder :-P

Men ja, jag vet vad du menar...man har ju ingen aning hur man kommer växa. Med mina två första växte i princip bara magen och brösten, såg totalt ogravid ut bakifrån. Den här gången verkar det som om hela jag kommer lägga på mig lite mer ehum....fläsk
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-27 07:35:03 följande:

Iiiihhh, beställde precis en vagn! Lite tidigt men de hade toppenerbjudande som går ut imorgon så fick lov att slå till. Nu vill jag ju bara vara gravid färdigt!!!????

Åh vad härligt! Jag vill också beställa vagn, men maken tycker det är gör tidigt. Kanske ska ringa Babyproffsen och fråga om dom har nåt bra erbjudande just nu...då kanske man kan lura ut maken ändå
  • Minxy

Prick 3 veckor kvar för mig. Är i v.16 (15+5) idag. Näst- näst- nästa fredag smäller det! :)

• Minxy
    MuffinCake skrev 2015-02-27 17:33:53 följande:

Lyckat RUL i dag! :)

Vi fick en jättegullig och pedagogisk ultraljudssköterska som verkligen tog sig tid att gå igenom hela bebisen och berätta vad hon såg.

Nytt BF är 30/7 och vi väntar en helt perfekt liten lillebror ?

Grattis till lyckat RUL!
  • Minxy

Jag måste säga att det känns väldigt skönt att vi går in i mars månad imorgon. Då är man ju iaf i samma månad som RUL

Idag har jag avverkat 40% av graviditeten enligt min app! Häftigt...från 40 till 50% skiljer inte sådär jättemycket

Vi har bokat en resa till Sardinien när jag kommer vara i v.32....hoppas jag får må prima så jag orkar med flygresan + själva värmen!

• Minxy
    familjenl skrev 2015-02-27 23:41:18 följande:
    Jag tänker långklänning! Fast då kanske man iofs bara ser allmänt bred ut, haha. Jag är rädd för att jag inte kommer att våga visa mig för allmänheten de sista månaderna.. Svällde upp helt sanslöst mycket sista veckorna med dottern och det var i februari. :/
    Jag oroar mig också för att svälla i värmen. Ska dessutom på två bröllop i sommar, så man vill ju gärna så lite fin ut.
  • Minxy
    Lilla My82 skrev 2015-03-01 08:14:52 följande:
    Åh vad roligt. Vi kommer inte att köpa en ny. Köpte en begagnad city cross när lillan kom 2012 och tyvärr så är det så bra kvalité att den fortfarande fungerar aldelens utmärkt smile2.gif

Kommer nog att gå och titta snart iaf. Mannen kanske ändrar sig smile2.gif

Ha en trevlig vagn shoppar dag smile1.gif
    Ja vi har en begagnad Bugaboo som jag gillar väldigt mycket, men det är ju en cityvagn - ingenting jag skulle ha som dagisvagn eller så. Just därför planerar vi att köpa en traditionell vagn med fyra fasta hjul, Emmaljunga eller Brio (fast nu är väl dom uppköpta av Britax?)

Bara att strosa runt i lugn och ro och kolla på bebisgrejer gör mig alldeles nipprig
  • Minxy

Iiiih! Vagnen beställd, en Brio Happy Duo!

Vi tog brun liggdel och antracitgrå sittdel. Jag planerar att pimpa upp den med färg på bäddset/filtar osv

Leverans blir i juni/juli, det var bra paketpris nu under mars månad så vi slog till.

Svar på tråden Bf Augusti 2015