• Minxy

Bf Augusti 2015

Men vad tråkigt! Jag är inte alls sugen på sex och det känns jättetrist (tycker både jag och min man). När vi väl har sex tycker jag att jag känner mindre där nere, det känns helt enkelt inte som vanligt

Någon annan som upplever samma problem eller pippar ni som kaniner? :P

• Minxy
    Speck skrev 2015-04-11 22:46:11 följande:

Minxy: jag känner mig inte som vanligt... Jag upplever att progesteronet (som får allt i kroppen att slappna av) har gjort ett stort nummer på min kropp. Inte nog med alla hemska åderbråck, jag har tappat knipförmåga nåt så enormt och lider väl av lätt graviditetsrelaterad inkontinens och det är inte det enda som blivit påverkat sas.

Jamen precis! Fan vad less jag är på det här, jag försöker hålla efter lite genom att knipa varje dag (ca 30 ggr iaf), men jag märker en STOR skillnad mot för hur jag var tidigare

Oroar mig också för framfall...drabbades att ett milt sådant efter min andra förlossning och även om det gick tillbaka utan kirurgiska ingrepp (fick knipträna som en galning läääänge för att bli som innan), så är jag ändå inte alls sugen på att gå igenom en liknande historia på nytt.
  • Minxy
    plett skrev 2015-04-12 09:06:47 följande:
    För mig känns det jätteobehagligt att ha sex, tror vi legat tre gånger det här året och då är vi ändå typerna som haft sex regelbundet alltid. :( känner mig väldigt taskig som säger nej hela tiden men han säger att han förstår att det inte är mitt vanliga jag och kan leva med det.
    Vi brukar också ha sex regelbundet, vanligtvis blir det 4-5 ggr/vecka. Nu blir det kanske 1-2 ggr/vecka och det känns jättetråkigt. I de flesta ställningar känns det också obehagligt för mig, den enda som funkar är missionären...och snart lär ju magen vara för stor för att det ska funka bra.
  • Minxy

Skönt att höra att man inte är ensam om att ligga (haha) lite lågt på sexsidan :P

• Minxy
    Cvs skrev 2015-04-12 23:13:40 följande:

Vet att denna fråga kommit upp tidigare med ställer den ändå igen.. 
    Hur tänker ni på alla matråd som ges?äter ni opastöriserat till exempel?

Jag undviker, då jag inte ser detta som en stor förlust, och jag blir sååå jädra trött på folk som ska slänga ur sig kommentarer som "tur att man inte visste om det på min tid" eller "äsch går du på sånt"... ja de va de jag fick höra igår kväll hos svärföräldrarna... 

Jag brukar le och säga: "Hellre det säkra före det osäkra" när jag får sådana kommentarer. Jag tar aldrig strid och kör upp Livsmedelsverkets rekommendationer i ansiktet på folk, men jag låter mig heller aldrig övertalas till att smaka på det som erbjuds (om det finns med på ajja-bajja-listan)
  • Minxy
    doccah skrev 2015-04-13 05:51:19 följande:

Shit känner att jag inte är så aktiv, just nu ligger jag inlagd på ett sjukhus 12 mil hemifrån pga njurbäckeninflammation.. Har legat med intravenös antibiotika i två dygn och mår fortfarande skit.. Känns helt hopplöst just nu. Emellanåt har jag så ont sö jag inte vet vart jag ska ta vägen och dessutom höga febertoppar på de..

Dom har koll på bebis ganska regelbundet, jag ligger på BB, känns lite skumt.

Känns som det aldrig kommer gå över :-'(

Men fy vad jobbigt! Hoppas du mår bättre snart!
  • Minxy

Vevve: åh fy vilken hemsk situation ni hamnat i! Jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa för er!

• Minxy
    jenwal skrev 2015-04-14 08:02:54 följande:

Vevve- hoppas det ser bra ut på uppföljningsrul! Måste vara väldigt jobbigt att gå igenom.

Jag var hos BM imorse på mitt andra besök. Jag bad henne skriva ut mitt moderskapsintyg men nu när jag tittar på det så står det BF 27/8. Ska inte det datum som räknades fram på UL gälla? Alltså 25/8? Jag är petig för jag ska söka GP.

Annars hade jag något högt blodtryck och ska tillbaka nästa vecka för ny koll av det.

Hmm....har du gjort ett tidigare UL, t.ex KUB?

Jag vet att om dom fått fram ett datum vid KUB så får det stå kvar, även om dom får fram ett annat datum vid RUL.
  • Minxy
    jenwal skrev 2015-04-14 10:40:22 följande:

Jag har gjort KUB men även det gav BF 25/8. Så min BM går fortfarande efter sista mens...

Minxy- du ligger 1 dag före mig! :)

Skumt :/

Skönt att det är "nedförsbacke" nu när det gäller veckorna :P
Svar på tråden Bf Augusti 2015