• Minxy

Bf Augusti 2015

Åååååh vad jag är less på att städa! Vårt hus har tre våningar (källare, entréplan och övervåning) och det känns tamefan rörigt och stökigt i varje rum.

I helgen var vi ute i trädgården från tidig morgon till sen kväll vilket resulterade i att själva huset förblev sorgligt ostädat.

Just nu känns skiten övermäktig - jag vet att jag måste städa, men var är energin?! Var ska jag börja?!

Min kille jobbar borta på veckorna så jag vet ju att det kommer an på mig. Lika bra att sätta igång....kanske kan göra undan köket och badrummet iallafall

• Minxy
    excalibur skrev 2015-05-04 21:39:20 följande:

Jag är med less på stöket hemma, blööh. Jäkla evighetsjobb. Plus att vi håller på göra om i hallen så alla jackor och allt läggs i en stor hög på (bredvid) skostället/bänken och skor överallt, hundhår till förbannelse och nu börjar gruset från 2 par barnskor att mystiskt hamna på golvet med ;) Men mest är jag trött på denna jäääävla hostan och förkylningen som jag haft nu i 6 (!!!) veckor! Och foglossning, och ischias, och katastrof på jobbet (ni har kanske hört om hallonen i Ljungby kommun). Så ja, allmänt trött och gnällig - MEN glad för att jag ännu hållt mig undan kräksjukan då iaf ;) Och så ska jag vara toastmadame på ett bröllop den 23e maj, kul men oooj vad mycket att fixa med innan dess. Och naken får jag gå dit med för klänningen som såg så fin ut på nätet satt som ett tält på mig. Sådära, nu har jag gnällt färdigt för denna graviditeten! :D

Hahaha, underbart

Jag ska gå på min systers bröllop i slutet av maj och har beställt en klänning som ska komma nu under veckan. Jag gruvar mig lite för att prova den....

Idag har jag faktiskt ringt ett städbolag. Dom kommer hit nästa tisdag och ger en offert. Priset verkar bra (180kr/timme) och dom är ett välrenommerat stabilt företag. Vi ska nog börja köra med köpt städning två gånger/månad, bara på entréplan eftersom det behövs mest där (kök, bad/dusch, hallen, vardagsrummet och matrummet).

Källaren är ju som den är och övervåningen tar jag själv. Ska bli så himla SKÖNT att leja bort den tråkiga städningen!
  • Minxy

Godmorgon! Vecka 25 (24+0) idag och "bara 111 dagar till BF ;)

Imorgon är det dags för mitt andra BM-besök. Bebben ligger lite som den behagar i magen, igår kunde jag tydligt känna huvudet på vänster sida och rejäla sparkar på höger sida

• Minxy

Vägde mig nyss och har ökat drygt 5,5 kg sedan inskrivningsvikten. Ligger nu på 66,6!

Inser att jag kommer hamna på en högre slutvikt den här gången jämfört med mina tidigare två graviditeter ;)

Med första ökade jag totalt 8 kg och slutade på 68 kg. Med andra ökade jag totalt 7 kg och slutade på 69 kg. Gissar att jag kommer sluta på ca 71-75 kg den här gången.

• Minxy
    hokus pokus skrev 2015-05-05 06:22:42 följande:
    Jamen visst, det ska det :) hur mår du? Är det mycket livat i magen? Min lilla verkar ha vilda dagar och lugna dagar. Ibland känner jag henne typ varannan timme och undrar när hon sover... och om hon kommer ha samma vakenmönster när hon är född ;)
    Minxy skrev 2015-05-05 05:52:50 följande:

Vägde mig nyss och har ökat drygt 5,5 kg sedan inskrivningsvikten. Ligger nu på 66,6!

Inser att jag kommer hamna på en högre slutvikt den här gången jämfört med mina tidigare två graviditeter ;)

Med första ökade jag totalt 8 kg och slutade på 68 kg. Med andra ökade jag totalt 7 kg och slutade på 69 kg. Gissar att jag kommer sluta på ca 71-75 kg den här gången.

Jag som har ökat 5-5.5 kg och tycker det är lite ;) jag har typ bara hört om dem som gått upp 12-30 kg då jag tänkte att jag är nöjd om jag landar på 15+
    Haha, ja alltså 12-15 kg räknas ju som väldigt normalt, men jag är nog skadad av min förra BM (när jag väntade barn nr. 2) som absolut inte tyckte att en normalviktig kvinna skulle öka mer än 8 kg på en fullgången graviditet. Kan säga att det kändes bra den gången att jag bara ökade 7 kg...så jag slapp skäll (vilket jag hörde att andra i min mammagrupp fick av henne).
  • Minxy
    hokus pokus skrev 2015-05-05 06:49:43 följande:
    Oj! Jag har läst att 10 kg ska vara en "lagom" viktuppgång för att slippa samla extra kilon. Men efter att ha hört att en vän som är mycket smal (både nu och innan graviditet) gick upp 19! Kg så kändes det som allt är normalt. Beror väl på hur mycket vätska och fostervatten man har. För hon hade verkligen bara vikten i magen allt försvann direkt efter födseln.
    Jag tror vissa BM följer sina egna åsikter istället för de rekommendationer som finns. Klart det blir lite skev syn på vikten om de generella rekommendationerna säger ca 12 kg medan BM hävdar att mer än 8 kg är en katastrof.. :/

Jag tror inte man ska oroa sig så mycket över vikten egentligen, det löser sig säkert
  • Minxy
    lipa3646 skrev 2015-05-05 07:32:12 följande:

Får jag vara med? Väntar tredje barnet sen 22aug???? oplanerat men efterlängtat

Välkommen
  • Minxy
    lipa3646 skrev 2015-05-05 11:17:50 följande:

Varför blir de frågetecken hela tiden. Jag gör inte dom själv

Familjeliv klara inte av smileysarna så då blir det frågetecken istället
  • Minxy
    Lilla My82 skrev 2015-05-05 11:43:39 följande:

Jag gick upp 17 kilo med första. Får se var jag slutar den här gången. Har igen våg hemma smile2.gif

Ska till BM igen på måndag ska bli spännande att se smile1.gif

Lycka till hos BM på måndag, jag ska dit imorgon efter lunch. Längtar!!!
  • Minxy
    Zora skrev 2015-05-05 12:43:28 följande:

Jag ska iväg till BM idag! Första besöket sedan slutet av januari. Hoppas allt ser bra ut.

Jag har gått upp ca 6 kg hittills (v 26 imorgon) vilket är ungefär 2 kg mer än vad jag vägde med dottern i samma vecka.

Lycka till idag, hoppas du får lyssna på hjärtat
Svar på tråden Bf Augusti 2015