excalibur skrev 2015-05-04 21:39:20 följande:
Jag är med less på stöket hemma, blööh. Jäkla evighetsjobb. Plus att vi håller på göra om i hallen så alla jackor och allt läggs i en stor hög på (bredvid) skostället/bänken och skor överallt, hundhår till förbannelse och nu börjar gruset från 2 par barnskor att mystiskt hamna på golvet med ;) Men mest är jag trött på denna jäääävla hostan och förkylningen som jag haft nu i 6 (!!!) veckor! Och foglossning, och ischias, och katastrof på jobbet (ni har kanske hört om hallonen i Ljungby kommun). Så ja, allmänt trött och gnällig - MEN glad för att jag ännu hållt mig undan kräksjukan då iaf ;) Och så ska jag vara toastmadame på ett bröllop den 23e maj, kul men oooj vad mycket att fixa med innan dess. Och naken får jag gå dit med för klänningen som såg så fin ut på nätet satt som ett tält på mig. Sådära, nu har jag gnällt färdigt för denna graviditeten! :D
Hahaha, underbart
Jag ska gå på min systers bröllop i slutet av maj och har beställt en klänning som ska komma nu under veckan. Jag gruvar mig lite för att prova den....
Idag har jag faktiskt ringt ett städbolag. Dom kommer hit nästa tisdag och ger en offert. Priset verkar bra (180kr/timme) och dom är ett välrenommerat stabilt företag. Vi ska nog börja köra med köpt städning två gånger/månad, bara på entréplan eftersom det behövs mest där (kök, bad/dusch, hallen, vardagsrummet och matrummet).
Källaren är ju som den är och övervåningen tar jag själv. Ska bli så himla SKÖNT att leja bort den tråkiga städningen!