• Minxy

Bf Augusti 2015

Zora skrev 2015-05-05 17:03:54 följande:
    Fick höra hjärtat smile1.gif Allt såg bra ut, förutom att jag har låga järndepåer och ska börja äta järntabletter. Nästa besök om 4 veckor.
    Åh, ja det är ju tyvärr vanligt efter halva graviditeten. Jag var tvungen att börja redan i v.13 vilket min mage inte varit sådär stormförtjust över

Jag glömmer dessutom bort att ta tabletterna lite då och då, så vi får väl se vad hon säger imorgon.
  • Minxy
    Zora skrev 2015-05-05 21:53:25 följande:
    Nä jag har förstått att magen kan bli lite knäpp... Jag skulle börja med en tablett varannan dag och sedan ta en varje dag om magen klarar av det. Var väldigt hård i magen tidigare i graviditeten så ser inte fram mot att bli det igen...
    Nä blä

Vilka tabletter ska du ta? Förra graviditeten tog jag Hemofer (som ska vara väldigt skonsamma), men av dom blev jag stenhård. Den här gången äter jag Duroferon och det funkar faktiskt bättre än Hemofer.
  • Minxy
    Kattflickan skrev 2015-05-06 13:54:09 följande:

Jag är i vecka 27 och har gått upp ca 10 kg, det är mindre än förra graviditeten vid den här tiden så jag hoppas att jag slipper gå upp 20 kg totalt som jag gjorde då.

Jag har rätt vattniga flytningar, hur vet man om man läcker fostervatten?

Samma här, flytningar till förbannelse! Enligt min BM så ska man självklart kolla upp det om man är orolig, men det är (återigen enligt henne) inte ovanligt att ha såpass vattniga flytningar att det bildar en pöl i trosorna eller rinner längs benet när man ställer sig upp efter att ha legat ner....
  • Minxy

Nu är andra BM-besöket avklarat

Blodvärde: 118, blodsocker: 4,6, blodtryck: 105/60, SF-mått: 24, fosterljud: 150.

En stor ok-stämpel på magen, nästa besök blir i v.28!

Hon brydde sig förresten inte ens om att kolla vikten! "Det syns att du inte gått upp för mycket" var hennes enda kommentar.

• Minxy
    Kattflickan skrev 2015-05-06 15:33:34 följande:

I vilken vecka är du nu? Min mage mätte 23 cm i v 24+6. Hamnade precis under medelkurvan och trots att magen ser gigantisk ut.

Så illa är inte flytningarna att det bildas pölar eller rinner utefter benet, så det är nog lugnt. Minns att samma oro fanns förra graviditeten.

Vecka 25 (24+1) - jag tycker också magen känns gigantisk! Kändes bra att jag låg på medelkurvan
  • Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2015-05-06 17:11:49 följande:
    Jag har känt mig lite orolig för att min mage skall mäta för lite och utifrån att era magar som ni ansett gigantiska inte varit det känner jag ännu mer att min kommer vara för pluttig ;) Har förvisso en vecka på mig att växa på mig!
    Du får göda den med chips, det har jag gjort.... :/
  • Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2015-05-06 20:19:24 följande:
    Såg din mage i bildtråden. Den såg superfin ut, inte alls som bilden jag fick i mitt huvud när du sa gigantisk :)
    Haha, tack....den känns bra stor iaf
  • Minxy

Alltså, vissa dagar känner jag mig så vansinnigt ofokuserad på mitt jobb. Jag GILLAR ju mitt jobb, men det är som om tankarna bara vandrar iväg...nästan som om hjärnan redan gått på f-ledighet. Väldigt irriterande.

Igår hos BM fick jag mitt moderskapsintyg. Skickade in det till FK samma dag, så jag lär väl få "startpaketet" om några veckor.

• Minxy
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-07 13:37:39 följande:
    Startpaket ? Från BM :-O?
    Haha, nej nej, startpaketet från försäkringskassan. Det är bara massa papper (info om föräldrapenningen + inkomstblanketten), men dom kallar det för sitt "startpaket" iaf
  • Minxy
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-07 20:13:45 följande:
    Haha ok trodde de va något roligt smile2.gif
    Tyvärr inte

Jag längtar faktiskt lite efter den där väskan man brukar få på BB! Är det Libero eller Pampers man får? Eller det kanske är olika beroende på vilket landsting man hör till?
Svar på tråden Bf Augusti 2015