Bf Augusti 2015
Jag glömmer dessutom bort att ta tabletterna lite då och då, så vi får väl se vad hon säger imorgon.
Jag är i vecka 27 och har gått upp ca 10 kg, det är mindre än förra graviditeten vid den här tiden så jag hoppas att jag slipper gå upp 20 kg totalt som jag gjorde då.
Jag har rätt vattniga flytningar, hur vet man om man läcker fostervatten?
Nu är andra BM-besöket avklarat
Blodvärde: 118, blodsocker: 4,6, blodtryck: 105/60, SF-mått: 24, fosterljud: 150.
En stor ok-stämpel på magen, nästa besök blir i v.28!
Hon brydde sig förresten inte ens om att kolla vikten! "Det syns att du inte gått upp för mycket" var hennes enda kommentar.
I vilken vecka är du nu? Min mage mätte 23 cm i v 24+6. Hamnade precis under medelkurvan och trots att magen ser gigantisk ut.
Så illa är inte flytningarna att det bildas pölar eller rinner utefter benet, så det är nog lugnt. Minns att samma oro fanns förra graviditeten.
Alltså, vissa dagar känner jag mig så vansinnigt ofokuserad på mitt jobb. Jag GILLAR ju mitt jobb, men det är som om tankarna bara vandrar iväg...nästan som om hjärnan redan gått på f-ledighet. Väldigt irriterande.
Igår hos BM fick jag mitt moderskapsintyg. Skickade in det till FK samma dag, så jag lär väl få "startpaketet" om några veckor.