• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Anonym (Planerar) skrev 2014-12-06 17:07:19 följande:

Kan inte tiden gå lite fortare... Ska ha mens julveckan men vill inte vänta längre, vill veta om det blir nåt....

Vet exakt hur det känns, väntar dock på ÄL men väntan är obegripligt lång :/
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-06 19:56:00 följande:

Jag har gått med "mensvärk" i snart 2 veckor och illamående men inget annat. Osäker på min cykel då jag tog bort en spiral i oktober men antingen är den imorgon 7:e eller nästa fredag den 11:e... What to do?

Ta ett test, visar det negativt och du inte får mens inom 7 dagar, testa igen :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-06 23:38:28 följande:

Kände av äl i förmiddags och nu på kvällen var äl-testet negativt så nu är det nedräkning till den 19e då det är BIM! Lyckades få till det både igår och idag så borde ha oddsen med mig :)

vilken häftig grej ändå, har verkligen känt att kroppen varit annorlunda idag (Molvärk, ömma bröstvårtor, blev jättesvullen om magen). Så hoppas det var ett riktigt bra ägg som släppte :)

Jag är en sån som gärna testar tidigt och ofta men ska verkligen försöka hålla mig... Men ska å andra sidan vara iväg den helgen så kanske testar innan för att veta. Ja ni ser, försöker redan övertyga mig själv om att testa tidigt!

Lycka till! Önskar jag visste när/om jag har äl :) 

Haha, ja, lika bra att testa tidigt då och hoppas på det bästa! ;)
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-07 17:46:09 följande:
    Jag började med folsyra förra veckan. Annars inget speciellt.
    Okej, hur länge har ni försökt? :)
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-07 18:05:02 följande:
    Ni då?
    Vi har försökt sedan April så börjar bli orolig att något är fel..
  • Ztarduzt
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-07 18:15:44 följande:
    Ni har försökt i åtta månader? varför är du orolig? när det är normalt att man har försökt i ett år..va inte orolig:)
    Enligt alla tester har jag ingen ÄL, min sambo är 31 och jag vet inte hans kvalité på spermierna. Funderar på att köpa ett test på apoteket där man kan se det, men han var inte så pepp på det.. 
    Jag vet att det är normalt att försöka i ett år, men man blir ändå orolig och otroligt ledsen varje gång man får mens eller ser negativa test, både äl och grav.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014