• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Maglizz skrev 2014-12-18 23:43:13 följande:

Suck. Min mamma fick nys om att en kompis till mig är gravid. Hon höll världens tal om varför man inte ska ha barn i ung ålder och... Ja allt därtill. Nu orkar jag inte mera. Jag går snart in i vecka 6 och vill så gärna berätta...

Hon kommer bli rasande, men vad fan ska jag göra? Låtsas som det regnar?

Känns hemskt att inte kunna njuta av graviditeten...

Det är ditt liv och inte hennes, du måste göra det som känns rätt för dig.

Njut av graviditeten, jag tror din mamma kommer bli jätteglad över att bli mormor när hon lugnat ner sig! :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Anonym (Jippi!) skrev 2014-12-19 07:22:47 följande:

Vet inte varför det blir så konstigt när jag uppdaterar listan...? 

Tror det är för att du citetar texten, kopiera den bara och klistra in den i ett nytt inlägg :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Suck. Får se vad tempen säger imorn, haft mellan 35.8-35.9, nu imorse hade jag 36.0 vilket betyder att jag kan ha missat äl och att min luteafas är 15dagar istället för 14.. Vill inte ha missat äl.. Vet inte heller om sexet vi hade innan räcker, inte haft sedan i söndags då sambon jobbat konstiga tider så vi knappt träffats..

Vill inte ha mens igen.. :(

• Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-19 08:30:25 följande:
    Samma här!! Min temp ligger på typ 36.02 heeela tiden. Kan den inte öka?! Morr
    Eller hur! Jag vill se en tydlig ökning.. iallafall 0,5 högre så man verkligen vet att man fått äl.. just nu går jag i blindo och hoppas jag har äl idag och att vi prickar den.. ont som fan i ena äggstocken >.<
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-19 11:47:45 följande:

Trodde jag redan haft äl, men nu tog jag ett äl-test och det var typ så starkt som det bara kan bli.. Fasen och nu är min kille bortrest. Hade dock sex igår, hoppas det räcker.. :D då borde kanske min temp stiga om någon dag också.

Hoppas det tar sig! :D ska tempen öka om man blir gravid btw eller håller den bara i sig över mensen?
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-19 13:50:50 följande:
    Får man mens sjunker den, är man gravid har man fortsatt hög temp! :)
    Okej :) då har man lite koll ;D går den ner innan mens eller då mensen kommer? tänkte, ser man en dag i förväg om mensen kommer eller får man indikationen samma dag? 

Fick hem min termometer med 2 decimaler idag, riktigt snabb leverans så den ska börja användas imorrn :) 
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-19 15:48:24 följande:

Jag väntar på att mensen ska komma. Gjorde test som visade negativt, och nu är mensen dessutom försenad. Kan den inte komma någon gång så att man kan köra på nytt?

Hoppas du är gravid trots negativt test! :) 
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-19 20:41:56 följande:
    Hmmmm det vet jag tyvärr ej. Detta är första månaden jag tempar också :) Trooor den går ner den dag man får mens, men inte säker.
    okej, får fråga i den andra gruppen, som jag såg att du också var med i! ;D
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-20 01:36:22 följande:

Ameh vafan

har ett ÄL test kvar, tänkte, ja testar

glömde bort det och kollade nog när det gått mer än 5 min, visade två streck=ÄL

men tänk om det visade ÄL bara för att det gick för långtid??

Det är väl inom 30 minuter och efter 5 minuter man ska kolla? Så är det på testerna jag har kvar iaf..

Sen har jag aldrig varit med om att mina tester ändras efter tiden gått ut.
  • Ztarduzt
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-20 01:59:58 följande:

jag har dock läst att ett glas vin eller två är ingen fara:)

Samma här, något glas går bra innan BIM, fostret får ingen näring från mamman då. Så länge du inte blir full ska ett glas inte skada alls! :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014