• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Decibel84 skrev 2014-12-12 18:03:43 följande:
    testar du varje dag efter mens eller hur testar du?
    Jag följer appen jag har, men börjar testa runt 6 dagar innan den säger att jag ska ha äl och sedan testar jag 2-3ggr/dag för att inte missa. Testar i totalt 10 dagar. 6 innan, 4 efter beräknad äl. Inget utslag alls. Har vissa månader börjat tidigare och testat fler dagar, men niet. inget. Jag tänker just nu att testen är trasiga och att inget är fel, inte än iallafall :) 
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 18:09:38 följande:
    men vafan va weird:/

har du äl kännningar
    äl flytningar?
    Nja, har aldrig någonsin känt av något mellan mens till nästa mens, och har aldrig haft flytningar. Kanske inte ens har några ägg? 
  • Ztarduzt

Ja, tydligen. Har enbart ont vid mens, och smärtan kommer ca. 30min innan mensen kommer, sen tar jag en alvedon så klarar jag mig resterande 3 dagar. har bara extremt ont när det börjar. Blöder normalt 3-4 dagar och har aldrig flytningar. Önskar jag kände äl så man vet när man ska ha sex. Går i evig ovisshet och får som sagt ont 30min innan mensen kommer, så har jag inget skydd redan då jag får ont får jag se till att gå på toa inom dessa minuter. 

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-12 22:05:51 följande:
    Ja alla är olika tack och lov. Önskar ingen min kvinnomage. Men har förstått att jag har ganska extremt.
    Skulle kunna ta en del av det du har, typ känningar iaf ^^,
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-12 22:29:03 följande:

På tal om äl... Va fan, jag tror jag har äl NU?! En vecka för tidigt?? Borde få den 19e typ.  Märkte precis den klassiska äl-flytningen. Har ju köpt hem äl-tester som jag tänkt börja med nästa vecka men jag tänkte att okej, jag testar ett nu då. Och det är banne mig ett rätt hyfsat starkt streck där?! Hade ju mellanblödningar innan min mens i fem dagar, och jag räknade inte dem som "riktig mens" så därför kanske mina appar visat fel nu? Det kanske var riktigt mens då och så har jag äl nu?! Mycket förvirrat.

OCH DET VÄRSTA AV ALLT ÄR JU ATT KARJÄVELN MIN ÄR PÅ JULFEST!!! Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}Demon

HAHA! Ring hem karljäveln och säg åt honom att nu jävlar blir det bebisbakande! ;) Vill också ha ÄL nu.. :(
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2014-12-12 23:38:27 följande:
    Ett ÄL-test är inte positivt förrän båda strecken är lika starka, så det kan nog vara några dagar kvar till ÄL ändå :)
    Även om det är några dagar kvar så lever ju spermierna 7 dagar, så att ha sexy time nu skadar ju definitivt inte :)
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-13 00:01:15 följande:

Jag har också börjat få små blödningar typ tre dagar före mens, fattade inte vad det var och fyllde i mens som vanligt i appen..men sen sa gyn åt mig att man inte ska göra så...så ja..undrar om ÄL påverkas av de små blödningarna som nu kommer varje månad sen typ ett år.

Skriv in dom i appen istället och se till att pricka den nya ÄLen, även om du skulle ha ÄL 3 dagar efter så lever ju spermierna, blir mer problem om man kör tvärtom och missar hela ÄLen :)
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2014-12-13 00:27:37 följande:
    Nej det skadar aldrig :D
    Mer sexytime också ;)
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-13 12:09:54 följande:

skriver du in småblödningarna  i appen? det har jag inte vågat

eller ja, testade nu och "blomman" för ÄL ändrades inte alls så då kan de ju inte spela någon roll?

Jag har aldrig småblödningar och har aldrig haft, utom då jag gick på p-piller. Jag får alltid mensen samma dag jag börjar känna av smärtorna, och sen varar den i 4 dagar så är den borta sen.

Jo, det spelar roll i längden, för äl baseras på att det ska vara 14 dagar mellan äl och mens, så om du ändrar 3 månader bakåt och skriver in småblödningarna som mensstart så kan jag garantera att "blomman" ändrar dag. :)
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-13 12:38:42 följande:

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Köpte ett extra och jojomän, starkt plus! Åh vad glad jag är nu!!!!

Grattis!! :D

Hur länge har ni försökt? :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014