• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej allihopa!

Ny här och börjar bli less, varit utan skydd sedan maj, men nu har vi verkligen startat bebisverkstaden på allvar.

Min mens är nu 3 dagar sen, har mensvärk till och från idag, negativt graviditetstest, illamående, trött och ömma bröst.

Är jag gravid och känner av när ägget färster och växer eller kommer mensen sent nu?

Någon med erfarenhet?

• Ztarduzt

Jag har beställt hem ett gäng tester nu, väntar på leverans.
    Tagit två tester men båda har varit negativa.. :/
    BIM+6 idag, symtomen jag har är trötthet, sömnsvårighet och lätt illamående till och från.. i övrigt mår jag som vanligt och är inte alls sötsugen som jag brukar vara runt BIM. 

• Ztarduzt
    Doppiavu skrev 2014-12-01 21:02:51 följande:
    Jag kunde inte hålla mig så jag testade 2 dagar innan. Jag trodde inte på testet (som var positivt) så jag gjorde två test till de kommande två dagarna :P alla var positiva!
    Grattis till plusset! :)
  • Ztarduzt

Men, ett plus är alltid ett plus! :D
    Förstår dig dock, måste kännas rätt overkligt!

• Ztarduzt
    Doppiavu skrev 2014-12-01 21:04:31 följande:

Jag undrar en sak. Har läst i flera inlägg om "tjejmagen", vad är det? :P

Detta vill jag också veta så någon kan gärna svara :D 
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-01 21:29:53 följande:
    Om jag inte missuppfattat så är det liksom där man har ont vid mensvärk :D eller?!
    Hmm hur menar du nu? :P
    nu måste jag googla lite tror jag ^^ 
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-01 21:34:20 följande:
    Alltså äggstockar, livmoder :)
    Enda jag kan komma på med tjej/killmage är hur själva magen ser ut. 
    Vet att mamma hade typisk killmage med lillebror, den puta rakt ut och det syntes inte bakifrån. 
    Min pappas fru hade tjejmage med lillasyster och då var hon mer rund runtom typ.. 

men kanske ligger något i det du säger också att man kan "veta" tidigare än när magen är stor?! :)  eller är jag ute och cyklar nu?
  • Ztarduzt
    Doppiavu skrev 2014-12-02 09:47:46 följande:

Ja men det är flera som skrivit att de haft ont i tjejmagen? Därför jag undrar. Är det nån särskild del av magen som kallas tjejmagen? :)

Hm, enda jag kan komma på då är väl livmodern :p annars har jag ingen aning :)
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-02 11:41:29 följande:

Är det inte knäppt hur kroppen funkar egentligen. Man VEEET ju att chansen är pytteliten att man blir gravid på första försöket, men endå blir man så besviken då mensen kommer? Är ju allt lite naiv, jag var ju liksom redan gravid i hjärnan! Nöjd över några saker dock:

- Nu kommer jag hinna äta folsyra minst en månad innan jag blir gravid (det rekommenderade)

- Nu kan jag dricka lite vin på julfesten på jobbet och behöver inte ha någon fånig ursäkt till varför jag inte kan dricka ;)

Nä nya tag denna månad då. Borde ha ÄL runt 18-19 dec och BIM 2 jan. Uppdaterar listan ikväll om inte någon annan hinner före mig ;) Blir andra försöket nu.

Lista? Vilken lista?

Vad har jag missat? :)
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-02 13:45:40 följande:

Bim-listan, finns här i kommentarerna några sidor bakåt :)

Okej, får ta och leta upp den! :)

Tack för hjälpen!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014