-
men gud vad avis jag blir nu! detta blir vårat 9onde försök, vill också plussa :)Maglizz skrev 2014-12-13 13:13:53 följande:Vi har väl provat sen oktober, men då jag tog ur spiralen samt bröt foten i oktober så är väl detta vårat riktiga första försök :D
-
Hm, jadu.. skaffa två appar, skriv in småblödningarna som mensstart i ena och riktiga mensen som mensstart i andra, jämför äl och ha sex båda dagarna om det visar olika. kanske lite jobbigt/krångligt, men skulle det visa sig att du har äl tidigare så kanske ni missar den annars :) Det skulle iallafall jag göra, för säkerhetsskull.Decibel84 skrev 2014-12-13 13:18:47 följande:i min app heter det"blodblandad flytning" som man kan fylla i, hmm ja jag kanske ska fylla i det d´å? två gynekologer har sagt att jag inte ska göra det..och när man ska beräkna ÄL ska man alltid göra det från första "riktiga" mensdagen
-
Du är extremt lyckligt lottad..Maglizz skrev 2014-12-13 23:35:39 följande:
Jag är nog extremt lycklig lottad. Är övertygad att folsyran hjälpte. Och inte ha sex för att bli gravid utan att "ha kul på vägen" :)
Ätit folsyra sedan jag började, verkar inte vara lika medhjälplig här ;)
Jo det är klart, men när man försökt ett tag är det nästan det enda man kan tänka på.. :/ -
haha, trust me, we already do!Anonym (Jadå) skrev 2014-12-14 03:32:57 följande:
Vänta på ägglossningen, knulla mycket, knulla doggy style. Då åker sperman rakt in där den ska.
-
nä, bara blivit skickad till kvinnokliniken där jag väntar på ny tid på undersökning då jag hela månaden har stick och hugg i tjejmagen. Ville inte ha den förra då det var 3 dagar innan BIM och vill inte riskera att det blir ofrivillig abort om det nu skulle vara ett pyre i magen. Dom hade tyvärr ingen förståelse varför jag var rädd för det.Maglizz skrev 2014-12-14 08:35:56 följande:Ja.. Har du träffat en barnmorska? Kan vara så att det kanske behöver spolas :) har du ändå försökt i 9 månader borde du kunna få lite hjälp vad du mer kan göra. Håller tummarna för dig! :)
-
Tack! <3 Jag hoppas att alla knep denna månad hjälper, med speciellt glidmedel osv som gynnar spermierna :)Anonym (hoppla) skrev 2014-12-14 15:06:15 följande:Håller verkligen tummarna för att det är eran tur snart!! <3
Är det bara jag som blivit mer känslosam sedan bebisbakandet? Förut grät jag aldrig, spelade ingen roll vad som hände, nu kan jag börja gråta för minsta lilla och fattar inte ens vad som händer och kan inte ens sluta.. -
haha jaså? ;) För mig började det roligt nog denna månad speciellt då mensen var sen och allt, sen när den kom har det ändå hållt i sig och bölet kommer hela tiden.. tror något gick sönder i hjärnan när mensen var sen, haha!Anonym (hoppla) skrev 2014-12-14 15:45:35 följande:Jag har ju inte försökt så länge men ja, helt klart. Är ju tvärsäker på graviditet eftersom jag bölar till allt, haha! ;)
(Fortfarande ingen mens och jag har inte testat sen i torsdag, ni vet med det digitala.)
hm, snart dags att testa igen eller ska du vänta ett tag till? :) -
Sök på bim-lista i tråden så kommer alla upp :)Lillon skrev 2014-12-14 16:41:57 följande:
Nytt äl-datum 13 dec och BIM 27 dec. Någons om vet på vilken sida senaste bim-listan är? Kan försöka uppdatera den :D
-
Jag tycker det låter som att det borde räcka! :) Ni har ju fyllt upp nästan alla dagar och även om ni inte hade sex precis på äl-dagen så har ni ju täckt upp alla dagar runtom :)Steph9006 skrev 2014-12-14 16:49:58 följande:
Hej tjejer, har inte hört av mig sen sista mensen men nu hade jag nyss ÄL. Antingen den 9de eller den 11e (verkar ha cykel på 30 dagar på sista tiden).
Vi hade sex den 6,7,8,10,12. Tror ni att det borde räcka? Om det inte räcker så orkar jag inte mer.. Det funkar inte att ha sex när man måste. Fick ta till en hel del trick för att få min karl att bli into it.
Känner inget speciellt än :/
Ztatdust: ja jag grinar för minsta lilla! Jag grät igenom hela Hachiko och gråter när jag ser hundvalpar i allmänhet.. Psycho brud...
Håller tummarna att det tog sig! -
Att ha lång cykel måste ju vara det värsta som finns när man försöker bli gravid. Har alltid tyckt lång cykel är skönt då jag sluppit mens lika ofta, nu däremot skulle jag inte säga nej till en cykel på typ 2 veckor så man får fler chanser..