• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Anonym (småland) skrev 2014-12-04 22:16:00 följande:
    Eller hur!
    Bara hoppa på och inse att karlar alltid är karlar, men dom är som små lamm när det gäller en viss sak Flört

försöker ni bli gravida eller har ni plussat? :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-05 00:38:31 följande:
    Äsch vad segt... Hoppas något händer snart så du slipper leva i ovisshet :)

Ja vi får väl se om jag ens hade ägglossning nu, tveksamt egentligen :) mannen har ett överskott av män på sin sida familjen så tror det råder brist på flickspermier där, riskabelt att ha för långt emellan sex och äl :D
    Ja, det är riktigt segt.. mina hormoner går då upp och ner som en raket idag iaf, gråter för att i andra stunden skratta åt något katten gör, sen gråter jag igen. sambon tycker jag är ett vrak och försöker trösta med att det blir bättre nästa månad.

äl är svårt att veta, tycker nästan man kunde ha fått ett tecken när det är. äsch, kan ju bero på annat än bara spermierna ju, räcker med att alla haft sex precis på äl så är ju chansen större för söner ;D men förstår vad du menar. har ingen aning hur min sambo har det, då hans föräldrar fick hälften pojkar och hälften flickor och hans syster är den enda som har barn med 3 döttrar. hade varit kul att ta ett test dock. :) 

hoppas iallafall att du fick till det trots inget sex på dagen du trodde du hade äl :)
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-05 05:54:00 följande:

Vi försöker bli gravida. Äl troligtvis denna vecka, så vi hoppas på den bästa julklappen: ett positivt graviditetstest!

Lycka till! Ja, bästa julklappen hade ju varit ett plus, mitt tåg för det har tyvärr redan passerat :/
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-05 12:58:53 följande:

Ingen mer än jag som börjar närma sig BIM och tänkt testa snart?

Tog ett imorse. 5 dagar innan mensen. Ytterst svagt positivt. Dock vågar jag inte hoppas allt för mycket ännu. Så ska testa på söndag eller måndag igen :)

Dom säger ju att ett plus alltid är ett plus :)

Men testa igen och lycka till! :)
  • Ztarduzt

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

5/12

Monn, 28 år, första barnet, första försöket
    cme86, andra barnet, fjärde försöket

6/12
    Elinn, 31 år, tredje barnet, andra försöket

7/12
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket

8/12
    Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

10/12
    Anonym (hoppla), 24 år, första barnet, första försöket

11/12
    manu88

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

17/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1 
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket

--------------------------------------------------------------

BIM okänt
    Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Ioitie, tredje barnet, första försöket
    Lissing, tredje barnet, tredje försöket

Plus Gravid! Plus
    Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

• Ztarduzt

Idag är min sista dag med tant röds besök, som vanligt varar den 4 dagar. Nästa ÄL är beräknat till den 19/12. Min tanke denna månad är att totalt skita i allt som heter tester och bara se till att ha en massa sex från den 12/12 till den 22/12. 
    Besök på kvinnokliniken den 30/12 så är jag inte gravid då blir det att tjata lite, då jag enligt alla tester inte ens har ÄL vilket förstör en hel del i detta bebisbakande. 

Hur går det för er andra? :) 

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-05 15:05:27 följande:
    Vi får se. Det är ju som sagt första försöket för oss, även om jag har en dotter sen tidigare med mitt ex och då var jag otroligt fertil. Det tog direkt fastän vi egentligen bara "halvt" försökte. Men det är snart tio år sedan. Men för er kanske det blir en härlig nyårspresent! Bästa sättet att börja året!
    Var du så fertil då ligger det förhoppningsvis kvar än, håller iallafall tummarna för er! :) 
    Min nästa beräknade BIM är 2/1. Den 30/12 ska jag till kvinnokliniken för att ta tester i livmodern vilket kommer resultera i att OM jag är gravid då kommer det bli ofrivillig abort med testet.. suck. 
    Måste göra testet men man vill ju som inte riskera något ändå.. :/
  • Ztarduzt
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:13:00 följande:
    Var du så fertil då ligger det förhoppningsvis kvar än, håller iallafall tummarna för er! :) 
    Min nästa beräknade BIM är 2/1. Den 30/12 ska jag till kvinnokliniken för att ta tester i livmodern vilket kommer resultera i att OM jag är gravid då kommer det bli ofrivillig abort med testet.. suck. 
    Måste göra testet men man vill ju som inte riskera något ändå.. :/
    Speciellt inte då det blir vårt nionde försök!!
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-05 15:15:34 följande:
    Kan man inte vänta tills mensen börjat eller precis efter mensen varit så att det inte finns någon risk?
    Hm, får ringa och försöka skjuta upp det till mitten av Januari. Vill göra testerna snarast möjligt då jag får hugg i äggstockarna några gånger per dag, som att en liten smurf sitter där och sticker mig med nålar typ. 
    Alla jag pratat med tycker det låter konstigt så något fel lär de väl vara.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-05 15:23:53 följande:

Förstår att du vill göra det så snart som möjligt. Men du kan inte få en tid nu när mensen du har nu är slut?

Mensen slutar idag och jag fick tid den 30/12 pga. första tidiga tiden dom hade. Skickade brev via "mina vårdkontakter" och bad om att få tid runt den 12/1. Då hinner jag upptäcka om jag är gravid innan besöket och ÄL har fortfarande inte kommit. Hoppas dom har tid till mig då :) 

En sak tycker jag är skumt och riktigt jäkla irriterande, jag hade BIM 25/11, men den kom först den 2/12. Sedan den 27/11 har jag haft illamående och har det fortfarande. Mensen har varit riiktigt jäkla sparsam.  Är jag sjuk eller något?!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014