Celines Essence skrev 2014-11-05 10:26:08 följande:
Men hon vill i alla fall ha orgasm... Det är ju nåt...Att hon dessutom kan få det i din närhet är ju någon typ av utveckling. Ja. Det låter främmande det här och det är inget jag känner till, men jag kommer fortsätta ställa lite frågor. Du får själv välja vilka frågor du vill svara på. Avstå om det känns för privat.
-Hur reagerade hon när hon fick sin första orgasm tillsammans med dig?(i din närhet) Blev hon glad?
-Har hon alltid varit så här?, Hur var det i början av er relation?
-Skulle hon själv önska att hennes kropp fungerade annorlunda?
-Äter hon någon medicin?
-Har hon pratat med någon professionell om detta?
-Hur löser ni ditt sexuella behov och vad tycker hon om din sexlust/ditt sexbehov ?
Fördelen med tantrasex är att det inte finns ett givet slut. När man vanligtvis tänker på sex är det lätt att tänka "-kåthet- stånd/lubrikation- penetration-orgasm.-," men i tantrasex är inte orgasm ett nödvändigt slut. Inte ens att få stånd, eller bli våt och svullen (De yttre tecknen).Det är mer "öppet" hur det utvecklar sig.
Jag svarar på dina frågor genom att berätta lite mer allmänt om hur hon fungerar. Jag tror det ger en klarar bild.
Min fru har aldrig varit blyg, och inte sett sex som någon stor grej. Hon upplever sex, på ungefär samma sätt som någon om någon smeker hennes handled lite grand. Ingen spänning, ingen njutning men inte heller något obehagligt. På samma sätt är inte mitt kön mer upphetsande/spännande än min hand. Det är bara en kroppsdel.
Till stor del upplevs hon likadant. Lite som ett neutrum med kvinnligt könsorgan och bröst. Det är lukten/feromonerna som tycks saknas.
Hon vill vara som andra, och hon vill ha sex. Men det ger ju ingenting för henne. Men hon upplever inte heller sex som minsta obehagligt.
Hon äter medicin, men hon har känt likadant i alla år. Medans hon började med medicin för bara ett par år sedan.
Hon har sökt hjälp, men inte fått det. Gynekolog har skickat remiss, men inget har hänt.
Hon är enormt empatisk och tycks ändå förstå hur viktigt sex är. Hon tycks känna att det är hon som saknar något. Hon har alltid ställt upp, vilket inte alltid varit positiv för mig. Det har känts som lite av ett övergrepp. Nu deltar hon, och försöker hitta njutning på sitt sätt. Det fungerar bättre. Vi har även löst det genom att ha lite av ett öppet förhållande.