Haskel skrev 2014-11-05 11:34:07 följande:
Jag upplever det faktiskt som något biologiskt. Som om någonting praktiskt saknades. Särskilt då ett kön, en kropp normalt sett luktar. Luktar upphetsande. Men det saknas som sagt hos henne. Det påverkar ju även mig på så sätt att jag faktiskt inte blir så enormt tänd, eller får sådan lust att ha sex. Lust till sex har jag givetvis kroppsligt ibland. Men upphetsning kommer först när vi försöker. Vilket vi ändå gör ett par gånger i veckan.
Men tyvärr tror jag inte att det finns något som heter "biologiskt asexuell". Det finns inga prover/tester som kan visa detta. Det ses ungefär som "läggning". På samma sätt som det inte finns några tester för bi/homo/hetero.
Njutning på annat sätt söker vi och har hittat en del.
Vi har varit tillsammans i snart 3 år.
Jo jag förstår att man inte kan påvisa asexuallitet på ett biologiskt sätt. Det vara bara ett ordval för att skilja det från att den typen där skulle kunna ändras.
Jag har svårt att se det som en sexuell avvikelse, eller jämförelsen med homosexualitet . Då är det ju något annat man tänder på och då handlar det om att bejaka sin sexualitet.
Jag är ju sexuell som person så jag är medveten om att jag kanske borde vara försiktig med råd utifrån min erfarenhet, men jag kan inte låta ni att tänka på en sak. Även om det inte blir densamma för er. (ni kanske brukar göra sådant förresten)
Nyligen penslade Anton mig med en liten pensel över hela kroppen. Det var tänkt som allmän avslappning (vi hade redan haft sex och jag kände mig mättad) och i början var det bara så, men jag kände skillnad i njutning på olika delar av armarna, olika delar av benen, halsen, fötterna, ryggen mm. På vissa ställen kändes det extra skönt, bara allmänt sådär. I början var det bara den där allmänna njutningen även mellan benen. Nu reagerade jag iof med kåthet (oväntat), men jag tänker att även innan kåtheten kom var det otroligt skönt. Något som kanske även en asexuell kan känna. . . Vad vet jag . ..