Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Ställa upp på att inte ha sex?

Jag vill börja med att säga att jag tror att alla kan hitta sin sexlust. Visst, kan den variera mellan olika personer, men jag tror det naturliga är att ha en inre längtan efter skön sex.

Så varför fungerar det inte alltid då?

Jag tror den vanligaste orsaken till att någon inte vill ha sex är någon typ av brist i relationen. Dvs att brist på sex i en relation är ett symtom på att något är fel. Ibland kan det vara att känslorna dött så att det inte funkar att ha sex, men att man inte vågar, eller är mogen att skiljas.

Andra gånger tror jag att annat bråk och negativa känslor i vardagslivet måste lösas för att sex ska funka.

Ytterligare en sak kan vara att man börjar tro att man inte kan tända, tro att man inte funkar sexuellt. Rädslan att misslyckas, rädslan att bli nobbad, att inte bli kåt, att inte få orgasm, att partnern inte kommer tända på en själv osv kan göra att man inte vågar ta initiativ... Så blir det en negativ spiral.

Kroppskomplex kan också ställa till det.

Ibland kan en "tappad" sexlust hos en partner bero på att denne får utlopp för sin lust hos någon annan.

Men som svar på din fråga så tycker jag att det är bådas ansvar att ta tag i vad som är orsaken till att man inte vill ha sex. Problemet är att man kanske inte ens är ärlig mot sig själv. Man måste först vara ärlig mot sig själv och våga att se det verkliga problemet. Gör man inte det blir omöjligt att dela det med någon annan.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Brunhilde skrev 2014-11-04 22:39:47 följande:

Så även en asexuell person kan hitta sexlust?

Det är möjligt att inte precis alla kan hitta sin sexlust, men jag tror faktiskt att nästan alla kan. Sedan kan man ju undra över vad som ligger till grund för att vara "asexuell". Ibland kanske de finns något, hos de som kallar sig asexuella, som kan lösas upp. Jag vågar inte säga att det är så, men jag tror det kan vara så i en hel del fall.
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-04 23:20:19 följande:

Min fru är asexuell, och har nu faktiskt hittat något som i alla fall kan likna sexlust.

Asexuella kan ofta få orgasm på egen hand, även om det inte har någon direkt lust eller känsel. Kroppskontakt brukar de ofta uppskatta som alla andra.

Genom att ta initiativ till kroppskontakt och försöka få orgasm tillsammans, går det att få en längtan och en lust. "Lust föder lust". 

Det kan nog aldrig bli "som vanligt" för en asexuell. Men väldigt nära i alla fall.

Hur går det till när Hon får orgasm då?

Varför vill hon ha orgasm?

Får hon bara orgasm ensam?

Vad är sex för dig, för henne?

Kanske tantrasex vore något. Då har man en annan syn på sex.
  • Celines Essence
    Brunhilde skrev 2014-11-04 23:25:47 följande:

Absolut kan det vara så att en traumatisk händelse eller något annat ligger till grund för vissa, men de som verkligen klassas som asexuella har jag svårt att se att det skulle kunna vara något som får dem att känna längtan efter sex. Lite som forskare på 50-talet klassade homosexualitet som en sjukdom som skulle gå att bota.

Frågan är hur många som "klassas" som asexuella...men ja! det kan säkert vara biologiskt ofrånkomligt ibland också...ja.

Jag tror dock lätt att man stämplar sig på olika sätt. Jag vet att det är så i många andra delar av livet. Jag har sett och läst om hur människor upptäcker egenskaper de tidigare inte trott sig ha. Människan är mer föränderlig än man tror.

Jag vet exempel på en kvinna som påstod att hon inte tyckte om sex och att hon inte hade någon lust... Idag lever hon ihop med en man sedan många år och de har väldigt levande sexliv. Hon är säkert inte ensam. Tyvärr kanske en del som hon stannar i sin föreställning, i sin felaktiga föreställning.
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-04 23:23:52 följande:

Tack för ditt svar min vän

Dock väntar jag en "smula" med att kommentera ditt inlägg, och hoppas istället att detta är början till en debatt.

Kram på dig, och hälsa Anton.

Det ska jag

Kram
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-05 00:07:34 följande:

Orgasm får hon av vanlig onani. Dock krävs väldigt mycket "jobb" för att få till det.

Egentligen vill hon inte direkt ha orgasm. Men det kan ge en känsla av att "kanske vara normal". Likaså kan det väl ge en liten avslappning efteråt.

Numera får hon ibland orgasm tillsammans med mig. Men det är enbart hon själv som kan göra det.

Sex är så oerhört stort och kan innefatta så mycket. Men en sak är gemensamt. Hettan, värmen lusten, det nästan djuriska. Kön som blodfylls osv.

För henne saknas helt den där lusten, hetten, det djuriska. Inget blodfyllt kön i första taget heller. Sex för henne är mest kroppskontakt, samt en njutning av att tillfredsställa mig.

Kanske skulle vi prova lite tantra, vem vet

Men hon vill i alla fall ha orgasm... Det är ju nåt...Att hon dessutom kan få det i din närhet är ju någon typ av utveckling. Ja. Det låter främmande det här och det är inget jag känner till, men jag kommer fortsätta ställa lite frågor. Du får själv välja vilka frågor du vill svara på. Avstå om det känns för privat.

-Hur reagerade hon när hon fick sin första orgasm tillsammans med dig?(i din närhet) Blev hon glad?

-Har hon alltid varit så här?, Hur var det i början av er relation?

-Skulle hon själv önska att hennes kropp fungerade annorlunda?

-Äter hon någon medicin?

-Har hon pratat med någon professionell om detta?

-Hur löser ni ditt sexuella behov och vad tycker hon om din sexlust/ditt sexbehov ?

Fördelen med tantrasex är att det inte finns ett givet slut. När man vanligtvis tänker på sex är det lätt att tänka "-kåthet- stånd/lubrikation- penetration-orgasm.-," men i tantrasex är inte orgasm ett nödvändigt slut. Inte ens att få stånd, eller bli våt och svullen (De yttre tecknen).Det är mer "öppet" hur det utvecklar sig.
  • Celines Essence
    StefanH skrev 2014-11-05 09:08:48 följande:

Ibland kan minskad lust stavas WIPF. Wordfeud, iPhone, Pinterest, Facebook.

Jag undrar vad min fru kommer säga när hon tittar upp från iPhonen och barnen är stora och utflugna och hör och häpna, mannen i huset är även han utflugen!

Det kanske blir ett nytt facebookinlägg av det?

Jag förstår vad du menar, men frågan är ju vad som ligger bakom detta... Innerst inne...

Det skulle lika gärna vara så att hon får utlopp för någonting i sin sexualitet där på datorn. Det vet man inte. (Då har ni ett helt annat problem) Det kan vara så att hon tom vill skiljas men bara "gömmer sig" för det svåra steget.

Eller så har hon bara vant sig att säga nej, både inför sig själv, och inför dig. Kanske har hon intalat sig själv att hon inte har lust. Då borde hon tänka över hur hon egentligen vill att ett bra sexliv ser ut. Om hon skulle berätta hur hennes "drömsexliv" skulle se ut, vad skulle hon säga då? Liksom handen på hjärtat. Om den önskan då avviker från verkligheten tror jag det finns något att jobba på. Hur? Inte lätt, men på något sätt få henne att väcka några inre tankar om vad bra sex är för henne.

En lång period i mitt liv hade jag rätt dåligt sexliv. Frekvensen var okej, men kvaliteten var inte bra. Det var "krampaktigt" . Om någon hade frågat mig då hur jag egentligen ville ha det hade jag nog tänkt "Ja, visst vore det skönt om jag kunde få orgasm lättare och att jag var sexigare, men det här är som jag fungerar, så det är vad jag får acceptera". Det var fel tanke.
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-05 10:55:54 följande:

Jag svarar på dina frågor genom att berätta lite mer allmänt om hur hon fungerar. Jag tror det ger en klarar bild.

Min fru har aldrig varit blyg, och inte sett sex som någon stor grej. Hon upplever sex, på ungefär samma sätt som någon om någon smeker hennes handled lite grand. Ingen spänning, ingen njutning men inte heller något obehagligt. På samma sätt är inte mitt kön mer upphetsande/spännande än min hand. Det är bara en kroppsdel. 

Till stor del upplevs hon likadant. Lite som ett neutrum med kvinnligt könsorgan och bröst. Det är lukten/feromonerna som tycks saknas.

Hon vill vara som andra, och hon vill ha sex. Men det ger ju ingenting för henne. Men hon upplever inte heller sex som minsta obehagligt. 

Hon äter medicin, men hon har känt likadant i alla år. Medans hon började med medicin för bara ett par år sedan.

Hon har sökt hjälp, men inte fått det. Gynekolog har skickat remiss, men inget har hänt.

Hon är enormt empatisk och tycks ändå förstå hur viktigt sex är. Hon tycks känna att det är hon som saknar något. Hon har alltid ställt upp, vilket inte alltid varit positiv för mig. Det har känts som lite av ett övergrepp. Nu deltar hon, och försöker hitta njutning på sitt sätt. Det fungerar bättre. Vi har även löst det genom att ha lite av ett öppet förhållande. 

Okej

Eftersom att hon verkar ha en vilja att fungera annorlunda och en vilja att söka hjälp så tycker jag att ni ska fortsätta med detta. Det finns flera vägar att gå för att få tag i typ en sexolog/psykolog eller liknande. Om det bara resulterar i att hon får ett "kvitto" på att hon är biologiskt asexuell, så kanske det är någon form av lättnad. Om hon däremot kan hitta ett nytt sätt att förhålla sig till njutning är det ju otroligt värdefullt.

Jag tänker på att annan njutning, dvs inte direkt sexuell njutning, också kan skilja sig mellan varandra. Det finns delar på kroppen som är mer njutbara än andra. Kan hon njuta av sådant? Får man förresten fråga hur länge ni varit tillsammans?
  • Celines Essence
    StefanH skrev 2014-11-05 11:02:44 följande:

Jag tror hon har blivit lite bekväm av sig. Att sträcka sig till soffbordet och ta upp telefonen för en stunds förströelse är VÄLDIGT mycket enklare än att engagera sig i vad som händer runt omkring och personerna som finns i huset. Att se en film tillsammans med henne blir som en tävling. Hon tar upp telefonen varje reklampaus men när filmen börjar om så fortsätter hon i en kvart till. Och det har ju inte med något sexuellt att göra.

Att lägga oss samtidigt och hon börjar direkt med telefonen gör i alla fall mig tillräckligt avtänd för att slippa tänka på sex.

Jag somnar inte kåt men jag somnar irriterad.

Jag har stor förståelse för att du blir irriterad. Har ni pratat med varandra om det (utan att vara sur) ? tänder du på henne?
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-05 11:34:07 följande:

Jag upplever det faktiskt som något biologiskt. Som om någonting praktiskt saknades. Särskilt då ett kön, en kropp normalt sett luktar. Luktar upphetsande. Men det saknas som sagt hos henne. Det påverkar ju även mig på så sätt att jag faktiskt inte blir så enormt tänd, eller får sådan lust att ha sex. Lust till sex har jag givetvis kroppsligt ibland. Men upphetsning kommer först när vi försöker. Vilket vi ändå gör ett par gånger i veckan.

Men tyvärr tror jag inte att det finns något som heter "biologiskt asexuell". Det finns inga prover/tester som kan visa detta. Det ses ungefär som "läggning". På samma sätt som det inte finns några tester för bi/homo/hetero. 

Njutning på annat sätt söker vi och har hittat en del.

Vi har varit tillsammans i snart 3 år.

Jo jag förstår att man inte kan påvisa asexuallitet på ett biologiskt sätt. Det vara bara ett ordval för att skilja det från att den typen där skulle kunna ändras.

Jag har svårt att se det som en sexuell avvikelse, eller jämförelsen med homosexualitet . Då är det ju något annat man tänder på och då handlar det om att bejaka sin sexualitet.

Jag är ju sexuell som person så jag är medveten om att jag kanske borde vara försiktig med råd utifrån min erfarenhet, men jag kan inte låta ni att tänka på en sak. Även om det inte blir densamma för er. (ni kanske brukar göra sådant förresten)

Nyligen penslade Anton mig med en liten pensel över hela kroppen. Det var tänkt som allmän avslappning (vi hade redan haft sex och jag kände mig mättad) och i början var det bara så, men jag kände skillnad i njutning på olika delar av armarna, olika delar av benen, halsen, fötterna, ryggen mm. På vissa ställen kändes det extra skönt, bara allmänt sådär. I början var det bara den där allmänna njutningen även mellan benen. Nu reagerade jag iof med kåthet (oväntat), men jag tänker att även innan kåtheten kom var det otroligt skönt. Något som kanske även en asexuell kan känna. . . Vad vet jag . ..
  • Celines Essence
    StefanH skrev 2014-11-05 12:04:08 följande:

Ja, vi har pratat om det. Hon ser det inte som ett problem. Vilket iofs är sant för hon har inte något problem med det. Precis som Haskel säger så är det den med minst lust som alltid bestämmer.

Jag har löst det med att inte utsätta mig för frestelser. Jag går inte och lägger mig samtidigt som henne, och sover gärna på långt avstånd från henne i sängen. Jag ligger inte och morgonmyser utan stiger upp direkt ur sängen och går aldrig naken i huset när hon är i närheten.

Nu när jag skriver det så här så låter det konstigt men det är inte så extremt ändå. Bara små ändringar hur man beter sig hjälper faktiskt.

Jaha. Är det så du vill ha ditt liv, eller vad är din plan?

Är hon också asexuell?Blir hon aldrig kåt. Kan hon inte njuta av orgasm osv?

Vad sa hon när du frågade vad hon tyckte om erat sexliv?

Vill hon ha annan närhet än sex?

Ang Haskel så skriver ju han att de delvis har en öppen relation och att hon ger honom sex/njutning trots allt, så i det fallet stämmer det ju inte att den som har minst lust styr.
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-05 20:23:40 följande:

Jag är emot båda orden, normal och vanlig. De säger ingenting, då båda är beroende på tolkning.

Homosexualitet och asexualitet är både ovanligt och onormalt rent praktiskt. Båda kan givetvis lika gärna tolkas som både vanligt och normalt.

Tråden handlar dock inte om läggningar, varken homosexualitet eller asexualitet. Utan tillfällig brist på lust. Det kan givetvis också vara både vanligt och normalt.

MEN tillfällig brist på lust, beror oftast på något annat. Det beror ofta på sjukdom, stress, psykiskt ohälsa, graviditet, eller förlorade känslor.

Problem som alltså i huvudsak ligger hos den som INTE har lust. De problemen kan inte den andra lösa.

Jag tycker absolut att de som inte har sexlust behöver tänka på vad det beror på, hur det kan lösas och ta ansvar för det, men jag anser precis som Kolibri12, att det är ett gemensamt ansvar att få ett fungerande sexliv.

Jag menar, det hänger ju ihop med att båda bör vara intresserade och ansvariga för varandras njutning. Många gånger läser man här på familjeliv att man har ett eget ansvar att få orgasm. Det tycker jag är lite tråkigt att läsa. Visst måste man själv försöka ta reda på hur man fungerar, men det borde ligga i bådas intresse att hitta sätt att nå dit. På samma sätt behöver båda intressera sig för orsaker till att någon inte har lust...särskilt om den tidigare haft lust.

Dock tycker jag att man bör tänka lite på att matcha varandra sexuellt redan när man inleder relationen. Man kan inte förvänta sig att en människa ska ändra sig bara för den andres skull.

Som jag skrev innan tror jag nästan alla kan väcka sin sexlust, men förutsättningarna att få ett fungerande och bra sexliv ökar ju om man matchar varandra från början.
  • Celines Essence
    Kolibri12 skrev 2014-11-05 22:29:04 följande:

Celine, i den bästa av världar borde båda vara intresserade och ansvariga för varandras njutning, och dessa par har nog inte så stora problem i sexlivet åtminstone. De verkliga problemen uppstår när det inte fungerar så.. 

Många gånger hänger det nog i hop. De gångerna är nog båda mer angelägna om att lösa en svacka i sexlivet också. Om sexlivet inte varit så bra minskar drivet att lösa det.. .
  • Celines Essence
    Bagarn01 skrev 2014-11-05 22:36:15 följande:

Faan bästa tråden på LÄÄÄÄÄNGE Haskel!

Självklart e det som du skriver " den sjuka som ska söka vård" och JA sex ÄR naturligt. Tyvärr kommer jag inte att argumentera mot dej. ????

Min grundinställning är att den som inte vill ha sex måste ta tag i det... men att ansvaret ligger även på den som har mer sexlust.

Tänk dig läget att en kvinna har en man som hon upplever riktigt dålig i sängen. Då borde hon berätta hur hon vill ha det, men om han har väldigt dålig känsla kan hon tröttna. Ska hon då söka vård?

Nej orsaker till varför sexlivet inte fungerar bör i första hand lösas av att båda genom att prata och berätta hur man tänker, känner och tycker om. Ibland kan vård krävas, ibland skilsmässa.
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2014-11-06 08:30:37 följande:

Du får ursäkta min otydlighet. Även jag menar att det är ett gemensamt ansvar. Men jag såg/ser det snarast som självklart att den som vill ha sex, kommer att göra vad han/hon kan.

Tråden är lite av en reaktion på just det du skriver "eget ansvar till orgasm" som man ofta läser här på FL. 

Särskilt i trådar där mannen vill och kvinnan inte vill, ses väldigt underliga svar. Som ofta menar att mannen måste anpassa sig, eller finna sig i att inte ha sex, osv. osv.

Jodå. Nog förstår jag dig Det blir så svart eller vitt så här i trådar bara. Jag försöker bara dela med mig av hur jag ser på saken, men det är svårt att förklara, för problemet är ofta så komplext.
  • Celines Essence
    pratglad och passionerad skrev 2014-11-06 11:40:17 följande:

Någon verkar vara populär.. (fullt förståeligt.. )

Efter alla trådar och diskussioner i ämnet är min uppfattning att för många är för sentimentala i den här frågan. Att känslor påverkar ens relationer är självklart, det går inte att intellektualisera känslor när det brinner.

I en teoretisk diskussion borde det dock vara enklare att se på det lite mer pragmatiskt; en relation är ett "avtal" med mer eller mindre uttalade krav, förväntningar och överenskommelser.

Nästan alla inser och accepterar att en relation inte nödvändigtvis är ett livslångt avtal (att man säger "ja" är mer en tradition än något annat).

- Lojalitet ingår oftast

- Omtanke, närhet och beröring likaså (även om det ofta glöms bort och värderas ner..)

- Sex är viktigt för de allra flesta och det ingår ofta som en mycket stark ingrediens.

- Trohet..

Sen kan det finnas massor av punkter till (för någon är ordning och reda viktigt, ekonomiskt ansvarstagande, ta ansvar för barn och hem.. etc.)

När någon av förutsättningarna som ingår i dealen (uttalade eller ej) förändras måste man givetvis prata, hitta lösningar, ev. förhandla om dealen eller - i värsta fall - säga upp avtalet..

En vanlig "miss" i detta är att den ena parten inte värderar en viss punkt särskilt högt - och anser därmed att hen har rätt att ensidigt stryka denna punkt från avtalet. ("JAG tycker inte sex är så viktigt..", "JAG tycker inte det är nåt problem om vi ligger med andra..", "JAG tycker inte det är så viktigt med personlig hygien..") 

Även om det låter märkligt och torrt blir det (faktiskt) enklare att  tänka sig relationen som en "affärsuppgörelse" med tydligt uttalade förväntningar/krav samt en förväntan om att prata, förhandla om man vill göra förändringar i avtalet..

Angående avtal skulle jag vilja att det stod följande:

"Jag vill att vi ska värna om vårt sexliv, att vi ska vara öppna mot varandra och berätta vad vi längtar efter och tycker om. Jag vill att vi ska utforska varandras kroppar och njutning.

Jag vill att vi ska säga i från om något känns fel. Jag vill också att vi ska vara förstående och hjälpsamma mot varandra om någon tappar lusten för en tid. Då vill jag att vi gemensamt ska försöka vinna den tillbaka..."

Oj... Shitt nu blev jag så där känslomässig igen. Jag gör ett nytt försök... Så här kanske det kunde låta..

"Du vet att jag enligt avtal vill ha sex 3 gånger i veckan. Nu har det gått över 2 veckor så jag kommer, enligt avtalet söka sex på annat håll. Här är nummer till sexolog. Återkom när du har stånd och lust enligt avtal. Lycka till med ditt problem. Mvh Celine"

Allvarligt talat. Jag förstår i stort hur du menar, särskilt mittenbiten av ditt inlägg om att prata och hitta lösningar. Annars tror jag inte det går att pressa någon till kåthet och lust. I mitt liv har de stora sexuella bristerna berott på känslomässiga brister eller på brister i sexets kvalitet. Jag anser att det är där kärnan ligger... Löser man det... löser sig oftast kvantiteten och VILJAN att ha sex med farten... Tror jag...

Problemet här på familjeliv är att det blir så tillspetsat, svart och vitt. .. Men nu har försökt spetsa till mina tankar jag också
  • Celines Essence
    pratglad och passionerad skrev 2014-11-07 10:15:17 följande:

Mitt inlägg ska ses som en slags motvikt till de ideer om att man ensidigt kan förändra villkor/innehåll i avtalet - utan att ens prata med sin partner. Alternativt förändra förutsättningar och ställa krav på att partnern ska acceptera, helt oförstående till att hen inte går med på detta.

Några exempel som man läser/hör emellanåt:

- "Eftersom jag plötsligt inte vill ha sex längre förväntar jag mig att min partner ska respektera detta och acceptera att vi slutar att ha sex. Jag ser det inte som ett problem och därför tänker jag inte försöka åtgärda min brist på sexlust. Hen får inte heller ha sex med nån annan - eftersom det nya nu är att sex inte längre är viktigt. Kan inte hen acceptera detta är hen en självisk bitch/skitstövel."

(Detta är ett väldigt märkligt sätt att försöka förändra förutsättningarna för ett pågående avtal..)

- "Eftersom min partner inte vill ha sex lika ofta som jag är det rimligt att jag är otrogen och har sex med andra som komplement. Jag tycker inte det är min sak att ta upp frågan till diskussion eller vara ärlig/förvarna om att jag tänker söka mig till andra - det räcker väl att jag är missnöjd, det är rimligt att ljuga och föra sin affärspartner bakom ljuset om man inte är nöjd med dealen.."

(Dvs. jag är inte längre nöjd med ett avtal men jag bryter det inte utan börjar ljuga istället och plockar russinen ur kakan..)

Min poäng är inte att man ska bli formell och fyrkantig, räkna sexfrekvens/vecka och prata på myndighetsspråk. Många gånger kan en del av kommunikationen ske underförstått.. Åren går, man slutar ha sex, slutar prata, slutar bry sig om varandra.. Då kan man nog faktiskt hävda (vid behov) att avtalet inte längre gäller trots att det aldrig uttalats. Dvs. äktenskapet var slut i ordets rätta bemärkelse och ingen blir egentligen förvånad eller upprörd att partnern hittade nån annan..

Det är väl då mest tragiskt att man väljer att leva på det sättet men faller knappast under "avtalsbrott" om båda parter slutat ställa eller uppfylla några krav. Kanske håller man ihop av praktiska skäl, ekonomi, barn. Synnerligen förståeligt (och nog inte helt ovanligt).

Jag tror, som jag skrev innan, att uteblivet sex är ett symtom på något inte står rätt till. Om man som par inte vill lösa det tillsammans kommer det aldrig bli bra. Båda borde göra vad de kan. Visst kan de bero på andra hälsoproblem, men oftast ligger nog problemen i relationen. Ibland tror jag skilsmässa kan vara lösningen, men jag tror inte att det är så många som verkligen inte har sexlust.

Jag har haft kontakt med många sexuellt frustrerande män här på familjeliv och vissa av dem har haft fruar som inte vill ha sex. Männen påstår ofta att de "gjort allt" , men egentligen har de inte gjort något särskilt alls, bara fortsatt ta samma gamla initiativ och ev klagat på att frun inte vill ha sex.Jag tror allt försäkran man verkligen närmar sig varandra På RIKIGT.

Jag är otroligt, otroligt lycklig lottad att min älskade aldrig någonsin ställt några krav på mig. Jag känner för första gången i mitt liv att jag kan vara mig själv. Om vi skulle skrivit ett kontrakt i början av vår relation hade jag blivit jättestressad, men vi har utvecklats tillsammans. Jag har redan ändrat mig på flera punkter gällande sex och han också. Jag har ofta känt mig press och stress vad gäller sex, men det gör jag inte nu och då kan jag vara precis som jag är och jag njuter som aldrig förr. Fast jag inser att väldigt få män skulle haft tålamod med mig.
  • Celines Essence
    Celines Essence skrev 2014-11-07 15:42:08 följande:

Jag tror, som jag skrev innan, att uteblivet sex är ett symtom på något inte står rätt till. Om man som par inte vill lösa det tillsammans kommer det aldrig bli bra. Båda borde göra vad de kan. Visst kan de bero på andra hälsoproblem, men oftast ligger nog problemen i relationen. Ibland tror jag skilsmässa kan vara lösningen, men jag tror inte att det är så många som verkligen inte har sexlust.

Jag har haft kontakt med många sexuellt frustrerande män här på familjeliv och vissa av dem har haft fruar som inte vill ha sex. Männen påstår ofta att de "gjort allt" , men egentligen har de inte gjort något särskilt alls, bara fortsatt ta samma gamla initiativ och ev klagat på att frun inte vill ha sex.Jag tror allt försäkran man verkligen närmar sig varandra På RIKIGT.

Jag är otroligt, otroligt lycklig lottad att min älskade aldrig någonsin ställt några krav på mig. Jag känner för första gången i mitt liv att jag kan vara mig själv. Om vi skulle skrivit ett kontrakt i början av vår relation hade jag blivit jättestressad, men vi har utvecklats tillsammans. Jag har redan ändrat mig på flera punkter gällande sex och han också. Jag har ofta känt mig press och stress vad gäller sex, men det gör jag inte nu och då kan jag vara precis som jag är och jag njuter som aldrig förr. Fast jag inser att väldigt få män skulle haft tålamod med mig.

Jag tror ALLT FÖR SÄLLAN man verkligen närmar sig varandra på RIKTIGT, ska det stå.
Svar på tråden Ställa upp på att inte ha sex?