Celines Essence skrev 2014-11-05 10:47:17 följande:
Jag förstår vad du menar, men frågan är ju vad som ligger bakom detta... Innerst inne...
Det skulle lika gärna vara så att hon får utlopp för någonting i sin sexualitet där på datorn. Det vet man inte. (Då har ni ett helt annat problem) Det kan vara så att hon tom vill skiljas men bara "gömmer sig" för det svåra steget.
Eller så har hon bara vant sig att säga nej, både inför sig själv, och inför dig. Kanske har hon intalat sig själv att hon inte har lust. Då borde hon tänka över hur hon egentligen vill att ett bra sexliv ser ut. Om hon skulle berätta hur hennes "drömsexliv" skulle se ut, vad skulle hon säga då? Liksom handen på hjärtat. Om den önskan då avviker från verkligheten tror jag det finns något att jobba på. Hur? Inte lätt, men på något sätt få henne att väcka några inre tankar om vad bra sex är för henne.
En lång period i mitt liv hade jag rätt dåligt sexliv. Frekvensen var okej, men kvaliteten var inte bra. Det var "krampaktigt" . Om någon hade frågat mig då hur jag egentligen ville ha det hade jag nog tänkt "Ja, visst vore det skönt om jag kunde få orgasm lättare och att jag var sexigare, men det här är som jag fungerar, så det är vad jag får acceptera". Det var fel tanke.
Jag tror hon har blivit lite bekväm av sig. Att sträcka sig till soffbordet och ta upp telefonen för en stunds förströelse är VÄLDIGT mycket enklare än att engagera sig i vad som händer runt omkring och personerna som finns i huset. Att se en film tillsammans med henne blir som en tävling. Hon tar upp telefonen varje reklampaus men när filmen börjar om så fortsätter hon i en kvart till. Och det har ju inte med något sexuellt att göra.
Att lägga oss samtidigt och hon börjar direkt med telefonen gör i alla fall mig tillräckligt avtänd för att slippa tänka på sex.
Jag somnar inte kåt men jag somnar irriterad.