• StefanH

Ställa upp på att inte ha sex?

Ibland kan minskad lust stavas WIPF. Wordfeud, iPhone, Pinterest, Facebook.

Jag undrar vad min fru kommer säga när hon tittar upp från iPhonen och barnen är stora och utflugna och hör och häpna, mannen i huset är även han utflugen!

Det kanske blir ett nytt facebookinlägg av det?

• StefanH
    Celines Essence skrev 2014-11-05 10:47:17 följande:
    Jag förstår vad du menar, men frågan är ju vad som ligger bakom detta... Innerst inne...

Det skulle lika gärna vara så att hon får utlopp för någonting i sin sexualitet där på datorn. Det vet man inte. (Då har ni ett helt annat problem) Det kan vara så att hon tom vill skiljas men bara "gömmer sig" för det svåra steget.

Eller så har hon bara vant sig att säga nej, både inför sig själv, och inför dig. Kanske har hon intalat sig själv att hon inte har lust. Då borde hon tänka över hur hon egentligen vill att ett bra sexliv ser ut. Om hon skulle berätta hur hennes "drömsexliv" skulle se ut, vad skulle hon säga då? Liksom handen på hjärtat. Om den önskan då avviker från verkligheten tror jag det finns något att jobba på. Hur? Inte lätt, men på något sätt få henne att väcka några inre tankar om vad bra sex är för henne.

En lång period i mitt liv hade jag rätt dåligt sexliv. Frekvensen var okej, men kvaliteten var inte bra. Det var "krampaktigt" . Om någon hade frågat mig då hur jag egentligen ville ha det hade jag nog tänkt "Ja, visst vore det skönt om jag kunde få orgasm lättare och att jag var sexigare, men det här är som jag fungerar, så det är vad jag får acceptera". Det var fel tanke.
    Jag tror hon har blivit lite bekväm av sig. Att sträcka sig till soffbordet och ta upp telefonen för en stunds förströelse är VÄLDIGT mycket enklare än att engagera sig i vad som händer runt omkring och personerna som finns i huset. Att se en film tillsammans med henne blir som en tävling. Hon tar upp telefonen varje reklampaus men när filmen börjar om så fortsätter hon i en kvart till. Och det har ju inte med något sexuellt att göra.

Att lägga oss samtidigt och hon börjar direkt med telefonen gör i alla fall mig tillräckligt avtänd för att slippa tänka på sex.
    Jag somnar inte kåt men jag somnar irriterad.
  • StefanH
    Haskel skrev 2014-11-05 10:55:54 följande:
    Jag svarar på dina frågor genom att berätta lite mer allmänt om hur hon fungerar. Jag tror det ger en klarar bild.

Min fru har aldrig varit blyg, och inte sett sex som någon stor grej. Hon upplever sex, på ungefär samma sätt som någon om någon smeker hennes handled lite grand. Ingen spänning, ingen njutning men inte heller något obehagligt. På samma sätt är inte mitt kön mer upphetsande/spännande än min hand. Det är bara en kroppsdel. 
    Till stor del upplevs hon likadant. Lite som ett neutrum med kvinnligt könsorgan och bröst. Det är lukten/feromonerna som tycks saknas.

Hon vill vara som andra, och hon vill ha sex. Men det ger ju ingenting för henne. Men hon upplever inte heller sex som minsta obehagligt. 

Hon äter medicin, men hon har känt likadant i alla år. Medans hon började med medicin för bara ett par år sedan.

Hon har sökt hjälp, men inte fått det. Gynekolog har skickat remiss, men inget har hänt.

Hon är enormt empatisk och tycks ändå förstå hur viktigt sex är. Hon tycks känna att det är hon som saknar något. Hon har alltid ställt upp, vilket inte alltid varit positiv för mig. Det har känts som lite av ett övergrepp. Nu deltar hon, och försöker hitta njutning på sitt sätt. Det fungerar bättre. Vi har även löst det genom att ha lite av ett öppet förhållande. 
    Om du visar henne fotot med dig och gräsklipparen, då kommer hon gå igång och spinna som en liten katt!
    Garanterat!Foten i munnen
  • StefanH
    Celines Essence skrev 2014-11-05 11:15:57 följande:
    Jag har stor förståelse för att du blir irriterad. Har ni pratat med varandra om det (utan att vara sur) ? tänder du på henne?
    Ja, vi har pratat om det. Hon ser det inte som ett problem. Vilket iofs är sant för hon har inte något problem med det. Precis som Haskel säger så är det den med minst lust som alltid bestämmer.

Jag har löst det med att inte utsätta mig för frestelser. Jag går inte och lägger mig samtidigt som henne, och sover gärna på långt avstånd från henne i sängen. Jag ligger inte och morgonmyser utan stiger upp direkt ur sängen och går aldrig naken i huset när hon är i närheten.
    Nu när jag skriver det så här så låter det konstigt men det är inte så extremt ändå. Bara små ändringar hur man beter sig hjälper faktiskt.
Svar på tråden Ställa upp på att inte ha sex?