• nygift

Sommarbebisar 2015

Tharre skrev 2014-10-27 18:53:46 följande:

Tack, den största skillnaden är att jag mår betydligt sämre denna gång. Jag är sjukskriven för illamåendet i två veckor till. Kändes jobbigt att behöva berätta så tidigt på jobb men självklart undrar ju folk när man spyr och svimmar om vart annat på arbetsplatsen... Jag har en pojke på snart 3 så hela min omgivning är övertygade om att det är en flicka denna gång. Tydligen mår man sämre då. Jag ber till alla gudar som finns att det ska gå över till v12 ;)

Oj att det kan vara sån skillnad det är sjukt. Haha jag är helt övertygad att vi får en pojk :)
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-28 15:00:56 följande:

Ja, min mamma fick vara sjukskriven i två månader när hon väntade mig p.g.a  illamående o kräkningar. Det kan säkert vara ärftligt sånt där :/

Pratade m barnmorskan idag som gav mig lite tips o råd, samt sa att postafen åksjuketablett är helt ok att ta mot illamående, det hjälper för vissa, men man blir extremt trött av dem. Det tar emot att stoppa i sig piller känner jag, kommer avvakta ett tag till och hoppas på bättring inom några veckor. 

Tack så mycket!!

Förstår hur du menar jag är likadan vågar inte ens ta alvedon även om de inte är farligt man vill ju inte riskera nått :) men de finns väl nå band man sätter på handleden som ska hjälpa mot illamående tror cb har det och sen finns ju alltid zoonterapi :),
  • nygift
    Bubblan2014 skrev 2014-10-28 17:14:00 följande:

Hej tjejer! Hoppar gärna med här. Har bf 3:e juni, så är i vecka 9 nu.

Mår illa från och till men aldrig så pass illa så jag kräks. Att småäta typ hela tiden håller illamåendet borta.

Är egentligen en riktig godisråtta, men blir mer sugen på salt nu, typ chips, än på godis. Kaffesuget är också helt borta, något jag förut drack en hel del av. :)

Välkommen intressant är likadan har alltid varit en riktigt godisråtta men chips är mkt godare just nu. Har alltid druckit massa läsk men inte alls samma mängd nu :) dricker hellre vatten :)
  • nygift
    Bubblan2014 skrev 2014-10-28 19:22:55 följande:

Haha vad lustigt! Ja mycket mjölk och vatten blir det. Jobbar inom restaurang så innan levde jag mest på vin ;P

Har ni varit på inskrivning än?

Jag ska på inskrivning den 10 november :)
    Sanja87 skrev 2014-10-28 20:54:08 följande:

Idag var jag o träffa bm för hälsosamtal och sen bmläkaren för att kolla på ett ungefär vilken vecka jag var i.. Hon trodde v 7-8 :) så min bm bokade in inskrivning och provtagning inför kub den 18e nov :D känns som att det händer lite! O kubtestet blir i slutet på nov typ! Nåt att se fram emot!

Är det nån mer än jag som tänker o funderar massa över förlossningen?

Eftersom jag har en dotter på snart 3 år så är jag så himla nyfiken på hur det kmr börja, hur fort det kmr gå denna gång osv osv :)

Haha jag har bestämt vilken vagn jag ska ha oxå redan :)

Jag har funderat en del men tänker mest nu på om bebisen lever eller inte.

För övrigt så har jag funderat på vilken vagn men vi ska kika runt lite innan vi bestämmer oss helt :)
  • nygift
    JossanRy skrev 2014-10-29 09:25:42 följande:

Vi var på inskrivning förra fredagen dvs v 6. Skulle tillbaka för riktiga inskrivningen i november. Typ v 12. Då tar de blodprov och mer uppgifter. Förstår inte varför de var så snabba att ta första inskrivningssamtalet så snabbt inpå. Gav egentligen ingenting.

Jag ringde barnmorskan på måndagen fick tid på tisdagen men då är de ju ingen riktig inskrivning handlar mer om hälsan när man är gravid vad man får äta o inte äta o sånt :) så man har koll på det :)
  • nygift
    Faer skrev 2014-10-29 11:54:23 följande:

Hoppar gärna in i den här tråden med! Har nyss plussat och Enligt gravidappen så är Bf 8 juli! Har inte haft några tydliga symptom mer än lite trötthet! :)

Grattis o välkommen :)
  • nygift
    JossanRy skrev 2014-10-29 22:18:32 följande:

Jag vette fan om det första samtalet gav någonting. Tog 20 min och ingen vettig information. Jag frågade om tvillingrisk fick ett ja. Hon frågade om jag åt normalt. Ja. Thats it.. hade kunnat ta det via telefon eller en bra hemsida. :)

Hahaha dåligt fast du har rätt :) ska bli intressant o se hur inskrivningen är
  • nygift

Hur går de för alla? Snart vecka 9 här. Vi har beslutat att berätta för min pappa nästa helg. Plus makens släkt när vi ska dit i mitten av november då de bor ca 10 mil ifrån oss så berättar vi det senare för de vill ju inte ta det på telefon sen blir de väl en status uppdatering på facebook efter de :) snart inskrivning hos bm tiden går väldigt fort måste jag säga :)

• nygift
    Maria86 skrev 2014-11-01 22:09:16 följande:

Jag går  med in i vecka 9...i morrn =) 

Tycker min trötthet lagt sig ganska mycket. Känner mig inte lika trött längre. Illamåendet är mer eller mindre från dag till dag. 

Har ett fruktansvärt sug efter kräm med mjölk, haha. Men är i Turkiet så kan inte få tag på kräm, grrrr...

Haha oj kräm o mjölk lät gott kanske man ska införskaffa :)
  • nygift

Välkommen alla nya riktigt kul att det är så många som har plussat :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015